Виховний захід «Наша мова солов’їна»

Підготувала: Смолінська Н.П.

 

Скачати

Реклама
Скачати

 


(учні 6-Б класу, класний керівник: Смолінська Н. П.)
Звучить пісня в записі П. Зіброва «Усе в нас є»
Учень:      Мова рідна,слово рідне,
Хто вас забуває,
Той у грудях не серденько,
Тільки камінь має.
Як ту мову можна забути,
Котрою учила.
Нас всіх ненька говорити,
Ненька наша мила?
Учень: Рідною мовою належить вважати мову своєї нації,мову предків,яка пов’язує людину з її народом,з попередніми поколіннями,їх духовними надбаннями. Ми повинні передати рідну мову наступним поколінням. Обов’язок кожної людини знати,берегти мову,історію,культуру. Тоді ми будемо гідними синами і дочками свого народу.

Учень:Людина,яка не розуміє значення рідної мови,віддаляє себе від культурно-історичного досвіду і досягнень свого народу,його культурно-духовних надбань. Людина, яка не знає рідної мови,відмовляється від неї – втрачає повагу серед інших народів і не може розраховувати на гідне місце серед народів світу. Мовою українського народу є українська мова. Вона повинна бути рідною для кожного,хто вважає себе приналежним до українського народу.

Учень: «Молитва до мови» К. Мотрич
Мово! Пресвята Богородице мого народу!
З чорнозему, з любистку, м’яти, рясту, євшан-зілля, з роси, з дніпровської води, від зорі і місяця народна.
Мово! Мудра Берегине, що не давала погаснути земному вогнищу роду нашого і тримає народ на небесному Олімпі волелюбності, слави і гордого духу.
Мово! Велична молитва наша у своїй нероздільній трійці,що єси ти і Бог Любов, і Бог Віра, і Бог Надія!
Мово наша! Звонкова кринице на середохресній дорозі нашої долі! Твої джерела б’ють десь від Магми, тому й вогненна така. А в ночі купаються в тобі ясні зорі, тому й ласкава така.

Учень: Ось як говорили про мову видатні люди:
«Той,хто зневажливо ставиться до рідної мови, не може й сам викликати поваги до себе».
Олесь Гончар

Учень: «Мова – наша зброя,якою ми служимо народові,що нас породив,вигодував і виховав. Мова – втілення думки. Що багатша думка – то багатша мова. Любімо її,вивчаймо її, розвиваймо її».
Максим Рильський

Учень: «Коли зникає народна мова – народу немає більше!… Відберіть у народу все – і він усе може повернути,але відберіть мову,і він ніколи більше не створить її; нову Батьківщину навіть може створити народ,але мови ніколи: вмерла мова в устах народу – вмер і народ».
Костянтин Ушинський

Учень: Мова – коштовний скарб народу.
Іван Франко

Учень: Мова – це доля нашого народу,і вона залежить від того,як ревно ми всі плекатимемо її.
Олесь Гончар

Учень: Як парость виноградної лози, плекайте мову.
Максим Рильський

Учень: Мова росте елементарно разом із душею народу.
Іван Франко

Учень: Ну що б,здавалося, слова… Слова та голос більш нічого,а серце б’ється – ожива, як їх почує!…
Тарас Шевченко

Учень: А знаєте ви,що за сила в тій мові?…
Іван Франко

Учень: Єдиний скарб у тебе – рідна мова, заклятий для сусіднього хижацтва. Вона твого життя міцна основа,певніша над усі скарби й багатства.
Пантелеймон Куліш

Учень: Любіть рідну мову.
Мова – краса спілкування,
Мова – як сонце ясне,
Мова – то предків надбання,
Мова – багатство моє.
Мова – то чиста криниця,
Де б’є,мов сльоза джерело,
Мова – це наша світлиця,
Вона як добірне зерно.
Мова – державна перлина,
Нею завжди дорожіть:
Без мови немає країни –
Мову,як матір, любіть.

(учениця виконує пісню про мову)
Ведучий: Із рідною мовою пов’язані перші материнські слова,перші її колискові пісні.
Ведуча: До вашої уваги колискова у виконанні…
(учениця виконує колискову)
Ведучий: А зараз оголошується конкурс на краще виконання колискової серед шестикласників.
Ведуча: Отож на сцену запрошуємо по одному представнику із кожного класу.
Ведучий: А виконувати колискові будемо у наступному порядку: 6-А,6-В,6-Г,6-Д класи. Тому просимо наших учасників стати у такому порядку.
Ведуча: Кожен учасник перед виконанням колискової повинен представитись. Наприклад:  Ведуча Дутчак, 6-Б клас.
(виконання колискових учнями 6-тих класів)
Ведучий: Дякуємо.
Ведуча: Ваші аплодисменти.
Ведучий: А зараз,Маріє Володимирівно,просимо Вас визначити переможця даного конкурсу.
Ведуча: Дякуємо,Маріє Володимирівно. Шановні шестикласники, давайте привітаємо нашого переможця оплесками.
Ведучий: Цей буклет отримує…
Ведуча: Дякуємо учасникам конкурсу і просимо повернутися на свої місця.

Учень:
Ти зрікся мови рідної.
Тобі твоя земля родити перестане,
Зелена гілка в лузі на вербі
Від доторку твого зів’яне!
Учень:
Ти зрікся мови рідної. Твій дух
На милицях жадає танцювати.
Від ласк твоїх закам’яніє друг
І посивіє рідна мати!
Учень:
Ти зрікся мови рідної. Віки
Ти йтимеш темний, як сльота осіння.
Від погляду твого серця й зірки
Обернуться в сліпе каміння.
Учень:
Ти зрікся мови рідної. Ганьба
Тебе зустріне на шляху вузькому…
Впаде на тебе, наче сніг,журба –
Її не понесеш нікому!
Учень:
Ти зрікся мови рідної. Нема
Тепер у тебе роду, ні народу,
Чужинця шани ждатимеш дарма, –
В твій слід вік кине сміх-погорду!
Ти зрікся мови рідної…

Ведучий: Напередодні нашого свята ми поцікавилися,чи знають наші шестикласники вірші про мову.
Ведуча: Ось хто погодився прочитати вірші про мову. Тому,увага на екран.
(на екрані демонструються записи віршів про мову)
Ведучий: Запрошуємо учнів,які читали вірші на камеру,на сцену (учні виходять на сцену).
Ведуча: Дякуємо за прочитані вірші і в знак подяки отримуйте буклети про М. Шашкевича.

Пісня про мову

Ведучий: І знову напрошуємо на сцену по одному представнику із кожного класу.
Ведуча: Шановні шестикласники! Ми запросили вас на сцену для того,щоб взяти участь у вікторині.
Ведучий: Просимо вас сісти у такому порядку:
6-А,6-В,6-Г,6-Д класи.
Ведуча: Кожен із вас отримує аркуш паперу,на якому є кілька завдань.
Ведучий: Просимо мовчки самостійно, не розмовляючи між собою, у письмовій формі дати відповіді на них.
Ведуча: Шановні учасники! Просимо завершувати роботу і повернути аркуші паперу з виконаним завданням.
Ведуча: А зараз увага на екран. На ньому можна побачити завдання,які повинні були виконати наші учасники.
Вікторина:

  1. Хто написав такі слова про мову?

Мово рідна,слово рідне,
Хто вас забуває,
Той у грудях не серденько,
Тільки камінь має.

  1. Хто виконував пісню про мову,яка звучала на початку нашого свята?

 

  1. Як часто називають нашу мову?
  1. Продовжіть дані вислови про мову:

«Мова – коштовний … народу.»
«Без мови немає країни. Мову,як …, любіть.»

  1. Коли ми відзначаємо День української писемності та мови?

Ведуча: Шановні шестикласники,давайте разом спробуємо дати правильні відповіді.
(ведучі читають запитання вікторини,а учні в залі відповідають)
Ведучий: А вас, шановні учні, прошу уважно послухати правильні відповіді:

  1. Сидір Воробкевич
  2. Павло Зібров
  3. солов’їна
  4. скарб, матір
  5. 9 листопада

Ведуча: А зараз поцікавимося у самих учасників скільки у них правильних відповідей.
Ведучий: Дякуємо за чесні відповіді. Отже, переможець вікторини учень …
Ведуча: Дякуємо учасникам вікторини і просимо повернутися в зал.

Усі учасники свята виходять на сцену.

Учень.
На мові нашій дня печать.
Вона – як сяйво серед ночі…
Її не можна забувати,
Вона – душі твоєї очі.
Учень.
Єднає з піснею в гаю
Вона з життям тебе любовно…
Коли ж забудеш рідну мову,
Загубиш душу ти свою.
Учень.
Яке прекрасне рідне слово!
Воно – не світ,а всі світи…
Шевченка мову і Франкову
Невже під ноги кинеш ти?
Разом
Ні, наша мова не загине,
Її не знищать сили злі!
Ти власним світом,Україно,
Сіяти будеш на землі!

Учасники свята виконують пісню про мову

Виховний захід ‘Наша мова солов’їна’

Be the first to comment

Leave a Reply