Підготувала: Лещишин О.М.
Скачати
|
Тема уроку: Чотирикутники.
Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання про чотирикутники, їх властивості та ознаки; формувати здатність самостійно аналізувати ситуацію, уміння використовувати набуті знання, швидко адаптуватися до нових умов, вміння раціонально використовувати час; розвивати активність, геометричну уяву, інтерес до геометрії; виховувати згуртованість, почуття товариськості, взаємодопомоги.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
ХІД УРОКУ
Актуалізація опорних знань.
І етап. Розминка
Розв’язування задач за готовими малюнками (5 хв).
На екран проектую малюнки – завдання для двох команд.
Завдання 1-й команді Завдання 2-й команді
Учні усно виконують завдання, після чого по одному учню від команди пояснюють розв’язання біля дошки.
II етап. Далі-далі (7 хв)
Запитання 1-й команді
1. Означення паралелограма.
2. Означення прямокутника.
3. Квадрат — це ромб, у якого…
4. Властивість кутів паралелограма.
5. Властивість, яку має тільки прямокутник.
6. Який чотирикутник не має властивостей, характерних лише для нього?
7. Означення прямокутної трапеції.
8. Чому дорівнює сума кутів опуклого чотирикутника?
9. Теорема Фалеса.
10. Чи правильно:
а) сусідні кути ромба рівні;
б) будь-який квадрат є ромбом?
11. Як називаються паралельні сторони трапеції?
Запитання 2-й команді
1. Означення ромба.
2. Означення трапеції.
3. Квадрат — це прямокутник, у якого ….
4. Властивість діагоналей паралелограма.
5. Властивість, яку має тільки ромб.
6. Яка трапеція називається рівнобічною?
7. Чому дорівнює сума сусідніх кутів паралелограма?
8. Що називається діагоналлю чотирикутника?
9. Властивість середньої лінії трикутника.
10. Чи правильно:
а) будь-який квадрат є паралелограмом;
б) діагональ ромба ділить сторону навпіл?
11. Чи є ромб опуклим чотирикутником?
Розв’язування вправ
III етап . Поспішайте побачити, відповісти, розв’язати (20 хв)
1. Довести будь-яку властивість чотирикутника. По одному учню від команди беруть білет, де записано назву чотирикутника. На дошці доводять одну з властивостей цього чотирикутника.
2. Решта учнів, працюючи в парах, розв’язують задачі, які витягають «з бочки».
Задачі
1. Одна сторона паралелограма в 2 рази більша, ніж друга. Знайти меншу сторону паралелограма, якщо його периметр дорівнює 36 см.
2. Сума двох кутів паралелограма дорівнює 76°. Знайти його більший кут.
3. Дано чотирикутник АВСD, у якого ? А + ? В = 180°, ?В + ?С= 180°.
Довести, що АВСD— паралелограм.
4. О — точка перетину діагоналей прямокутника АВСD. Периметр трикутника АВOдорівнює 12 см. Знайти діагональ BD, якщо сторона СD дорівнює 5 см.
5. Одна з діагоналей ромба утворює зі стороною кут 28°. Знайти кути ромба.
6. У паралелограмі АВСD?1= ?2. Довести, що АВСD— ромб.
7. BK – висота рівнобічної трапеції АВСD. Знайти АК, якщо АD = 15 см, ВС = 7 см.
8. Точки М і К— середини сторін АВ і ВС трикутника АВС. Знайти периметр трикутника АВС, якщо периметр трикутника МВК дорівнює 24 см.
9. Периметр трапеції 36 см, а її бічні сторони дорівнюють 9 см і 7 см. Знайти довжину середньої лінії трапеції.
10. Одна сторона паралелограма на 4 см більша, ніж друга. Знайти більшу сторону паралелограма, якщо його периметр дорівнює 36 см.
11. Сума трьох кутів паралелограма дорівнює 230°. Знайти його менший кут.
12. На малюнку АВ || СD?1 =?2.Довести, що АВСD— паралелограм.
13. О — точка перетину діагоналей прямокутника AВСD.Периметр трикутника BОС дорівнює 14 см. Знайти діагональ ВD, якщо сторона АDдорівнює 6 см.
14. Одна з діагоналей ромба утворює зі стороною кут 34°. Знайти кути ромба.
15. Обчислити периметр рівнобічної трапеції, середня лінія якої дорівнює 16 см, а бічна сторона — 9 см.
ІV етап . Темне лоша
1. Відгадайте, про що йдеться.
Попарно хоч і рівні сторони мої
І паралельні, я, однак, в печалі, —
Бо мої діагоналі
Не завжди рівні…
(Паралелограм.)
Мої не рівні з давнини діагоналі.
Та під кутом прямим
Перетинаються вони
У центрі у моїм.
(Ромб.)
Чотири сторони у мене, а з них
Дві довші, а дві коротші.
Кути мої усі прямі.
У мене рівні теж діагоналі.
(Прямокутник.)
А це що за фігура?
Яка її натура?
Ви сторони її надвоє поділіть
І лінією точки сполучіть.
А потім дві основи ви додайте.
Що буде? Лінії тієї довжина —
Півсумі їх дорівнює вона.
(Трапеція.)
Підсумок уроку.
Оцінювання.
Домашнє завдання: повторити чотирикутники, розв’язати задачі №210 (1), 211.
Leave a Reply
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.