Посібник «Тематичні тестові завдання з математики. 7 клас.»

Підготувала: Лещишин О.М.

 

 

Скачати

Скачати

Посібник «Тематичні тестові завдання з математики. 7 клас.»
Управління з питань освіти, молоді та спорту Золочівської районної державної адміністрації. Районний методичний кабінет, 2013.

 

Автор-укладач:
Ольга Марківна Лещишин  вчитель математики Золочівської ЗОШ ІІІІ ступенів №2 імені Маркіяна Шашкевича, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «Старший учитель».

Посібник  призначений для учнів 7 класу при  тестовій перевірці теоретичного матеріалу курсу алгебри та геометрії.

Рецензент:
Цімко Ярослава Андріївна     –    голова районного методичного об’єднання вчителів математики.

Відповідальний за випуск:
Ольга Марківна Лещишин  вчитель математики Золочівської ЗОШ ІІІІ ступенів №2 імені Маркіяна Шашкевича, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «Старший учитель».

 

 

Рекомендовано до друку засіданням районної творчої групи вчителів математики.

Передмова
Даний посібник призначений для тестової перевірки засвоєння учнями теоретичного матеріалу курсу алгебри та геометрії 7 класу відповідно до чинної державної програми з математики. Він містить шість тестів з алгебри та п’ять з геометрії.
Кожен тест складений у двох однакових за складністю варіантах. Для зручності розмноження кожен варіант поданий на окремій сторінці. У кожному варіанті дванадцять завдань у тестовій формі, де потрібно вибрати одну правильну відповідь із чотирьох запропонованих. Тести дають змогу оперативно контролювати навченість учнів, не потребуючи значних витрат часу, отримати об’єктивні дані, перевірити засвоєння учнями теоретичного матеріалу по кожній темі, впливають на розвиток інтуїції та логічного мислення учнів.
Тестування доцільно проводити або після вивчення теми, під час тематичного оцінювання, або під час фронтального повторення матеріалу з метою діагностики теоретичних знань з теми.
Орієнтований час на  виконання тесту 1012 хвилин. Виконуючи тестові завдання, учні записують тільки варіанти відповідей без фіксації  ходу розв’язання.
Зміст
Передмова …………………………………………………  3
Алгебра
Тест 1. Лінійні рівняння з однією змінною …………………………….    4
Тест 2. Цілі вирази. Одночлени …………………………………………    8
Тест 3. Многочлени. Дії над многочленами ……………………………   12
Тест 4. Формули скороченого множення………………………………..  16
Тест 5. Функції…………………………………………………………….  20
Тест 6. Системи рівнянь…………………………………………………..  24
Геометрія
Тест 1. Найпростіші геометричні фігури та їхні властивості………….  28
Тест 2. Взаємне розташування прямих на площині…………………….  32
Тест 3. Ознаки рівності трикутників……………………………………   36
Тест 4. Сума кутів трикутника…………………………………………..   40
Тест 5. Коло і круг. геометричні побудови…………………………….    44
ТЕСТ 1
Лінійні рівняння з однією змінною

І варіант

1. Рівняння з однією змінною – це:
А) Рівність з невідомим значенням змінної
Б) Вираз, складений із змінних, чисел, знаків арифметичних дій
В) Рівність, правильна при будь-яких значення змінних
Г) Вираз, який містить змінну.

2. Коренем рівняння називають:
А) Рівність, правильну при будь-яких значення змінних
Б) Значення змінної, при якому рівняння стає числовим виразом
В) Значення змінної, для якого  рівняння перетворюється у  правильну  числову рівність
Г) Числове значення змінної.

3. Вкажіть правильне твердження:
А) Розв’язати рівняння означає знайти всі його корені або довести, що коренів немає
Б) Кожне рівняння має безліч коренів
В) Рівняння – це вираз, який містить  змінну
Г) Розв’язати рівняння означає показати, що ліва частина рівняння дорівнює правій.

4. Вкажіть рівняння, для якого число 2 є коренем:
А) 2x–5=9
Б) 3x + 4=x+8
В) 4x–3=3x+1
Г) x+5=x–5

5. Яке з тверджень не є властивістю рівнянь?
А) У будь-якій частині рівняння можна розкрити дужки або звести подібні доданки
Б) Обидві частини рівняння можна помножити або поділити на нуль
В) Будь-який доданок можна перенести з однієї частини рівняння в іншу, змінивши його знак на протилежний
Г) Обидві частини рівняння можна помножити або поділити на одне і теж, відмінне від нуля, число.

6. Рівняння  називається лінійним, якщо воно має вигляд:

А) ах+в=с,де а, в і с-деякі відомі числа, а х –змінна
Б) ах=в, де а і в-деякі відомі числа, а х- змінна
В) ахвх=0,де а і в-деякі відомі числа, а х- змінна
Г) ахв=0, де а і в-деякі відомі числа.

7. Яке з  рівнянь є лінійним?
А) 4:х=8
Б) 4,5 у=9
В) 2х:х=1
Г) 5=0,4

8. Скільки коренів має рівняння: 0х=10
А) Один
Б) Два
В) Жодного
Г) Безліч

9. Яке з рівнянь має  безліч коренів?
А) 0х=-4
Б) 5х=2
В) 0х +2=2
Г)  4+х=4

10. Яка умова повинна виконуватись, щоб рівняння ах=в мало один корінь?
А) a>0
Б) в ділиться на а
В) в?0
Г) а?0

11. Скільки коренів не може мати лінійне рівняння?
А) Один
Б) Два
В) Жодного
Г) Безліч

12. Учень задумав число х. Якщо до нього додати 5 і результат помножити на 3, то отримаємо 21. Яке з поданих рівнянь відповідає умові задачі?
А) х+5?3=21
Б) (х+5)?3=21
В) (х+3)?5=21
Г) 5х+3=21
ІІ варіант

1. Вкажіть неправильне твердження:
А) Розв’язати рівняння означає знайти всі його корені або довести, що коренів немає
Б) Рівняння може мати безліч коренів
В) Рівняння – це вираз, який містить  змінну
Г) Рівняння  з однією змінною – це рівність з невідомим значенням змінної

2. Яке з  рівнянь є лінійним?
А) 4х=8
Б) 4,5 у=9
В) 2=8
Г)5=4

3. Скільки коренів  може мати лінійне рівняння?
А) Один
Б) Жодного
В) Два
Г) Три

4. Рівняння  з однією змінною – це:
А) Вираз, який містить  змінну
Б) Вираз, складений із змінних, чисел, знаків арифметичних дій
В) Рівність, правильна при будь-яких значення змінних
Г) Рівність з невідомим значенням змінної

5. Яке з рівнянь має  безліч коренів?
А) 0х=0
Б) 2х=4
В) 0х -4=2
Г)  4+х=4

6. Яке з тверджень є неправильним?
А) У будь-якій частині рівняння можна розкрити дужки або звести подібні доданки
Б) Обидві частини рівняння можна помножити або поділити на нуль
В) Будь-який доданок можна перенести з однієї частини рівняння в іншу, змінивши його знак на протилежний
Г) Обидві частини рівняння можна помножити або поділити на одне і теж, відмінне від нуля, число.

7. Учень задумав число х. Якщо до нього додати 5 і результат помножити на 3, то отримаємо 21. Яке з поданих рівнянь відповідає умові задачі?
А) х+5?3=21
Б) 5х+3=21
В) (х+3)?5=21
Г) (х+5)?3=21

8. Рівняння, якого виду називається лінійним?
А) ах+в=с,де а, в і с-деякі відомі числа, а х –змінна
Б) ах=в, де а і в-деякі відомі числа, а х- змінна
В) ахвх=0,де а і в-деякі відомі числа, а х- змінна
Г) ахв=0, де а і в-деякі відомі числа.

9. Коренем рівняння називають:
А) Значення змінної, для якого  рівняння перетворюється у  правильну  числову рівність
Б) Значення змінної, при якому рівняння стає числовим виразом
В) Рівність, правильну при будь-яких значення змінних
Г) Числове значення змінної.

10. Скільки коренів має рівняння: 0х=4
А) Два
Б) Один
В) Жодного
Г) Безліч

11. Вкажіть рівняння, для якого число 2 не є коренем:
А) 2x5=1
Б) 3x + 4=x+8
В) 4x3=3x1
Г) x+5=x

12. Яка умова повинна виконуватись, щоб рівняння ах=в мало безліч коренів?
А) a>0
Б) в ділиться на а
В) в?0
Г) а=0, в=0

ТЕСТ 2
Цілі вирази. Одночлени.

І варіант

1. Вирази зі змінними називають цілим, якщо:
А) Вони  містять дію ділення на вираз зі змінними
Б) Вони не містять дії ділення на натуральне число
В) Вони не містять  ділення на вирази зі змінними
Г) Вони  складаються тільки з чисел та знаків арифметичних дій.

2. Вкажіть неправильне твердження:
А) Вирази, відповідні значення яких рівні при будь-яких значеннях змінних, називають тотожно рівними
Б) Рівність, яка є правильною для всіх значень змінних, називають тотожністю
В) Довести тотожність – це означає довести, що дана рівність є тотожністю
Г) Числові вирази і вирази зі змінними називають дробовими.

3. Який із записів є виразом зі змінними?
А) 5,2:4
Б) 5х+2=7
В) 2ав
Г) 2у? 6

4. Чому дорівнює значення виразу 2х+6, якщо х= 2
А) 2
Б) 10
В) 2
Г) 10

5. Які з поданих виразів є дробовими?
А) 4+2х
Б) (8х+у):2
В) (5в3а) :(а+в)
Г)  0,2

6. Вкажіть вираз тотожно рівний виразу 5х+8-7х1
А) 2х+7
Б) 2х+7
В) 7
Г) 12х+9

7. Що буде з одночленом, якщо його помножити на 1?
А) Не зміниться
Б) Перетвориться на многочлен
В) Перетвориться на нуль
Г) Стане протилежним.

8. Що відбувається з  показниками степенів при множенні   степенів з однаковими основами?
А) Теж множаться
Б) Віднімаються
В) Додаються
Г) Діляться.

9. Одночлен-це:
А) Добуток чисел. змінних та їхніх степенів
Б) Вираз, який містить дії додавання або віднімання змінних
В) Вираз зі змінними
Г) Вираз, складений із змінних, чисел за допомогою  знаків арифметичних дій та дужок.

10. Числовий множник одночлена записаного у стандартному вигляді називають:
А) Показником
Б) Основою
В) Коефіцієнтом
Г) Степенем.

11. Який з одночленів подано у стандартному вигляді?
А) 7
Б)
В) 1,9
Г) 4

12. Вкажіть правильну послідовність виконання дій:
А) Піднесення до степеня, додавання, множення
Б) Додавання, множення. піднесення до степеня
В) Множення. піднесення до степеня. додавання
Г) Піднесення до степеня, ділення, віднімання.

ІІ варіант

1. Вкажіть правильне твердження:
А) Вирази, відповідні значення яких рівні при х=2, називають тотожно рівними
Б) Рівність, яка є правильною для всіх значень змінних, називають тотожністю
В) Довести тотожність – це означає розв’язати її.
Г) Числові вирази і вирази зі змінними називають дробовими.

2. Одночленце:
А) Вираз зі змінними
Б) Вираз, який містить дії додавання або віднімання змінних
В) Добуток чисел. змінних та їхніх степенів
Г) Вираз, складений із змінних, чисел за допомогою  знаків арифметичних дій та дужок.

3. Які з поданих виразів є цілими?
А) 4+2х
Б) (8х+у):2с
В) (5в3а) :(а+в)
Г)

4. Який з одночленів подано у стандартному вигляді?
А) 7
Б)
В) 1,9
Г) 4

5. Який із записів є виразом зі змінними?
А) 2а:4
Б) 5х+2=7
В) 2ав>7с
Г) 2у?6

6. Що буде з одночленом, якщо його помножити на 2?
А) Стане протилежним
Б) Не зміниться
В) Перетвориться на многочлен
Г) Коефіцієнт одночлена збільшиться удвічі.

7. Подайте одночлен-2у стандартному вигляді:
А) 2
Б) 2
В) 2
Г) 2

8. Піднесіть одночлен до степеня
А)
Б)
В)
Г)

9. Що відбувається з  показниками степенів при діленні степенів з однаковими основами?
А) Множаться
Б) Віднімаються
В) Додаються
Г) Діляться.

10. Вкажіть коефіцієнт одночлена :
А) 2
Б) 5
В) 7
Г) 1

11. Числовий множник одночлена записаного у стандартному вигляді називають:
А) Показником
Б) Коефіцієнтом
В) Основою
Г) Степенем.

12. Вкажіть вираз тотожно рівний виразу 5ав+8ав-7+ав:
А) 13ав+7
Б) 13ав7
В) 14ав7
Г)

ТЕСТ 3
Многочлени. Дії над многочленами.

І варіант

1. Многочленом називають:
А) Добуток чисел. змінних та їхніх степенів
Б) Суму кількох одночленів
В) Вираз, складений із змінних, чисел за допомогою  дії множення та дужок
Г) Вирази, які  складаються тільки з чисел та знаків арифметичних дій.

2. Одночлени, які складають многочлен є:
А) Степенем многочлена
Б) Членами многочлена
В) Коефіцієнтами многочлена
Г) Подібними членами многочлена.

3. Степенем многочлена стандартного вигляду називають:
А) Суму одночленів
Б) Найбільший із степенів одночленів, які утворюють даний многочлен
В) Суму степенів одночленів, які утворюють даний многочлен
Г) Найбільший коефіцієнт із одночленів, які утворюють даний многочлен.

4. Вкажіть многочлен четвертого степеня:
А) 4xy+3
Б)(2x+5)
В) 3x+2xy7
Г) 4

5. Який із виразів є многочленом стандартного вигляду?
А) 7
Б)
В) 1,9 + 2?9ab
Г) 4

6. Перетворіть у многочлен вираз 2а(в3с):
А) 2ав
Б) 2ав3ас
В) 2ав?3с
Г) 2ав6ас

7. Виконайте множення (а+3)(в4):
А) ав12
Б) ав4в+3в
В) ав+3в12
Г) ав4а+3в12

8. Серед поданих многочленів вкажіть многочлен, тотожно рівний виразу
(m–1)(3m+5):
А) 5m–3m
Б)
В)
Г)

9. У виразі 10у винесіть спільний множник за дужки:
А) 5(ху)
Б) 5(х2у)
В) 2(х)
Г) 5(х+2у)

10. Спростіть вираз
А)
Б)
В)
Г)

11. Якого способу розкладання на множники не існує?
А) Групування
Б) Винесення спільного множника за дужки
В) Скорочення
Г) За допомогою формул скороченого множення.

12. Результат якої дії з многочленами не обов’язково є теж многочлен?
А) Множення
Б) Віднімання
В) Додавання
Г) Ділення.

ІІ варіант

1. Степенем многочлена стандартного вигляду називають:
А) Суму одночленів
Б) Найбільший із степенів одночленів, які утворюють даний многочлен
В) Суму степенів одночленів, які утворюють даний многочлен
Г) Найбільший коефіцієнт із одночленів, які утворюють даний многочлен.

2. Назвіть  способи розкладання многочлена  на множники :
А) Групування
Б) Винесення спільного множника за дужки
В) Скорочення
Г) Зведення подібних доданків.

3.Виконайте множення (в+2)(а4):
А) ав8
Б) ав8
В) ав+3в12
Г) ав+2а8

4. Який із виразів є многочленом стандартного вигляду?
А) 76
Б)
В) 1,9 + 2?9ab
Г) 4

5. У виразі 2х10xy винесіть спільний множник за дужки:
А) 2x(ху)
Б) 5(х2у)
В) 2x(1–)
Г) 2(х+5у)

6. Суму кількох одночленів називають:
А) Степенем многочлена
Б) Многочленом
В) Виразом, складеним із змінних
Г) Многочленом стандартного вигляду.

7. Серед поданих многочленів вкажіть многочлен, тотожно рівний виразу (2m–1)(m+5):
А) 5m+2m+5
Б)
В)
Г)

8. Результат якої дії з многочленами не обов’язково є теж многочлен?
А) Множення
Б) Віднімання
В) Додавання
Г) Ділення.
9. Степенем многочлена стандартного вигляду називають :
А) Степінь  одночлена із найбільшим коефіцієнтом
Б) Найбільший із степенів одночленів, які утворюють многочлен
В) Найбільший коефіцієнт із одночленів, які утворюють многочлен
Г) Суму степенів усіх одночленів, які утворюють многочлен.

10. Спростіть вираз
А)
Б)
В)
Г)

11. Перетворіть у многочлен вираз 2а(в+6с):
А) 2ав+3ас
Б) 2ав3ас
В) 2ав+12ас
Г) 2ав+6с

12. Вкажіть многочлен  п’ятого степеня:
А) 4xy+3
Б)(2x+5)
В) 3–x+2xy–7
Г) 4

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply