“ВЕСЕЛИЙ ЕРУДИТ” КОМАНДНИЙ КОНКУРС 7 КЛАС

Вчитель: Налужна О.І.

Скачати

Реклама
Скачати

ВЕСЕЛИЙ ЕРУДИТ
КОМАНДНИЙ КОНКУРС,
7 КЛАС
Мета. Популяризувати математичнi знання; формувати логiчне мислення, вмiння аналiзувати, робити висновки, узагальнювати результати творчостi.
ХІД КОНКУРСУ
Ведучuй 1. І знов фанфари!
Ведучuй 2. І знов початок конкурсу у нас!
Ведучuй 1. Лунає музика у залi в сотий раз!
Ведучuй 2. Чи в тисячний лунає? Ми не зна-
ємо!
Разом. А наш веселий конкурс починаємо!
Ведучuй 1. Починаємо математичний конкурс
«Веселий ерудит».
Ведучuй 2. Доброго дня, шановнi гocтi школи!
Ведучuй 1. Доброго дня, Вci-ВСi учнi!
Ведучuй 2. Доброго дня, батьки, вчителi! Доброго
дня BciM, BciM, BciM!
Ведучий 1. Сьогоднi в залi багато глядачiв!
Ведучuй 2. Працюватиме журi!
Ведучuй 1. А на сцену запрошуються …
Разом. Нашi команди!
Пiд музику по черзi виходять учасники кон­курсу: команда синix «Трикутник» i команда жовтих «Коло». Ведучi представляють членiв команд, та членiв журi.
3магання розпочинається.
Ведучuй 1. Уся зала сьогоднi – це майданчик уболiвальникiв. Ми бачимо, як роздiлилися вони на жовтий i синiй кольори.
Ведучuй 2. Ми бачимо серед глядачiв батькiв. Га­даємо, шо вони не пошкодують, завiтавши до нас.
Ведучuй 1. Настав час першоro конкурсу. Це ­«Вiзитка». Максимальна оцiнка – 5 балiв.
Ведучuй 2. для участi в конкypci запрошується команда «Трикутник».
Вiзuтка команди «Трикутник»
Капітан. Гасло нашоi команди … Усi разом.
Шляxiв життєвих
і шляxiв знання супутник
Простий знайомий
Всiй Землi трикyrник.
Капітан. А трикутник – це замкнена ламана, що складаеться …
Усі разом. 3 тръох ланок!
Капітан. Нашi три ланки: наполегливiсть, праце­любнiсть i вмiння доводити справу до кiнця. Це три кити, на яких тримаеться життя! Такий трикут­ник – це шлях до перемоги! Трикутнику …
Усі разом. Гiп-гiп-ура! Гiп-гiп-ура! Ура! Ура!
Ведучuй 1. Подякуємо «Трикутникам» запро­симо на сцену команду «Коло».
Вiзuтка команди «Коло
Kaпiтaн. Ми команда …
Уci разом. «Коло»!
Kaпiтaн. 3апитаєте, чому саме «Коло»? Цю на­зву підказало нам серце. Серце, яке прагне кращоro. Бути розумним, знати математику, вмiти логiчно мис­лити – сьоroднi не просто слова, а необxiднiсть.
Уci разом.
Бажати кращоro – це розумно!
Навчатися, шоб здiйснити мpii, – це розумно! Ми в колi запитань i відповідей!
Ми в колi знань! Ми в колi родини! Ми в колi друзiв! Ми в колi життя!
Kaпiтaн. Наш девiз простий …
Уci разом. Планета – куля! Так, звичайне коло. І друзiв коло у життi – навколо!
Kaпiтaн. Коло – це фiгypа, шо складаеться з ycix точок площини, рiвновiддалених від даної точ­ки. Так i ми вci поєднанi однiєю точкою – точкою вiдлiку власноro майбутнъогo!
Уci разом.
Вважаєте нас нескромними? Можливо!
Але смiливiсть та зyxвaлiсть – шлях сильних! Будемо сильними i розумними!
Biвaт математико! Biвaт! Biвaт!
Журi оroлошуе результати конкурсу «Вiзитка»
Ведучuй 1. Наступний конкурс – «Блiц-турнiр «Ерудит,). На сцену запрошуємо по одному учас­нику вiд кожноi команди.
Ведучuй 2. По черзi кожен з учасникiв швид­ко i правильно протягом 1 хв вiдповiдає на серiю запитань з геометрії
Запuтання для команди «Трикутник»
1. Фiгури, якi можна розмiстити в однiй пло­щинi, називаються ….
(Плоскими.)
2. Частину площини, обмежену двома променя­ми iз спiльним початком, називають ….
(Кутом.)
3. Кут, сторони якого є доповняльними про­менями, називається ….
(Розгорнутим.)
4. Кути вимiрюють за допомогою …. (Транспортира. )
5.60 – частину градуса називають ….
(Мiнутою.) 6. Кут, який менший вiд прямо го кута, назива­ють ….
(Гострим.)
7. Частину гeoмeтpii, в якiй вивчаються плоскi фiгури, називають ….
(Планiметрiєю.)
8. Якщо данi трикутники можна сумicтити ру­хом, то вони ….
(PiBHi.)
9. Сума мip двох сумiжних кyтiв дорiвнює…. (180°.)
10. Двi прямi, перпендикулярнi до третьої пря­мої, будуть ….
(Паралельними.)
11. Твердження, яке приймають без доведення, називають ….
(Аксiомою.)
12. Двi прямi, якi перетинаються пiд прямим ку­том, називаються ….
(Перпендикулярними. )
13. Два вiдрiзки або променi, якi лежать на па­ралельних прямих, називають ….
(Паралельними.)
14. Фiгура, яка складається з ycix точок пло­щини, рiвновiддалених вiд дано’i точки, назива­€ться ….
(Колом.)
15. Якщо паралельнi двi прямi перетинаються третьою прямою, то вiдповiднi кути ….
(PiBHi.)
16. Кут, утворений стороною трикутника i продовженням його iншоi сторони, назива­ють …
(Зовнiшнiм кутом.)
Запuтання для команди «Коло»
1. Науку про геометричнi фiгypи та ix властивостi називають ….
(Геометрiєю. )
2. Кут, бiльший вiд прямо го кута, але менший вiд розгорнутого називають ….
(Тупим.)
3. Два кути, на якi розбива€ться розгорнутий кут його внутрiшнiм променем, називають …. (Сумiжними. )
4. Твердження, в iстинноcтi якого переконуються за допомогою логiчних мipкyвaнь, називають …. (Теоремою.)
5. Якщо паралельнi двi прямi перетинаються тре­тьою прямою, то сума внутрiшнix одностороннix кyтiв дорівнює(180) ….
.
6. 60-. частину мінyти називають ….
(Секундою.)
7. Двi прямi на площинi, якi не перетинаються, називають ….
(Паралельними. )
8. Уci відємні числа на oci Ох розмiщенi лi­воруч вiд .. , .
(Початку вiдлiкy.)
9. Якщо старони одного кута є доповняльними променями до cтopiн другого кута, то тaкi кути на­зивають ….
(Вертикальними.)
10. Скiльки тупих кyтiв може мати трикутник? (Один.)
11. Трикутник, у якого два кути piвні є …. (Рiвнобедреним.)
12. Вiдрiзок, що сполучає вершину трикутника iз серединою його протилежної сторони, називають …. (Медiаною.)
13. Перпендикуляр, опущений iз вершини три­кутника на пряму, що мiстить протилежну сторону, називають ….
(Висотою.)
14. Сума кyтiв трикутника дорiвнює ….
(180°.)
15. Замкнену ламану iз трьох ланок називають …. (Трикутником .)
16. Зовнiшнiй кут трикутника дорівнює сумі двох .. , .
(Внутрiшнix, не сумiжних з ним, кyтiв.)
Журi оголошує результати даного конкурсу.
Ведучuй 1. А тепер розпочинаємо третiй конкурс «Веселий художник».
Ведучuй 2. На сцену запрошу€мо по три учас­ники Biд кожноi команди. Умови конкурсу: кожний з учасникiв iз зав’язаними очима малює фрагмент якого-небудь зображення (наприклад, людини).
вiдбува­ється конкурс уболiвальникiв.
Запuтання для вболiвальників
Журi оголошує результати конкурсу «Веселий ХУДОЖНИК»).
Ведучий 1. Оголошується четвертий конкурс «Математична мозаїка». На сцену запрошуємо по одному учаснику вiд кожної команди.
Ведучий 2. Учасники отримують конверти з геометричними фiгурами, вирiзаними з ко­льорового паперу (квадрати, кола, трикутники тощо). За допомогою клею i бiлого аркуша не­обxiдно створити справжню картинку та при­думати iй назву.
Ведучий 1. Ізробити це необхiдно за 3 ХВ. Мак­симальна кiлькiсть балiв за цей конкурс – 5.
Журi оголошує результати конкурсу «Матема­тична мозаїка».

Ведучuй . Послухаємо iсторичну довідку про Пiфагора та йо­го учнiв.
Пiфaroр народився у VI ст. до н. е. на грецькому остpoвi Самос. Згiдно з легендою його батько, Мне­сарх, звернувся до пiфiї з приводу дуже важливої для нього подорожi. Biн отримав вiдповiдь, що по­дорож буде успiшною, а його дружина народить дитину, яка буде видiлятися з-помiж ycix, хто жив колись, красою й мудрiстю, i принесе людському роду дуже велику користь на вci часи. Пiсля про­роцтва Мнесарх дав своiй дрyжинi нове iм’я – Пi­фаiда, а народженому – Пiфaгoр.
Батько дав Пiфагору добру oсвіту, навчаючи в найвiдомiших учителiв того часу. Багато хто вва­жав, що він – син бога Аполлона. За словами Ям­влixа, «набираючи сили й репутацil, i вiд виховання з дитинства, i вiд богоподiбної зовнiш­ності він ще бiльше прагнув бути гiдним цих чес­нот». Пicля cмepтi батька Пiфагор вируша€ до Mi­лета, де його вчителями були Ферекiд, Aнaкciмaндp i Фалес. Сам е за порадою Фалеса Пiфагор у вiцi 20 poкiв iдe до Єгипту, аби в спiлкуваннi з жерцями стати ближчим до Бога й набути мудрості
У Грецiю Пiфагор повернувся на п’ятдесятому роцi життя. В Kротонi Biн заснував «пiфaгoрiйський союз». Пiфагорiйцi багато займалися наукою, осо­бливо математикою. Найвiдомiшим здобутком ста-
ла теорема Пiфагора, в якiй iдеться про те, що су­ма площ квадратiв, побудованих на катетах пря­мокутного трикутника, дорiвнює площi квадрата, побудованого на його гiпотенузi

.
Ведучий 1. Поки журi пiдбиває результати, ми трохи розважимося.
Ведучий 2. Запрошуємо на майданчик перед сце­ною 12 глядачiв.
Ведучий 1. Кожному дaємо картку з написаними числами вiд 1 до 12.
Ведучий 2. Проiлюструємо невеличку розповiдь.
Кожен учасник, почувши своє число, пiдiймає його i робить крок уперед, а потiм повертається назад. Починаємо!
Ведучий 1. Одного разу два хлопчики пiшли на спортивнi змагання. Це був перший вiдбiрний тур серед семикласннкiв.
Ведучий 2. На полi – 12 учасникiв: 6 – з однієї команди i 6 – з другої.
Ведучий 1. До хлопцiв пiдiйшли 4 дiвчинки, кож­на тримала в pyцi по 3 кульки.
Ведучий 2. Одна дiвчинка запропонувала хлоп­цям пiти пiсля змагань на дискотеку. Один хлопчик вiдмовився, а другий – промовчав.
Ведучий 1. Гра розпочалася. Сьома хвилина – зу­пинка.
Ведучий 2. Настрiй у всix чудовий! Ще 10 хв ­i перерва.
Ведучий 1. А тепер перевiримо уважнicть убо­лiвальникiв.
Запитанн.я для уболiвальнuкiв Якi цифри так i не зiгpали в цiй гpi? Якi цифри зiграли два рази i бiльше?
На пiдтримку команд наприкiнцi конкурсу вбо­лiвальники показують номери художньої самодi­яльностi.
Журi оголошує результати змагання. Вiдбуваєть­ся нагородження переможцiв i учасникiв.
(Звучить фiнальна пiсня.)

Be the first to comment

Leave a Reply