Відповідно до проекту Умов прийому на навчання до вищих навчальних закладів України, 2018 року для вступу до вищих навчальних закладів зараховуватимуть результати зовнішнього незалежного оцінювання 2016, 2017 та 2018 років. З англійської, іспанської, німецької та французької мов прийматимуть результати лише 2018 року. Це пов’язано з тим, що змінено формат сертифікаційної роботи з іноземної мови, а отже результати 2018 та попередніх років стають непорівнюваними.
Нагадуємо, що 2018 року для проведення зовнішнього незалежного оцінювання з англійської, іспанської, німецької та французької мов буде використано тести двох рівнів складності: рівня В1 і рівня В2. Новацією цих тестів буде також частина «Розуміння мови на слух», яка передбачатиме прослуховування звукових фрагментів і виконання завдань до них.
Кожен учасник зовнішнього оцінювання має право скласти тести щонайбільше з чотирьох навчальних предметів.
Державна підсумкова атестація у формі зовнішнього незалежного оцінювання
Для випускників загальноосвітніх навчальних закладів 2018 року результати зовнішнього незалежного оцінювання з трьох предметів будуть зараховані як оцінки за державну підсумкову атестацію за шкалою 1–12 балів. Першим обов’язковим предметом ДПА є українська мова і література (частина з української мови). Другим – за вибором випускника: математика або історія України (період ХХ – початок ХХІ століття). Третій предмет випускники обирають самостійно із запропонованого вище переліку.
В Українському центрі оцінювання якості освіти повідомляють, що у 2018 році зовнішнє незалежне оцінювання з іноземних мов буде дворівневим і розшириться блоком аудіювання.
Випускники старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2018 року, які бажають зарахувати результат зовнішнього незалежного оцінювання з іноземної мови як оцінку за державну підсумкову атестацію та вивчали цю мову на профільному рівні, мають складати відповідний предметний тест рівня В2. Випускники, які вивчали іноземну мову на рівні стандарту (академічному), і бажають зарахувати результат зовнішнього незалежного оцінювання як оцінку за державну підсумкову атестацію, складатимуть тест
Також 2018 року державну підсумкову атестацію з української мови і літератури у формі зовнішнього незалежного оцінювання проходитимуть учні (слухачі, студенти) професійно-технічних і вищих навчальних закладів, які 2018 року здобудуть повну загальну середню освіту.
Також тести з української мови та літератури, математики та історії України будуть адаптовані для людей з вадами зору.
Детальніша інформація про метод визначення експертами «порогового бала» подана в наказі Українського центру оцінювання якості освіти від 24.05.2016 р. № 99 «Про затвердження методики переведення тестових балів, отриманих учасниками зовнішнього незалежного оцінювання за виконання завдань сертифікаційної роботи, у рейтингові оцінки (за шкалою 100-200 балів)».
Підсумки ЗНО-2017
Український центр оцінювання якості освіти повідомляє, що зовнішнє незалежне тестування у 2017 році найкраще склали випускники з міста Києва та Львівської області.
Якщо подивитися рейтинг регіонів вже не за показниками державної підсумкової атестації, а за показниками зовнішнього незалежного оцінювання, то, як правило, території-лідери зберігаються, але місце лідерства змінюється. За оцінками 160-200 балів у більшості випадків лідируючі позиції майже з усіх предметів займає Львівська область. Наприклад, українська мова – Львівська область, історія України – Львівська область, Київ на другому, математика – кращий Київ, біологія – Київ.
Зокрема, ЗНО з української мови на 160-200 балів склали 44,2% випускників Львівської області, 43,1% – Києва, 36,3% – Тернопільської області, 31,6% – Чернігівської області та 31,9% – Черкаської.
З історії на 160-200 балів склали 42,7% випускників Києва, 31,9% – Львівської області, 25,9% – Волинської області, 25,4% – Івано-Франківської та 23,6% – Тернопільської області.
Тестування з англійської мови склали найкраще випускники столиці, де 160-200 балів отримали 42,1% учасників, у Львівській області – 34,6%, Чернівецькій – 32,3%, Тернопільській і Волинській – 31,8%, Рівненській – 29,3%.
З обов’язкових для складання ЗНО/ДПА предметів випускники шкіл у 2017 році обирали частіше історію України, ніж математику, втім результати з історії України гірші, ніж з математики.Так, для складання державної підсумкової атестації у формі ЗНО обрали історію України 72% випускників (у 2016 році – 64%), ДПА з математики складали 40,9% випускників (у 2016 році – 36%).
Найбільше учасників, які за результатам ДПА з української мови мають високий та достатній рівні навчальних досягнень, зафіксовано в Києві (76,5% від загальної кількості випускників) та у Львівській області (70%). Також випускники шкіл Львівської області та Києва лідирують за результатами ДПА з історії України та математики.
За результатами зовнішнього незалежного оцінювання 2017 року 303 випускники загальноосвітніх шкіл отримали 200 балів з різних предметів, за винятком іспанської мови.
За даними УЦОЯО, з одного предмету 200 балів отримали 285 осіб, з двох предметів – 9 осіб, з яких четверо – випускники шкіл Львова, по одній особі отримали 200 балів з двох предметів зі Львівської області, Києва, Чернігова, Одеси та Ужгорода.
Найбільше випускників, як отримали 200 балів, – у Києві (82 особи), Львівській області (49 осіб), Запорізькій та Харківській областях (по 18 осіб), Дніпропетровській (15) та Закарпатській (14) областях.
УКРАЇНСЬКИЙ ЦЕНТР ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ
Наказ № 99 від 24 травня 2016 року
Про затвердження Методики переведення
тестових балів, отриманих учасниками
зовнішнього незалежного оцінювання
за виконання завдань сертифікаційної роботи,
у рейтингові оцінки (за шкалою 100-200 балів)
Відповідно до підпункту 7 пункту 1 розділу II, пункту 3 розділу VII, підпункту 2 пункту 6 розділу II Порядку визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 16 березня 2015 року № 300, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31 березня 2015 року за № 359/26804, iз метою забезпечення об’єктивного визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання
НАКАЗУЮ:
- Затвердити Методику переведення тестових балів, отриманих учасниками зовнішнього незалежного оцінювання за виконання завдань сертифікаційної роботи, у рейтингові оцінки (за шкалою 100-200 балів), щододається.
- Робочій групі Українського центру оцінювання якості освіти з підготовки матеріалів для розгляду експертною комісією з питань визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання, що використовуються під час прийому до навчальних закладів:
1) здійснювати генерування таблиць відповідності тестових балів рейтинговій оцінці (за шкалою 100-200 балів) відповідно до Методики переведення тестових балів, отриманих учасниками зовнішнього незалежного оцінювання за виконання завдань сертифікаційної роботи, у рейтингові оцінки (за шкалою 100-200 балів), зазначеної в пункті 1 цього наказу;
2) проект таблиць відповідності тестових балів рейтинговій оцінці (за шкалою 100-200 балів) подавати на затвердження голові експертної комісії з питань визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання, що використовуються під час прийому до навчальних закладів, при Українському центрі оцінювання якості освіти в день установлення порогового бала «склав/не склав» iз певного навчального предмета.
- Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Директор B. A. Карандій
УСТАНОВЛЕННЯ «ПОРОГОВОГО БАЛА»
Для визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання 2018 року з кожного предмета буде встановлено «пороговий бал», тобто та кількість тестових балів, яку може набрати мінімально підготовлений абітурієнт. Учасники тестування, які не подолають «поріг», не зможуть використати результат зовнішнього оцінювання з цього предмета для вступу до вищих навчальних закладів. Усі абітурієнти, результати яких будуть не нижчими від «порогового бала», отримають оцінку за шкалою 100–200 балів і матимуть право брати участь у конкурсному відборі під час вступу на навчання.