Передбачати, наскільки дитина буде успішною у математиці, можна ще у ранньому дитинстві – арифметичне мислення розвивається вже у шестимісячному віці, з’ясували вчені, стаття яких опублікована в журналі Proceedіng of The Natіonal Academy of Scіences.
“Немає сумнівів, що освіта й навколишнє середовище формують здібності дитини до математики, але дотепер не було перевірене припущення про те, що розвинене арифметичне мислення в дітей дошкільного віку – основа математичного таланту. Результати нашого дослідження дають перші тому докази”, – пишуть Ерієль Старр (Arіel Starr) з університету Дьюка в Даремі (США) та її колеги.
Автори статті провели два експерименти. У першому з них брали участь 66 шестимісячних дітей, яким показували картинки з певними об’єктами, приміром, крапками, і кількість цих об’єктів мінялась – так можна було довідатися, наскільки розвинене у дитини арифметичне мислення й чи побачить діти різницю між пропонованими зображеннями. Через три роки 48 дітей із числа тих, хто брав участь у першому дослідженні, знову пройшли тестування: цього разу Старр та її колеги перевірили їхнє вміння порівнювати між собою числа й рахувати. Перед обома експериментами вчені оцінювали загальний рівень інтелектуального розвитку випробуваних.
Виявилося, що ті діти, у яких ще в шестимісячному віці було виявлено дуже розвинене арифметичне мислення, в 3,5 роки продемонстрували кращі результати, незважаючи на те, що основам математики їх не навчали. Таким чином, учені дійшли висновку, що вроджена здатність оцінювати кількість предметів з першого погляду, не рахуючи їх, є основою майбутніх успіхів у математиці й може бути виявлена ще у ранньому дитинстві.
“Ця робота може відкрити нові можливості для різних освітніх заходів – поліпшити арифметичне мислення дітей ще до того, як вони вчаться рахувати”, – додали автори статті.
За матеріалами: РИА “Новости”
Leave a Reply
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.