Тиждень світової літератури

Цей рік став цікавим і зовсім по-новому звучав в акордах тижня світової літератури, що тривав з 29 листопада по 3 грудня. В цей короткий період часу було зроблено дуже багато, але сили, наснаги, творчості додавала дружня атмосфера серед колег кафедри: Браєр Світлани Вадимівни, Андрейко Марії Степанівни, Заяць Любові Богданівни та Прокопів Лесі Михайлівни. Чимало зусиль приклав кожен з учителів, але – не марно. Учні із захопленням готувалися до конкурсів, були активними на відкритих уроках, артистичними на позакласних заходах…
Тиждень розпочався з просвітницько-інформаційної бесіди на тему: «Лауреати Нобелівської премії: поети і письменники світової літератури», а після уроків відбувся семінар міжшкільного методичного об’єднання вчителів світової літератури. На засіданні обговорювались питання про проведення тижня світової літератури, ведення обов’язкової шкільної документації з предмету, перевірки творчих робіт учнів.

 

 

Учні 5 – 9 класів підготувалися до конкурсу на найкращу стінгазету «Я рекламую улюблену книжку» чи буклет «Це варто прочитати». Всього було виготовлено 19 газет і 32 буклети. Учні із задоволенням знайомилися з презентованим матеріалом, який був представлений на коридорах школи, адже цікаво, що рекламують інші. А рекламують різне: «Давньогрецький епос», «Шерлок Холмс», «Ніна», «Снігова королева», «Попелюшка», «Портрет Доріана Грея», «Пурпурові вітрила», «Вільгельм Телль»…

 

Найбільше зацікавило учнів завдання, яке вони виконували протягом тижня. Це фотоконкурс «Спинися, мить! Ти – прекрасна!». Які фото! Яка конкуренція! А як приємно було спостерігати за тим, як наші підопічні підбирають до фото відповідні рядки із прочитаних ними творів світової літератури. Листки книг просто горіли у їхніх руках!
Також відбувся конкурс «Подорож у країну Літературію», її учасники – це учні 10 – 11 класів. Для написання було запропоновано по чотири теми на паралель. Найкращі роботи були відмічені вчителями. Серед одинадцятикласників перше місце отримав Кондратов Віктор ( 11- А ), друге – Стасюк Христина (11- Б), третє – Флекей Уляна (11- Б) та Козин Оксана (11- А), вчитель Заяць Любов Богданівна; серед десятикласників перше місце отримали Банах Ольга (10- В) та Ковалик Віталій (10- А), друге – Касперська Світлана та Налужний Роман (10- А), третє – Олійник Ілона (10- А) та Сидорович Ірина (10- В), вчитель Браєр Світлана Вадимівна. Доречно буде, якщо відмічу, що вже на весняних канікулах 25 березня відбудеться районний конкурс для старшокласників на базі нашої школи.

Восьмикласники порадували членів журі читанням сонетів Франческо Петрарки, Вільяма Шекспіра та Водсворта напам’ять. Учениця 8-А класу Дмитрак Софія – І місце (вч. Прокопів Леся Михайлівна); ІІ місце – Зарівняк Ірина, 8-Б кл. (вч. Андрейко Марія Степанівна) та ІІІ місце – Кутна Лілія, 8-Вкл. (вч. Заяць Любов Богданівна).

 

Милозвучність авторського вірша переповнила серця вчителів та учнів. Філософія, кохання, дружба, любов до літератури – це і є теми віршів наших творців:
…Життя наповнилося змістом,
Як твір чудовий чи роман.
Знайду й для тебе, любий, місце,
Ділить не будем пополам…
Ірина Нестеренко, 10-Б.

… Але треба боротись з собою,
Щоб посіяти в серці добро.
Гнати в поле біду із журбою,
Жити всім смертям на зло!
Анна Нефьодова, 8-А.
…І ми ідемо, для нас вже не існує відлік часу.
Неначе зачаровані під дудку долі
Ми танцюємо самі… і серця стук,
І сльози, і зітхання…
Забудь, прости, забудь мене, забудь…
Оксана Іващишин, 9-В.

…Стендаля твір – це мудрості пізнання.
Кохання й ненависть – два кольори життя,
І запізніле каяття, зізнання,
Не подарує радості щодня.
Ольга Банах, 10-В.
Треба сказати, що активними учасниками тижня були і самі вчителі. Наприклад, цікавим був урок у 6-Б класі на тему «Висміювання чи пошанування малодушності, пристосувань в оповіданні Антона Чехова «Хамелеон», який провела Прокопів Л.М. Учитель розвивала в учнів навички аналізу художнього тексту, виховувала негативне ставлення до людських вад, ознайомила з поняттям «оповідання» та його жанровими особливостями, учні самостійно визначали елементи композиції оповідання. Вкінці уроку перед учнями були поставлені проблемні запитання, запитання для контролю.
В учнів 7-Г класу відбувся інтегрований урок на тему: «Картини природи в повісті Миколи Гоголя «Тарас Бульба», який провели Андрейко М. С. (вч. світової літ.) та Городецька Н. Р. (вч. образот. мистецтва). Марія Степанівна виховувала в учнів любов до рідної природи, формувала естетичні смаки з допомогою ІКТ. Учні аналізували пейзажі повісті, визначали іхню роль у тексті, засоби художньої виразності, які використовує автор.

 

Браєр С. В. у 9-А класі провела панораму творчих уроків з проблеми «Виховання читацьких компетенцій учнів на уроках світової літератури», презентація творів Фрідріха Шиллера. На уроці вчитель ознайомила учнів із життям і творчістю німецького письменника; поглиблювала навички роботи з науковою літературою, учні готували повідомлення на задану тему.

 

«Сховай в душі глибоко, ген на споді, Свій слушний жаль і кривди почуття Й скажи собі: га, що робити? Годі! Такий цей світ, таке оце життя» – цитуючи слова Богдана Лепкого починає урок на тему: «Суперечливий образ Анни Кареніної» у 10-Б класі Заяць Л. Б. На уроці учні продовжували роботу над текстом роману, разом з учителем характеризували образ Анни; формували навички дослідження художнього твору; виховували терпимість у ставленні до людей. Під час уроку-дослідження вчитель використовував ІКТ і присутні мали змогу побачити портрети Лева Толстого і Марії Гартунг, ілюстрації до роману.

 

Потішила восьмикласників Андрейко М. С. провівши позакласний захід «Зустріч з давньогрецькими поетами». Багаті костюми, гарно прибрана сцена, артистичність учнів 8-Б класу – все це створило атмосферу зустрічі з Есхілом, Софоклом…

Ось і закінчилась мандрівка садом світової літератури. Гарні плоди в кошик знань зібрала наша кафедра. З нетерпінням чекаємо відгуків і пропозицій від наших колег.

 

Автор: Заяць Л.Б.

 

Be the first to comment

Leave a Reply