Режим для випускника

Випускник перед іспитомНАПЕРЕДОДНІ ІСПИТУ

  Багато хто вважає: для того, щоб пов­ністю підготуватися до  іспиту, не виста­чає лише однієї, останньої перед ним ночі. Це  неправильно. Ви вже втомилися, і не треба себе  перенапружувати. Навпаки, з вечора перестаньте готуватися,  прийміть душ, прогуляйтеся. Виспіться якнайкраще, аби встати  відпочилим, із відчуттям свого здоров’я, сили, з «бойовим»  настроєм. Адже іспит — це своєрідна боротьба, в якій варто  проявити себе, показати свої сили та здіб­ності.

 

  У пункт складання іспиту приходьте без запізнень, краще — за  півгодини до початку тестування. Опануйте свої емоції, зберіться  з думками. Сміливо заходьте до аудиторії. Не сумнівайтеся, усе  вийде. Сядьте зручно, випряміть спину. Подумайте про те, що ви  вищі за всіх, розумніші й у вас усе вийде. Зосередьтеся на словах:  «Я спокійний, я аб­солютно спокійний». Повторіть їх без по­спіху,  кілька разів. Думок відганяти не треба, оскільки це викличе додаткове напруження. На завершення стисніть руки в кулаки. Ви­конайте дихальні вправи:

     сядьте зручно;

     глибокий вдих через ніс (4—6 секунд);

     затримка дихання (2—3 секунди), потім видих.

Наведемо декілька універсальних рецептів для успішнішої тактики виконання тесту­вання.

 

Зосередьтеся! Після виконання поперед­ньої частини тестування (заповнення блан­ків), коли ви з’ясували всі незрозумілі для себе моменти, спробуйте зосередитися і за­бути про людей довкола. Для вас мають існувати лише текст завдань і годинник, що регламентує час тесту. Кваптеся без пос­піху! Жорсткі рамки часу не мають вплива­ти на якість ваших відповідей. Перед тим, як вписати відповідь, перечитайте запитання двічі і переконайтеся, що ви правильно зро­зуміли його суть.

Почніть із легких завдань! Почніть від­повідати на ті запитання, в яких ви не сум­ніваєтеся, не зупиняйтеся на тих, які можуть викликати довгі роздуми. Тоді ви заспокої­теся, думки стануть яснішими і чіткішими, увійдете до робочого ритму. Ви ніби звіль­нитеся від нервозності, і вся ваша енер­гія потім спрямується на складніші запи­тання.

Пропускайте! Треба навчитися пропус­кати складні або незрозумілі завдання. Пам’ятайте: у тексті завжди знайдуться такі запитання, з якими ви неодмінно впораєте­ся. Просто безглуздо недобрати балів лише тому, що ви не дійшли до «своїх» завдань, а застрягли на тих, які викликають усклад­нення.

Читайте завдання до кінця! Не прагніть зрозуміти умови завдання «за першими сло­вами» і добудувати кінцівку у власній уяві. Це певний спосіб припуститися прикрих помилок в найлегших запитаннях.

Думайте лише про поточне завдання! Коли ви бачите нове завдання, забудьте все, що було в попередньому. Зазвичай за­вдання в тестах не пов’язані одне з одним, тому знання, які ви застосували в одному, як правило, не допомагають, а лише зава­жають концентруватися і правильно вирі­шити нове завдання. Ця порада дає й інший безцінний психологічний ефект — забудьте про невдачу в минулому завданні (якщо воно виявилося заважким). Думайте лише про те, що кожне нове завдання — це шанс набрати бали.

Виключайте! Багато завдань можна швид­ше вирішити, якщо не шукати одразу пра­вильний варіант відповіді, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє сконцентрувати увагу на одному-двох варіантах, а не на всіх п’яти-семи (що набагато важче).

Заплануйте два кола! Розрахуйте час так, щоб за дві третини всього відведеного часу пройтися по всіх легких завданнях («перше коло»). Тоді ви встигнете набрати максимум балів на легких завданнях, а потім спокійно повернетеся і подумаєте над складнішими, які спочатку довелося пропустити («друге коло»).

Перевірте! Залиште час для перевірки своєї роботи, принаймні, аби встигнути пе­реглянути і помітити явні помилки.

Вгадуйте! Якщо ви не впевнені у виб­орі відповіді, але інтуїтивно можете віддати перевагу якійсь, то інтуїції слід довіряти! При цьому вибирайте такий варіант, який, на ваш погляд, більш імовірний.

Не засмучуйтеся! Прагніть виконати всі завдання, але пам’ятайте, що на практиці це нереально. Враховуйте, що тестові зав­дання розраховані на максимальний рівень складності, і кількість вирішених вами зав­дань може виявитися цілком достатньою для гарної оцінки. 

 

ЯК КРАЩЕ ХАРЧУВАТИСЯ

Харчування має бути 3—4-разовим, ка­лорійним і багатим на вітаміни. Споживайте волоські горіхи, молочні продукти, рибу, м’ясо, овочі, фрукти, шоколад. Ще одна по­рада: перед іспитами не слід наїдатися.

 

ЯК ЛЕГШЕ ЗАПАМ’ЯТОВУВАТИ

  1. Не завжди що більший обсяг матеріа­лу, то важче його запам’ятати. Великий уривок вивчати корисніше, ніж короткий вислів.
  2. Запам’ятати легше те, що розумієш.
  3. Розподілене заучування краще від кон­центрованого. Учіться з перервами, а не все підряд, краще помалу, ніж одразу.
  4. Більше часу витрачайте на повторення по пам’яті. Це ефективніше за просте бага­торазове читання.
  5. Якщо працюєте із двома матеріала­ми — великим і меншим — розумно почи­нати з більшого.

 

ЯК ПІДТРИМАТИ ПРАЦЕЗДАТНІСТЬ

  1. Чергуйте розумову і фізичну працю.
  2. У гімнастичних вправах перевагу слід віддавати перекиду, свічці, стійці на голові, оскільки посилюється притік крові до клітин мозку.
  3. Бережіть очі, робіть перерву кожні 20— 30 хвилин (відвести очі від книги, поглянути вдалину).
  4. Мінімум телепередач!

 

ЯК УНИКНУТИ ХВИЛЮВАНЬ

  1. Запишіть на аркуші паперу, що вас не­покоїть. Покладіть його під подушку або в ящик столу на сім днів. Доти, можливо, проблема вирішиться сама собою або її вже розв’яжете ви.
  2. Запитаєте себе: «Чи допомагає хвилю­вання впоратися із ситуацією?». Коли ви зро­зумієте, що ні, придумайте щось, що дійсно могло б зарадити.
  3. Якщо ви можете порадитися з батька­ми, зробіть це. Попросіть їх підтримати вас. Якщо ви не можете поговорити з батьками, знайдіть іншого дорослого, якому ви довіряє­те, і поговоріть з ним або нею. Удвох ви,напевно, придумаєте розумний план, як впоратися з вашим хвилюванням.
  4. Пам’ятайте: занепокоєння – це емоція, а не метод вирішення проблем.
  5. Якщо Ваші переживання стали нав’язливими, зверніться до шкільного психолога.

Be the first to comment

Leave a Reply