Конспект уроку на тему: “Чотирикутники. Властивості. Ознаки” (урок – вікторина)

Підготувала: Лещишин О.М.

Скачати

Скачати

Тема уроку: Чотирикутники.
Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання про чотирикутники, їх властивості та ознаки; фор­мувати здатність самостійно аналізувати ситуацію, уміння використовувати набуті знання, швид­ко адаптуватися до нових умов, вміння раціонально використовувати час; розвивати активність, геомет­ричну уяву, інтерес до геометрії; виховувати згурто­ваність, почуття товариськості, взаємодопомоги.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
ХІД УРОКУ
Актуалізація опорних знань.
І етап. Розминка
Розв’язування задач за готовими малюнками (5 хв).
На екран проектую малюнки – завдання для двох команд.
Завдання 1-й команді Завдання 2-й команді

Учні усно виконують завдання, після чого по од­ному учню від команди пояснюють розв’язання біля дошки.

II етап. Далі-далі (7 хв)
Запитання 1-й команді
1. Означення паралелограма.
2. Означення прямокутника.
3. Квадрат — це ромб, у якого…
4. Властивість кутів паралелограма.
5. Властивість, яку має тільки прямокутник.
6. Який чотирикутник не має властивостей, ха­рактерних лише для нього?
7. Означення прямокутної трапеції.
8. Чому дорівнює сума кутів опуклого чотирикут­ника?
9. Теорема Фалеса.
10. Чи правильно:
а) сусідні кути ромба рівні;
б) будь-який квадрат є ромбом?
11. Як називаються паралельні сторони трапеції?
Запитання 2-й команді
1. Означення ромба.
2. Означення трапеції.
3. Квадрат — це прямокутник, у якого ….
4. Властивість діагоналей паралелограма.
5. Властивість, яку має тільки ромб.
6. Яка трапеція називається рівнобічною?
7. Чому дорівнює сума сусідніх кутів паралело­грама?
8. Що називається діагоналлю чотирикутника?
9. Властивість середньої лінії трикутника.
10. Чи правильно:
а) будь-який квадрат є паралелограмом;
б) діагональ ромба ділить сторону навпіл?
11. Чи є ромб опуклим чотирикутником?
Розв’язування вправ
III етап . Поспішайте побачити, відповісти, розв’язати (20 хв)
1. Довести будь-яку властивість чотирикутника. По одному учню від команди беруть білет, де записано назву чотирикутника. На дошці доводять одну з вла­стивостей цього чотирикутника.
2. Решта учнів, працюючи в парах, розв’язують задачі, які витягають «з бочки».
Задачі
1. Одна сторона паралелограма в 2 рази більша, ніж друга. Знайти меншу сторону паралелограма, якщо його периметр дорівнює 36 см.

2. Сума двох кутів паралелограма дорівнює 76°. Знайти його більший кут.

3. Дано чотирикутник АВСD, у якого ? А + ? В = 180°, ?В + ?С= 180°.
Довести, що АВСD— паралелограм.

4. О — точка перетину діагоналей прямокутника АВСD. Периметр трикутника АВOдорівнює 12 см. Знай­ти діагональ BD, якщо сторона СD дорівнює 5 см.
5. Одна з діагоналей ромба утворює зі стороною кут 28°. Знайти кути ромба.
6. У паралелограмі АВСD?1= ?2. Довести, що АВСD— ромб.

7. BK – висота рівнобічної трапеції АВСD. Знай­ти АК, якщо АD = 15 см, ВС = 7 см.

8. Точки М і К— середини сторін АВ і ВС трикут­ника АВС. Знайти периметр трикутника АВС, якщо периметр трикутника МВК дорівнює 24 см.

9. Периметр трапеції 36 см, а її бічні сторони дорівнюють 9 см і 7 см. Знайти довжину середньої лінії трапеції.

10. Одна сторона паралелограма на 4 см більша, ніж друга. Знайти більшу сторону паралелограма, якщо його периметр дорівнює 36 см.
11. Сума трьох кутів паралелограма дорівнює 230°. Знайти його менший кут.
12. На малюнку АВ || СD?1 =?2.Довести, що АВСD— паралелограм.

13. О — точка перетину діагоналей прямокутника AВСD.Периметр трикутника BОС дорівнює 14 см. Знай­ти діагональ ВD, якщо сторона АDдорівнює 6 см.
14. Одна з діагоналей ромба утворює зі стороною кут 34°. Знайти кути ромба.
15. Обчислити периметр рівнобічної трапеції, серед­ня лінія якої дорівнює 16 см, а бічна сторона — 9 см.

ІV етап . Темне лоша
1. Відгадайте, про що йдеться.
Попарно хоч і рівні сторони мої
І паралельні, я, однак, в печалі, —
Бо мої діагоналі
Не завжди рівні…
(Паралелограм.)
Мої не рівні з давнини діагоналі.
Та під кутом прямим
Перетинаються вони
У центрі у моїм.
(Ромб.)

Чотири сторони у мене, а з них
Дві довші, а дві коротші.
Кути мої усі прямі.
У мене рівні теж діагоналі.
(Прямокутник.)
А це що за фігура?
Яка її натура?
Ви сторони її надвоє поділіть
І лінією точки сполучіть.
А потім дві основи ви додайте.
Що буде? Лінії тієї довжина —
Півсумі їх дорівнює вона.
(Трапеція.)
Підсумок уроку.
Оцінювання.
Домашнє завдання: повторити чотирикутники, розв’язати задачі №210 (1), 211.

Be the first to comment

Leave a Reply