Посібник «Тематичні тестові завдання з математики. 8 клас.»

Підготувала: Лещишин О.М.

Скачати

Реклама
Скачати

Посібник «Тематичні тестові завдання з математики. 8 клас.»
Управління з питань освіти, молоді та спорту Золочівської районної державної адміністрації. Районний методичний кабінет, 2013

Автор-укладач:
Ольга Марківна Лещишин вчитель математики Золочівської ЗОШ ІІІІ ступенів №2 імені Маркіяна Шашкевича, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «Старший учитель».

Посібник призначений для учнів 8 класу при тестовій перевірці теоретичного матеріалу курсу алгебри та геометрії.

Рецензент:
Цімко Ярослава Андріївна – голова районного методичного обєднання вчителів математики

Відповідальний за випуск:
Ольга Марківна Лещишин вчитель математики Золочівської ЗОШ ІІІІ ступенів №2 імені Маркіяна Шашкевича, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «Старший учитель».

Рекомендовано до друку засіданням районної творчої групи вчителів математики

Передмова
Даний посібник призначений для тестової перевірки засвоєння учнями теоретичного матеріалу курсу алгебри та геометрії 8 класу відповідно до чинної державної програми з математики. Він містить шість тестів з алгебри та п’ять з геометрії.
Кожен тест складений у двох однакових за складністю варіантах. Для зручності розмноження кожен варіант поданий на окремій сторінці. У кожному варіанті дванадцять завдань у тестовій формі, де потрібно вибрати одну правильну відповідь із чотирьох запропонованих. Тести дають змогу оперативно контролювати навченість учнів, не потребуючи значних витрат часу, отримати об’єктивні дані, перевірити засвоєння учнями теоретичного матеріалу по кожній темі, впливають на розвиток інтуїції та логічного мислення учнів.
Тестування доцільно проводити або після вивчення теми, під час тематичного оцінювання, або під час фронтального повторення матеріалу з метою діагностики теоретичних знань з теми.
Орієнтований час на їх виконання тесту 1012 хвилин. Виконуючи тестові завдання, учні записують тільки варіанти відповідей без фіксації ходу розв’язання.
Зміст
Передмова …………………………………………………… 3
Алгебра
Тест 1. Алгебраїчні дроби. Додавання і віднімання алгебраїчних дробів.. 4
Тест 2. Множення та ділення алгебраїчнихдробів. Тотожні перетворення раціональних виразів. Раціональні рівняння……………………………….. 8
Тест 3. Степінь з цілим показником. Функція та їх графік……….. 12
Тест 4. Функція Квадратні корені………………………………….. 16
Тест 5. Квадратні рівняння. Теорема Вієта……………………………….. 20
Тест 6. Квадратний тричлен. Рівняння, які зводяться до квадратних. Розв’язування задач за допомогою раціональних рівнянь………………… 24
Геометрія
Тест 1. Чотирикутники……………………………………………………… 28
Тест 2. Трапеція………………………………………………………………….. 32
Тест 3. Подібність трикутників…………………………………………….. 36
Тест 4. Многокутники. площі многокутників…………………………….. 40
Тест 5. Розв’язування трикутників…………………………………………. 44

ТЕСТ 1
Алгебраїчні дроби. Додавання і віднімання
алгебраїчних
дробів.

І варіант

1. Який з виразів є цілим ?
А.
Б.
В.
Г.

2. Дробові вирази – це вирази, які:
А. Містять дію ділення на вираз зі змінними
Б. Не містять дії ділення на натуральне число
В. Не містять ділення на вирази зі змінними
Г. Складаються тільки з чисел та знаків арифметичних дій.

3. Допустими значеннями змінних, що входять до раціонального виразу називають:
А. Всі числа, крім 0
Б. Всі числа
В. Усі значення змінних, при яких цей вираз має зміст
Г. Всі натуральні числа.

4. Тотожно рівними називають вирази:
А. Правильні при будь-яких значеннях змінної
Б. Відповідні значення яких рівні
В. Відповідні значення яких рівні при будь-яких допустимих значеннях змінних
Г. Значення яких рівні.

5. Вказати допустимі значення змінної x у виразі :
А. Всі,крім 2
Б. Всі,крім 2 і -2
В. Всі,крім -2
Г. Всі,крім 2,0 і -2.

6. При яких значеннях змінної має зміст вираз?
А. x– будь-яке число
Б.x – будь-яке число, крім 1
В.x – будь-яке число, крім -1 і 1
Г.x будь-яке число, крім 1; 1 і 3.

7. Значення дробу дорівнює нулю при:
А. x=3
Б. x=0
В. x=3
Г. x=3; 3.

8. Знайдіть значення виразу :
А. 50
Б.5
В. 0,5
Г. 50.

9. Щоб додати раціональні дроби з однаковими знаменниками треба:
А. Додати їх чисельники та знаменники
Б. Додати їх чисельники, а знаменник залишити той самий
В. Додати їх знаменники, а чисельник залишити той самий
Г. Додати їх чисельники, а знаменники перемножити.

10. Скоротіть дріб:
А.
Б.
В.
Г.

11. Виконайте додавання:
А.
Б.
В.
Г.

12. Виконайте віднімання:
А.
Б.
В.
Г.

ІІ варіант

1. Дробові вирази відрізняються від цілих тим, що вони:
А. Не містять дії ділення на натуральне число
Б. Містять дію ділення на вираз зі змінними
В. Не містять ділення на вирази зі змінними
Г. Складаються тільки з чисел та знаків арифметичних дій.

2. Який із виразів є цілим ?
А.
Б.
В.
Г..

3. Разом цілі і дробові вирази називають:
А. Раціональними виразами
Б. Натуральними виразами
В. Дробовими виразами
Г. Многочленами.

4. Тотожністю називають:
А. Рівність, правильну при будь-яких значеннях змінної
Б. Рівність, правильну при будь-яких значеннях змінної, крім 0
В. Рівність, правильну при будь-яких допустимих значеннях змінної
Г. Вирази значення, яких рівні.

5. Вказати допустимі значення змінної x у виразі:
А. Всі,крім 2
Б. Всі,крім 2 і 5
В. Всі,крім 5
Г. Всі,крім 2.

6. При яких значеннях змінної має зміст вираз ?
А. xбудь-яке число, крім 4
Б.x будь-яке число, крім1
В.xбудь-яке число, крім 2 і 2
Г.xбудь-яке число, крім 1; 2 і 2.

7. Значення дробу дорівнює нулю при:
А. x=3
Б. x=0
В. x=3
Г. x= 3; 3.

8. Знайдіть значення виразу :
А. 50
Б. 5
В. 0,5
Г. 50.

9.Щоб відняти раціональні дроби з однаковими знаменниками треба:
А. Відняти їх чисельники та знаменники
Б. Відняти їх чисельники, а знаменник залишити той самий
В. Відняти їх знаменники, а чисельник залишити той самий
Г. Відняти їх чисельники, а знаменники перемножити.

10. Скоротіть дріб:
А.
Б.
В.
Г..

11. Виконайте додавання:
А.
Б.
В.
Г.

12. Виконайте віднімання:
А.
Б.
В.
Г. 1.

ТЕСТ 2
Множення та ділення алгебраїчних
дробів. Раціональні рівняння.

І варіант

1. Добутком двох раціональних дробів є дріб:
А. Чисельник, якого дорівнює добутку чисельників даних дробів, а знаменник залишається той самий, що у першому дробі
Б. Чисельник, якого дорівнює добутку чисельників даних дробів, а знаменник – добутку їх знаменників
В. Чисельник, якого дорівнює добутку чисельників даних дробів, а знаменник – сумі їх знаменників
Г. Чисельники, якого перемножені, а знаменник залишається більший.

2. Виконайте множення:
А.
Б.
В. 6
Г. 18

3. Виконайте ділення:
А.
Б.
В.
Г. 49.

4. Піднесіть до степеня:
А.
Б.
В.
Г.

5. Спростіть вираз:
А.
Б.
В.
Г. .

6. Cпростити вираз:
А.
Б.
В. y-2
Г. y+3.

7. Коренем рівняння називають:
А. Рівність, правильну при будь-яких значення змінних
Б. Значення змінної, при якому рівняння стає числовим виразом
В. Значення змінної, для якого рівняння перетворюється у правильну числову рівність
Г. Числове значення змінної.

8.Вкажіть правильне твердження:
А. Розв’язати рівняння означає знайти всі його корені або довести, що коренів немає
Б. Кожне рівняння має безліч коренів
В. Рівняння – це вираз, який містить змінну
Г. Розв’язати рівняння означає показати, що ліва частина рівняння дорівнює правій.

9. Яке з тверджень не є властивістю рівнянь?
А. Якщо до обох частин рівняння додати одне і те саме число, то отримаємо рівняння, яке рівносильне даному
Б. Якщо обидві частини рівняння помножити або поділити на нуль, то отримаємо рівняння, яке рівносильне даному
В. Якщо будь-який доданок перенести з однієї частини рівняння в другу, змінивши його знак на протилежний, то отримаємо рівняння, яке рівносильне даному
Г. Якщо обидві частини рівняння помножити або поділити на одне і те саме відмінне від нуля число, то отримаємо рівняння, яке рівносильне даному.

10. Знайдіть область допустимих значень рівняння = 0:
А. Всі,крім 4
Б. Всі,крім 7 і 4
В. Всі,крім 7
Г. Всі,крім 4

11. Розв’яжіть рівняння =0:
А. 5
Б. 5
В. 5 і 5
Г. 0

12.Вкажіть пари рівносильних рівнянь:
А. х+8=2 і 4х=24
Б. х+5=0 і (х5) (х+5)=0
В. і х+4=4+х
Г. х=4 і ?х?=4

ІІ варіант
1. Часткою двох раціональних дробів є дріб:
А. Чисельник, якого дорівнює добутку чисельників даних дробів, а знаменник – добутку їх знаменників
Б. Чисельник, якого дорівнює добутку чисельника діленого і знаменника дільника, а знаменник – добутку їх знаменників
В. Чисельник, якого дорівнює добутку чисельників даних дробів, а знаменник – сумі їх знаменників
Г. Чисельник, якого дорівнює добутку чисельника діленого і знаменника дільника, а знаменник – добутку знаменника діленого і чисельника дільника.

2. Виконайте множення:
А.
Б.
В.
Г. 49

3. Виконайте ділення:
А.
Б.
В. 21
Г. 18

4. Піднесіть до степеня:
А.
Б.
В.
Г.

5. Спростіть вираз:
А.
Б.
В.
Г.
6. Cпростити вираз:
А.
Б.
В. y2
Г. y+2

7. Вкажіть неправильне твердження:
А. Розв’язати рівняння означає знайти всі його корені або довести, що коренів немає
Б. Кожне рівняння може мати безліч коренів
В. Рівняння, ліва і права частини якого є раціональними виразами, називають раціональним
Г. Два рівняння називаються рівносильними, якщо вони мають одні й ті самі корені або кожне з рівнянь коренів не має.

8. Яке з тверджень є правильним?
А. Два рівняння є рівносильними тільки тоді, коли вони не мають коренів
Б. Якщо обидві частини рівняння помножити або поділити на нуль, то отримаємо рівняння, яке рівносильне даному
В. Якщо будь-який доданок перенести з однієї частини рівняння в другу, то отримаємо рівняння, яке рівносильне даному
Г. Якщо обидві частини рівняння помножити або поділити на одне і те саме відмінне від нуля число, то отримаємо рівняння, яке рівносильне даному.

9. Коренем раціонального рівняння виду = 0 називають:
А. Значення змінної, для якого рівняння А=0 перетворюється у правильну числову рівність і задовольняється умова В ? 0
Б. Значення змінної, при якому рівняння стає числовим виразом
В. Значення змінної, для якого рівняння А=0 перетворюється у правильну числову рівність
Г. Числове значення змінної.

10. Знайдіть область допустимих значень рівняння =0
А. Всі,крім 5
Б. Всі,крім 6 і 5
В. Всі,крім 6
Г. Всі,крім 6

11. Розв’яжіть рівняння =0
А. 9
Б. 9
В. 9 і 9
Г. 0

12.Вкажіть пари рівносильних рівнянь:
А. х3=5 і 7х=56
Б. х+2=0 і х (х+2)=0
В. і х+3=3+х
Г. х=1 і ?х?=1

ТЕСТ 3
Степінь з цілим показником. Функція та їх графік.
І варіант
1. При множенні степенів з однаковими основами, основу залишають ту саму, а показники степенів:
А. Перемножають
Б. Додають
В. Ділять
Г. Віднімають.

2. Яке з чисел подано в стандартному вигляді?
A. 1,396
Б. 47104
B. 0,6410-5
Г. 8,4107

3. Укажіть правильне твердження:
А.
Б.
В.
Г.

4. Укажіть неправильне твердження для :

5. Подайте у вигляді степеня числа c вираз:
A. c
Б.
В.
Г.

6. Запишіть і вигляді степеня з цілим показником і основою число 125:
А
Б
В.
Г.

7. Графіком функцій y= є:
А. Гіпербола
Б. Пряма
В. Парабола
Г. Відрізок

8. Графіком якої з вказаних функцій є гіпербола?
A. y=
Б. y=x
B. y=
Г. y=

9. Для якого значення kвітки гіперболи розміщені у І і ІІІ чвертях?
A. 3
Б. 0,3
В.
Г. 5

10. Для якого значення k графік функції y= проходить через точку А(-2;0,3)?
A. 0,6
Б. 6
B. 0,6
Г. 6

11. Яка з нерівностей правильна?
А. 2-4>4-2
Б. ( )-2>25
В. 7-2>(0,5)2
Г. 50> 2-3
12. Піднесіть до степеня:
А.
Б.
В.
Г.

ІІ варіант

1. При діленні степенів з однаковими основами, основу залишають ту саму, а показники степенів:
А. Перемножають
Б. Додають
В. Ділять
Г. Віднімають.

2. Яка з рівностей є правильною?
А. ()2 = 0,25
Б. 2-11 210 = 2
В. 8-2 84= 64
Г. ()-3 =

3. Укажіть неправильне твердження для :

4. Яка з нерівностей правильна?
А.3-8>3-6
Б.( )-2>24
В.7-2>(0,5)2
Г. ()10>()-10

5. Яке з чисел подано в стандартному вигляді?
A. 1,356
Б. 34104
B. 0,3410-7
Г. 3,4105

6. Функцій, яку можна задати формулою y= 0, називають:
А. Прямою залежністю
Б. Прямою пропорційністю
В. Оберненою пропорційністю
Г. Гіперболою.

7. Як називають частини, з яких складається гіпербола?
А. Вітки
Б. Відрізки
В. Прямі
Г. Криві.

8. Графіком, якої з вказаних функцій є гіпербола?
A. y =
Б. y =x
B. y =
Г. y =

9. Для якого значення kвітки гіперболи розміщені у ІІ і ІY чвертях?
A. 3
Б. 0,3
В.
Г. 5

10. Для якого значення kграфік функції y = проходить через точку B(0,3;10)?
A. 0,3
Б. 3
B. 0,3
Г. 3

11. Подайте у вигляді степеня числа a вираз
A. a
Б.
В.
Г.

12. Піднесіть до степеня:
А.
Б.
В.
Г.

ТЕСТ 4.
Функція Квадратні корені.

І варіант

1. Графіком функції у= є:
А. Пряма
Б. Парабола
В. Гіпербола
Г. Інша відповідь.

2. Областю визначення функції у= є:
А. Всім дійсні числа
Б. Всім дійсні числа , крім нуля
В. Всім додатні числа
Г. Всім невід’ємні числа.

3. Квадратним коренем із числа 64 є:
А. 8
Б. 8 і 8
В. 8
Г. 32

4. Яка із рівностей правильна?
А. =3
Б. =3
В. =18
Г. =81

5. Який із виразів не має змісту?
А.
Б.
В.
Г.

6. Серед чисел ; ; 0, (3); укажіть ірраціональні:
А.
Б.
В.
Г. ; ;
7. При яких значеннях має зміст вираз
А. = 0
Б.
В.
Г. Таких значень немає

8. Обчисліть :
А. 6
Б. 2
В. 30
Г.

9. Значення дорівнює:
А. 18
Б. 18
В. 9
Г. 324

10. Обчисліть + :
А. 6
Б. 4
В. 3
Г. 4,5

11. Визначте кількість коренів рівняння :
А.
Б. 4
В. 1
Г. 0

12. Визначте проміжок, якому належить число
А. (1; 2)
Б. (2; 3)
В. (3; 3,5)
Г. (3.5; 4)

ІІ варіант
1. Графіком функції у= є:
А. Парабола
Б. Пряма
В. Гіпербола
Г. Вітка

2. Областю значень функції у= є:
А. Всім дійсні числа
Б. Всім дійсні числа , крім нуля
В. Всім додатні числа
Г. Всім невід’ємні числа

3. Квадратним коренем із числа 16 є:
А. 8
Б. 4 і 4
В. 4
Г. 256

4. Яка із рівностей правильна?
А. =2
Б. =2
В. = 8
Г.=16

5. Який із виразів не має змісту?
А.
Б.
В.
Г.

6. Серед чисел ; ; 0, (32); 2,1010010001… укажіть ірраціональні:
А. 2,1010010001…
Б. ; ;
В.
Г.

7. При яких значеннях має зміст вираз
А. = 0
Б.
В.
Г. Таких значень немає

8. Обчисліть :
А. 6
Б. 2
В. 30
Г.

9. Значення дорівнює:
А. 8
Б. 8
В. 4
Г. 64
10. Обчисліть +
А. 6
Б. 3
В. 3
Г. 6

11. Визначте кількість коренів рівняння :
А.
Б. 4
В. 1
Г. 0

12. Визначте проміжок, якому належить число
А. (1; 2)
Б. (2; 3)
В. (3; 3,5)
Г. (3.5; 4)

ТЕСТ 5.
Квадратні рівняння. Теорема Вієта.

І варіант

1. Яке з рівнянь не є квадратним?
А. 38
Б.
В.
Г.

2. У квадратному рівнянні 2 =0 другим коефіцієнтом є?
А. 5
Б. 9
В. 2
Г. 0

3. Вкажіть квадратне рівняння:
А.
Б.
В. 2x + 3(x5) = 7
Г. 4 =2

4. Які з чисел є коренями квадратного рівняння
А. 0,25 і 1
Б. 1 і 0,25
В. 2 і 5
Г. 2 і 5

5. Розв’яжіть рівняння
А. 9
Б. 9
В. 9 і 9
Г. 81

6. Знайдіть корені рівняння
А. 8
Б. 8
В. 0 і 8
Г. 8 і 0

7. Дискримінант квадратного рівняння 10 дорівнює:
А. 9
Б. 89
В. 3
Г. 9

8. Якщо D=26, то квадратне рівняння:
А. Має два різних корені
Б. Має три корені
В. Має єдиний корінь
Г. Не має коренів

9. Сума коренів квадратного рівняння дорівнює
А. 3
Б. 4
В.3
Г. 4

10. Добуток коренів квадратного рівняння дорівнює:
А. 11
Б. 4
В. 4
Г.

11. Коренями рівняння є числа:
А. 4 i 3
Б. 4 i 3
В.4 i 3
Г. 4 i 3

12. Зведене квадратне рівняння, коренями якого є числа 2 і 5 має вигляд:
А.
Б.
В.
Г.

ІІ варіант

1. Яке з рівнянь не є квадратним?
А. 8
Б.
В.
Г.

2. У квадратному рівнянні другим коефіцієнтом є:
А. 8
Б. 3
В. 2
Г. 2

3. Укажіть квадратне рівняння:
А.7
Б.
В. 2x+ 7(x+3) = 9
Г. 3 =9

4. Які з чисел є коренями квадратного рівняння
А. 1 і 0,5
Б. 0,5 і 1
В. 0,5 і 1
Г. 1 і0,5

5. Розв’яжіть рівняння
А. 8
Б. 8
В. 8 і 8
Г. 64

6. Знайдіть корені рівняння
А. 7
Б. 7
В. 0 і 7
Г. 7 і 0

7. Сума коренів квадратного рівняння дорівнює:
А. 5
Б. 6
В. 6
Г.5

8. Добуток коренів квадратного рівняння дорівнює:
А. 2
Б. 2
В. 8
Г. 8

9. Коренями рівняння є числа:
А. 3 і5
Б. 3 і 5
В. 3 і 5
Г. 5 і 3

10. Дискримінант квадратного рівняння 2 дорівнює:
А. 6
Б. 21
В. 9
Г. 41

11. Якщо D=6, то квадратне рівняння:
А. Має два різних корені
Б. Має три корені
В. Має єдиний корінь
Г. Не має коренів

12. Зведене квадратне рівняння, коренями якого є числа 3 і 7 має вигляд:
А.
Б.
В.
Г.

Be the first to comment

Leave a Reply