Вчитель: Налужна О.І.
Скачати
Реклама | |
Скачати |
ВЕСЕЛИЙ ЕРУДИТ
КОМАНДНИЙ КОНКУРС,
7 КЛАС
Мета. Популяризувати математичнi знання; формувати логiчне мислення, вмiння аналiзувати, робити висновки, узагальнювати результати творчостi.
ХІД КОНКУРСУ
Ведучuй 1. І знов фанфари!
Ведучuй 2. І знов початок конкурсу у нас!
Ведучuй 1. Лунає музика у залi в сотий раз!
Ведучuй 2. Чи в тисячний лунає? Ми не зна-
ємо!
Разом. А наш веселий конкурс починаємо!
Ведучuй 1. Починаємо математичний конкурс
«Веселий ерудит».
Ведучuй 2. Доброго дня, шановнi гocтi школи!
Ведучuй 1. Доброго дня, Вci-ВСi учнi!
Ведучuй 2. Доброго дня, батьки, вчителi! Доброго
дня BciM, BciM, BciM!
Ведучий 1. Сьогоднi в залi багато глядачiв!
Ведучuй 2. Працюватиме журi!
Ведучuй 1. А на сцену запрошуються …
Разом. Нашi команди!
Пiд музику по черзi виходять учасники конкурсу: команда синix «Трикутник» i команда жовтих «Коло». Ведучi представляють членiв команд, та членiв журi.
3магання розпочинається.
Ведучuй 1. Уся зала сьогоднi – це майданчик уболiвальникiв. Ми бачимо, як роздiлилися вони на жовтий i синiй кольори.
Ведучuй 2. Ми бачимо серед глядачiв батькiв. Гадаємо, шо вони не пошкодують, завiтавши до нас.
Ведучuй 1. Настав час першоro конкурсу. Це «Вiзитка». Максимальна оцiнка – 5 балiв.
Ведучuй 2. для участi в конкypci запрошується команда «Трикутник».
Вiзuтка команди «Трикутник»
Капітан. Гасло нашоi команди … Усi разом.
Шляxiв життєвих
і шляxiв знання супутник
Простий знайомий
Всiй Землi трикyrник.
Капітан. А трикутник – це замкнена ламана, що складаеться …
Усі разом. 3 тръох ланок!
Капітан. Нашi три ланки: наполегливiсть, працелюбнiсть i вмiння доводити справу до кiнця. Це три кити, на яких тримаеться життя! Такий трикутник – це шлях до перемоги! Трикутнику …
Усі разом. Гiп-гiп-ура! Гiп-гiп-ура! Ура! Ура!
Ведучuй 1. Подякуємо «Трикутникам» запросимо на сцену команду «Коло».
Вiзuтка команди «Коло
Kaпiтaн. Ми команда …
Уci разом. «Коло»!
Kaпiтaн. 3апитаєте, чому саме «Коло»? Цю назву підказало нам серце. Серце, яке прагне кращоro. Бути розумним, знати математику, вмiти логiчно мислити – сьоroднi не просто слова, а необxiднiсть.
Уci разом.
Бажати кращоro – це розумно!
Навчатися, шоб здiйснити мpii, – це розумно! Ми в колi запитань i відповідей!
Ми в колi знань! Ми в колi родини! Ми в колi друзiв! Ми в колi життя!
Kaпiтaн. Наш девiз простий …
Уci разом. Планета – куля! Так, звичайне коло. І друзiв коло у життi – навколо!
Kaпiтaн. Коло – це фiгypа, шо складаеться з ycix точок площини, рiвновiддалених від даної точки. Так i ми вci поєднанi однiєю точкою – точкою вiдлiку власноro майбутнъогo!
Уci разом.
Вважаєте нас нескромними? Можливо!
Але смiливiсть та зyxвaлiсть – шлях сильних! Будемо сильними i розумними!
Biвaт математико! Biвaт! Biвaт!
Журi оroлошуе результати конкурсу «Вiзитка»
Ведучuй 1. Наступний конкурс – «Блiц-турнiр «Ерудит,). На сцену запрошуємо по одному учаснику вiд кожноi команди.
Ведучuй 2. По черзi кожен з учасникiв швидко i правильно протягом 1 хв вiдповiдає на серiю запитань з геометрії
Запuтання для команди «Трикутник»
1. Фiгури, якi можна розмiстити в однiй площинi, називаються ….
(Плоскими.)
2. Частину площини, обмежену двома променями iз спiльним початком, називають ….
(Кутом.)
3. Кут, сторони якого є доповняльними променями, називається ….
(Розгорнутим.)
4. Кути вимiрюють за допомогою …. (Транспортира. )
5.60 – частину градуса називають ….
(Мiнутою.) 6. Кут, який менший вiд прямо го кута, називають ….
(Гострим.)
7. Частину гeoмeтpii, в якiй вивчаються плоскi фiгури, називають ….
(Планiметрiєю.)
8. Якщо данi трикутники можна сумicтити рухом, то вони ….
(PiBHi.)
9. Сума мip двох сумiжних кyтiв дорiвнює…. (180°.)
10. Двi прямi, перпендикулярнi до третьої прямої, будуть ….
(Паралельними.)
11. Твердження, яке приймають без доведення, називають ….
(Аксiомою.)
12. Двi прямi, якi перетинаються пiд прямим кутом, називаються ….
(Перпендикулярними. )
13. Два вiдрiзки або променi, якi лежать на паралельних прямих, називають ….
(Паралельними.)
14. Фiгура, яка складається з ycix точок площини, рiвновiддалених вiд дано’i точки, назива€ться ….
(Колом.)
15. Якщо паралельнi двi прямi перетинаються третьою прямою, то вiдповiднi кути ….
(PiBHi.)
16. Кут, утворений стороною трикутника i продовженням його iншоi сторони, називають …
(Зовнiшнiм кутом.)
Запuтання для команди «Коло»
1. Науку про геометричнi фiгypи та ix властивостi називають ….
(Геометрiєю. )
2. Кут, бiльший вiд прямо го кута, але менший вiд розгорнутого називають ….
(Тупим.)
3. Два кути, на якi розбива€ться розгорнутий кут його внутрiшнiм променем, називають …. (Сумiжними. )
4. Твердження, в iстинноcтi якого переконуються за допомогою логiчних мipкyвaнь, називають …. (Теоремою.)
5. Якщо паралельнi двi прямi перетинаються третьою прямою, то сума внутрiшнix одностороннix кyтiв дорівнює(180) ….
.
6. 60-. частину мінyти називають ….
(Секундою.)
7. Двi прямi на площинi, якi не перетинаються, називають ….
(Паралельними. )
8. Уci відємні числа на oci Ох розмiщенi лiворуч вiд .. , .
(Початку вiдлiкy.)
9. Якщо старони одного кута є доповняльними променями до cтopiн другого кута, то тaкi кути називають ….
(Вертикальними.)
10. Скiльки тупих кyтiв може мати трикутник? (Один.)
11. Трикутник, у якого два кути piвні є …. (Рiвнобедреним.)
12. Вiдрiзок, що сполучає вершину трикутника iз серединою його протилежної сторони, називають …. (Медiаною.)
13. Перпендикуляр, опущений iз вершини трикутника на пряму, що мiстить протилежну сторону, називають ….
(Висотою.)
14. Сума кyтiв трикутника дорiвнює ….
(180°.)
15. Замкнену ламану iз трьох ланок називають …. (Трикутником .)
16. Зовнiшнiй кут трикутника дорівнює сумі двох .. , .
(Внутрiшнix, не сумiжних з ним, кyтiв.)
Журi оголошує результати даного конкурсу.
Ведучuй 1. А тепер розпочинаємо третiй конкурс «Веселий художник».
Ведучuй 2. На сцену запрошу€мо по три учасники Biд кожноi команди. Умови конкурсу: кожний з учасникiв iз зав’язаними очима малює фрагмент якого-небудь зображення (наприклад, людини).
вiдбувається конкурс уболiвальникiв.
Запuтання для вболiвальників
Журi оголошує результати конкурсу «Веселий ХУДОЖНИК»).
Ведучий 1. Оголошується четвертий конкурс «Математична мозаїка». На сцену запрошуємо по одному учаснику вiд кожної команди.
Ведучий 2. Учасники отримують конверти з геометричними фiгурами, вирiзаними з кольорового паперу (квадрати, кола, трикутники тощо). За допомогою клею i бiлого аркуша необxiдно створити справжню картинку та придумати iй назву.
Ведучий 1. Ізробити це необхiдно за 3 ХВ. Максимальна кiлькiсть балiв за цей конкурс – 5.
Журi оголошує результати конкурсу «Математична мозаїка».
Ведучuй . Послухаємо iсторичну довідку про Пiфагора та його учнiв.
Пiфaroр народився у VI ст. до н. е. на грецькому остpoвi Самос. Згiдно з легендою його батько, Мнесарх, звернувся до пiфiї з приводу дуже важливої для нього подорожi. Biн отримав вiдповiдь, що подорож буде успiшною, а його дружина народить дитину, яка буде видiлятися з-помiж ycix, хто жив колись, красою й мудрiстю, i принесе людському роду дуже велику користь на вci часи. Пiсля пророцтва Мнесарх дав своiй дрyжинi нове iм’я – Пiфаiда, а народженому – Пiфaгoр.
Батько дав Пiфагору добру oсвіту, навчаючи в найвiдомiших учителiв того часу. Багато хто вважав, що він – син бога Аполлона. За словами Ямвлixа, «набираючи сили й репутацil, i вiд виховання з дитинства, i вiд богоподiбної зовнiшності він ще бiльше прагнув бути гiдним цих чеснот». Пicля cмepтi батька Пiфагор вируша€ до Miлета, де його вчителями були Ферекiд, Aнaкciмaндp i Фалес. Сам е за порадою Фалеса Пiфагор у вiцi 20 poкiв iдe до Єгипту, аби в спiлкуваннi з жерцями стати ближчим до Бога й набути мудрості
У Грецiю Пiфагор повернувся на п’ятдесятому роцi життя. В Kротонi Biн заснував «пiфaгoрiйський союз». Пiфагорiйцi багато займалися наукою, особливо математикою. Найвiдомiшим здобутком ста-
ла теорема Пiфагора, в якiй iдеться про те, що сума площ квадратiв, побудованих на катетах прямокутного трикутника, дорiвнює площi квадрата, побудованого на його гiпотенузi
.
Ведучий 1. Поки журi пiдбиває результати, ми трохи розважимося.
Ведучий 2. Запрошуємо на майданчик перед сценою 12 глядачiв.
Ведучий 1. Кожному дaємо картку з написаними числами вiд 1 до 12.
Ведучий 2. Проiлюструємо невеличку розповiдь.
Кожен учасник, почувши своє число, пiдiймає його i робить крок уперед, а потiм повертається назад. Починаємо!
Ведучий 1. Одного разу два хлопчики пiшли на спортивнi змагання. Це був перший вiдбiрний тур серед семикласннкiв.
Ведучий 2. На полi – 12 учасникiв: 6 – з однієї команди i 6 – з другої.
Ведучий 1. До хлопцiв пiдiйшли 4 дiвчинки, кожна тримала в pyцi по 3 кульки.
Ведучий 2. Одна дiвчинка запропонувала хлопцям пiти пiсля змагань на дискотеку. Один хлопчик вiдмовився, а другий – промовчав.
Ведучий 1. Гра розпочалася. Сьома хвилина – зупинка.
Ведучий 2. Настрiй у всix чудовий! Ще 10 хв i перерва.
Ведучий 1. А тепер перевiримо уважнicть уболiвальникiв.
Запитанн.я для уболiвальнuкiв Якi цифри так i не зiгpали в цiй гpi? Якi цифри зiграли два рази i бiльше?
На пiдтримку команд наприкiнцi конкурсу вболiвальники показують номери художньої самодiяльностi.
Журi оголошує результати змагання. Вiдбувається нагородження переможцiв i учасникiв.
(Звучить фiнальна пiсня.)
Leave a Reply
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.