Положення про батьківські збори

Підготувала: Патрик О.Г.

 

Скачати

Скачати

 

Положення про батьківські збори
1.      Мета проведення батьківських зборів
1.1. Повідомлення інформації, необхідної для роботи з дітьми.
1.2. Інформування, інструктаж батьків про зміни або введення нових організаційних моментів у режим функціонування школи.
1.3. Знайомство батьків із аналітичними матеріалами.
1.4. Консультування батьків із питань навчання та виховання учнів.
1.5. Обговорення надзвичайних випадків, складних або конфліктних ситуацій.
1.6. Прийняття рішень, які вимагають обліку думок батьків із різноманітних питань шкільного життя.
1.7.  Творчі звіти дитячого і педагогічного колективів перед батьками.

2.      Правила проведення зборів.
2.1. Класний керівник зобов’язаний всебічно продумати і підготувати до зборів необхідну інформацію і документи.
2.2. Кожні збори мають свій «сценарій», програму, рекомендації, поради, настанови.
2.3. Головним методом проведення зборів є діалог.
2.4. Батьків запрошують на збори і повідомляють про порядок денний не пізніше, ніж за 4 дні до проведення зборів.
2.5. Дирекція школи повинна бути проінформована про дату і порядок денний не пізніше, ні, за 4 дні до проведення зборів.
2.6. Учителі-предметники повинні бути присутні на зборах за запрошенням класного керівника.
2.7. Класний керівник повинен сформулювати мету запрошення на збори вчителів-предметників.
2.8. . Класний керівник вирішує організаційні питання напередодні зборі в (місце зберігання верхнього одягу, організація зустрічі, підготовка кабінету).
2.9. Класний керівник інформує директора про підсумки батьківських зборів, про питання і проблеми, які були підняті батьками на зборах, наступного дня після проведення зборів.
3.      Принципи проведення батьківських зборів
3.1. Батьківські збори — не просто форма зв’язку сім’ї і школи, це місце одержання важливої педагогічної інформації, трибуна пропаганди кращого досвіду роботи та стосунків із дітьми.
3.2. Батьки на зборах повинні відчути повагу до себе, бути впевненими  в тому, що безтактних розмов не буде.
33. У школі  і сім’ї одні проблеми та турботи — це проблеми дітей і турбота про дітей. Завдання зустрічі батьків і вчителів — шукати шляхи їхнього розв’язання.
3.4. Нічого, крім розчарування, не викликають у батьків збори, де їм доповідають, які в них погані діти, і не радять, як їм допомогти.
3.5. Результативними є ті збори, де виникає розуміння, коли на запитання даються відповіді, ведеться дискусія.
4.      Види та форми проведення зборів
4.1.   Види батьківських зборів:
•   загальні (класні) збори проводяться 4 рази на рік;
•   диференційовані (спеціально запрошується група батьків);
•   збори, періодичність яких визначається  класним керівником.
4.2. Форми проведення зборів:
•  директивні — консультативні;
•  дискусійні;
•  семінари;
•  клубні;
• творчі зустрічі та звіти.
Форми роботи педагогів з батьками — це способи організації спільної діяльності та спілкування.
Робота педагогічних колективів шкіл з батьками здійснюється в двох напрямках:

  1. організаційна робота школи із сім’єю;
  2. підвищення педагогічної культури батьків.

В організаційній роботі школи з батьками доцільним є поєднання індивідуальних,
групових, колективних та масових форм роботи.
Індивідуальними формами роботи вчителя з батьками є:
відвідування сімей учнів удома,
бесіди з батьками учня, тощо.
Відвідування сім’ї учня вчителем.
Учитель відвідує сім’ю учня з метою налагодження контактів з батьками, з’ясування загальної та педагогічної культури сім’ї, умов життя учня, консультування щодо єдиних вимог до дитини, залучення батьків до участі в роботі школи тощо.
Відвідувати батьків учнів можна, маючи запрошення від них або домовившись заздалегідь. Несподіваний візит учителя викликає ніяковість, збентеження батьків. Під час зустрічі педагог має підкреслити позитивне в дитині, тактовно звернути увагу на недоліки, разом поміркувати над тим, як їх усунути. Дуже важливо створити атмосферу довіри і доброзичливості.
Перше відвідування сім’ї класним керівником є дуже відповідальним моментом, який найчастіше вирішує, чи будуть батьки прислухатися до порад учителя, співпрацювати зі школою в питаннях навчання та виховання дітей.
До відвідування тієї чи іншої сім’ї вихователь готується заздалегідь: дізнається про її склад, матеріальне становище, освіту батьків, місце роботи, обмірковує можливі питання та відповіді на них, визначає, які дані про дитину потрібно отримати насамперед.
Звичайно, за один візит класний керівник не зможе отримати відповіді на всі питання, що його цікавлять. Тому не слід виявляти нетерпіння, переривати розповіді батьків та інших членів сім’ї. Бесіда з батьками має проходити у доброзичливому, спокійному тоні.
Індивідуальні бесіди з батьками
Відбуваються як за ініціативою самих батьків, так і за ініціативою педагога. Інтерес батьків до питань виховання, їхню ініціативу щодо бесіди з класним керівником на педагогічні теми потрібно заохочувати та стимулювати.
Не можна проводити бесіду з батьками у присутності дитини, якщо ви не впевнені, що ваше схвалення чи осуд школяра будуть сприйняті дорослими так, як ви цього бажаєте.
Не завжди бесіда з батьками має бути тривалою. Іноді буває достатньо короткої розмови, кількох вагомих слів.
Перевагою індивідуальної роботи є те, що наодинці з учителем батьки відвертіше розповідають про свої проблеми та труднощі у вихованні дітей. Дорослі мають бути переконані, що їхня бесіда з учителем залишиться між ними, що жодна їхня відверта думка не буде розголошена.
Індивідуальне спілкування з батьками дає вчителю можливість вибрати правильний підхід до дитини.

Робота з групами батьків
Вчителю доцільно починати зі спостереження за навчанням та поведінкою учнів та вивчення їхніх сімей. Застосування методів анкетування, опитування, вивчення шкільної документації, спостереження дозволить вчителю отримати потрібну інформацію та розподілити батьків на групи (за типом сім’ї, за помилками батьків у сімейному вихованні, за проблемами учня, що виникають у навчанні, спілкуванні з товаришами тощо). Деякі батьки можуть входити до кількох груп. Соціально-педагогічна робота вчителя з групами батьків сприяє активнішій участі батьків у взаємодії зі школою.
Основними колективними формами роботи з батьками є класні батьківські збори, лекції, бесіди, конференції, сімейні свята в класі («День матері», «Бабусина скарбничка» тощо).
На класних батьківських зборах заслуховуються повідомлення з різних питань виховання (доповідь, інформація вчителя, лікаря чи повідомлення батьків про досвід виховання дітей у сім’ї), підбиваються підсумки роботи з учнями за семестр, рік; вирішуються організаційні та господарські питання.
Тематика педагогічних бесід та доповідей на класних зборах визначається вчителем відповідно до річного плану роботи з батьками.
При цьому неодмінно мають враховуватись інтереси та побажання батьків. Зміст такої бесіди повинен містити не тільки теорію питання, але й конкретні рекомендації.
Бесіда з батьками передбачає жвавий обмін думками, участь у ній кожного з батьків.
Класні батьківські збори слід проводити раз на місяць.
Класні батьківські збори можна організовувати по-різному.
Орієнтовний план проведення батьківських зборів
1. Бесіда на педагогічну тему, яку готує вчитель  (психолог).
2. Обмін думками.
3. Повідомлення вчителя про навчально-виховну роботу в класі.
4. Обговорення та вирішення питань, що стосуються життя класу.
5. Різне.
1-й клас
Педагогічні консультації для батьків «Ваша дитина – школяр».
Бесіда «Про роль особистого прикладу в сім’ї»
Практикум для батьків: «Формування постави», «Вплив фізичних вправ на здоров’я», «Робота з підвищення розумової та фізичної активності дитини»
Батьківський «круглий стіл» на тему «Виховання любові до праці»
2-й клас
Батьківські збори-лекції: «Роль батьків в організації навчальної діяльності дітей», «Виховання чуйності та доброти»
Збори-рольова гра «Стосунки між батьками та їхня роль у формуванні особистості молодшого школяра».

3-й клас
Педагогічні практикуми: «Вчимо і виховуємо», «Трудове виховання сім’ї», «Матусина школа».
Тестування: «Чи добрі ви батьки?», «Справи сім’ї – мої справи»
Проблемні мости: «Батьки і діти – одвічне коло», «Поговори зі мною, мамо».
Батьківські збори: «Співпраця школи і сім’ї», «Хороші сімейні традиції – запорука морального здоров’я дитини», «Чи варті ви своєї обдарованої дитини?»
«Круглий стіл» на тему «Що заважає бути дітям вихованими?»
4-й клас
Батьківські збори: «Дбайте про культуру поведінки дитини»,
«Василь Сухомлинський про виховання дитини в сім’ї»,
«Громадянин формується з дитинства», «Всі діти – здібні»
Практикум: Вплив особистого авторитету батьків на формування морально-ціннісних взаємин з дітьми»
Індивідуальні консультації: «Роль сім’ї в утвердженні загальнолюдської моралі», «Коли і як вони розвиваються».
5-й клас
Тестування: «Чи добрі ви батьки?», «Справи моєї родини – мої справи».
Педагогічні практикуми: «Вчимо і виховуємо», «Трудове виховання в сім’ї», «Матусина школа», «Виховний ідеал української сім’ї».

6-й клас
День відчинених дверей для батьків.
Аукціон сімейної педагогіки «Виховний потенціал сім’ї».
Вечір запитань і відповідей «Психологія спілкування з дітьми»
7-й клас
Родинні посиденьки.
Години спілкування «Школа взаємин. Батьки і діти»
Лекція «Щоб міцно стояти на ногах, я повинен триматися коренів»
Диспут «Ціна» людини»
8-й клас
Батьківські посиденьки.
День сім’ї у класі.
Інтелектуальні сімейні ігри.
«Круглий стіл» на тему «Дівчинка, дівчина – про виховання дівчини в родині»
9-й клас
Бесіда «У сім’ї росте дівчинка (хлопчик), фізіологічні і психологічні особливості статі».
Лекції лікарів «Профілактика венеричних і гінекологічних захворювання»
Вивчення Кодексу України про сім’ю.
Індивідуальні бесіди:
–        «Чоловік у сім’ї: правові, психологічні, моральні аспекти»;
–        «Запобігання ранньої вагітності».
10-й клас
Семінар «У що ж вірити нашим дітям (про моральні орієнтири сучасності)
Перегляд науково-популярного фільму «Статеве виховання дитини»
Лекція «Роль сім’ї у вихованні поваги до державної символіки України»
11-й клас
Конференція «Сім’я – колиска людства і людяності»
Практичне заняття «Формування здорового способу життя»
Консультація «Виховання вміння керувати бажаннями»
Консультаційний пункт «Виникло питання».
Батьківські збори
організаційні,
тематичні,
підсумкові.
Але більш раціональною та дієвою формою цієї роботи є комбіновані збори, які комплексно розв’язують завдання, поставлені перед школою в соціально-педагогічній роботі з батьками.
Для ефективної організації батьківських зборів доцільно періодично проводити анкетування.
Анкета для батьків
1. Яку інформацію Ви хотіли б отримати на батьківських зборах?
2. Які питання виховання Вас особливо хвилюють?
3. Яку пресу Ви читаєте?
4. Чим Ви можете допомогти класному керівнику в роботі з дітьми класу?
5. На що вчителю слід звернути особливу увагу в роботі з Вашою дитиною?_______________

Анкета для батьків
«Вплив родинної атмосфери на успішність дитини».
1)      Чи знаєте Ви, від чого залежить психологічний настрій дитини на весь день? (Оберіть потрібний варіант відповіді.)       а)   Так.  б)   Ні.
2)      Яке запитання Ви ставите дитині, коли вона повертається зі школи?
а)      Які оцінки ти сьогодні отримав?
б)      Що було цікавого в школі?         
в)      Чи не накоїв ти сьогодні що-небудь?
3)      Що ви знаєте про те, як слід реагувати на успіхи та невдачі дитини у школі?
а)      Знаю багато, бо багато читав про це.         
б)      Я мало читав про це.        
в)      Нічого не знаю.
4)      Чи знаєте Ви, що створює в родині атмосферу неспокою, що є перевантаженням для нервової системи дитини?
а)      Так, знаю.
б)      Знаю, проте хотілося б дізнатись більше.
в)      Не знаю нічого.
5)      Чи потрібна Вам порада щодо здійснення контролю за роботою дитини вдома і щодо надання їй розумної допомоги?
а)      Так, необхідна.
б)      Ні.
6)      Чи вважаєте Ви, що підвищені й агресивні інтонації є невід’ємною частиною виховного процесу в родині?
а)      Так, це єдиний спосіб впливу на дитину.
б)      Так, але я обминаю цього.
в)      Ні, це неприпустимо.
Після анкетування проводиться обговорення його результатів.
Анкета для учнів «Моє життя в родині»
Оберіть найбільш прийнятні для вас варіанти відповідей.
1.      Що б ти хотів отримати від родини, у якій живеш?
а)      Доброї організації побуту;
б)      радощів від спілкування;
в)      спокою, захищеності.
2.      Чи самотній ти в родині?
а)      Так;   б)ні;   в)не знаю.
8.   Чи бажаєш ти, щоб твоя майбутня родина була схожою на твою нинішню?
а)      Так;
б)      ні;
в)      не знаю.
4.      Як ти вважаєш, що найбільше хвилює твоїх батьків у родинному житті?
а)      Здоров’я дітей;
б)      навчання дітей;
в)      трудова участь дітей ужитті родини.
5.      Яка з наведених нижче життєвих настанов є для тебе найбільш вагомою?
а)      Бути матеріально забезпеченим;
б)      зустріти кохання;
в)      мати багато друзів;
г)       реалізувати власні інтелектуальні можливості.
6.      Чи є в тебе таємниці від родини?
а)      Так;
б)      ні.
7.      Чим для тебе є вечір, проведений вдома?
а)      Радість спілкування;
б)      нагода бути самим собою;
в)      мука, нудьгування.
8.      Чи знайомий ти з моральними та матеріальними проблемами, що існують у твоїй родині?
а)      Так;
б)      ні.
Анкета для батьків «Життя Вашої дитини в родині»
Оберіть найбільш прийнятні для вас варіанти відповідей.
І)  Як ви гадаєте, чого очікує Ваша дитина від родини, в якій живе?
а)  Доброї організації побуту;
б)      радощів від спілкування;
в)      спокою, захищеності.
2)      Що найбільш вас хвилює?
а)      Здоров’я дитини;
б)      навчання дитини;
в)      трудова участь дитини в житті родини.
3)      Чи самотня Ваша дитина в родині?
а)      Так;
б)      ні;
в)      не знаю.
4)      Як Ви гадаєте, чи забажає дитина, щоб її майбутня родина була схожа на Вашу?
а)      Так;
б)      ні;
в)      не знаю.
5)      Яка з наведених нижче життєвих настанов є, на Ваш погляд, для дитини найбільш вагомою?
а)      Бути матеріально забезпеченим;
б)      зустріти кохання;
в)      мати багато друзів;
г)       реалізувати власні інтелектуальні можливості.
6)      Чи знайома Ваша дитина з тими моральними і матеріальними проблемами, що існують в родині?
а)      Так;
б)      ні.
7)      Чи є у Вашої дитини особисті таємниці, які вона приховує від родини?
а)      Так;
б)      ні;
8)      Що для Вашої дитини вечір, проведений вдома?
а)      Радість спілкування;
б)      нагода бути самим собою;
в)      мука та нудьгування.
Після заповнення батьками анкети класний керівник пропонує їм ознайомитись з відповідями їхніх дітей на анкету «Моє життя в родині».
Протокол батьківських зборів
Протокол № ___
Присутні: __________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

Тема батьківських зборів: _______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

Порядок денний.
1.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2._________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
3._____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________   _______________________________________________________________________________________
4._____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
Слухали: _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Постановили:
1.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2._____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Be the first to comment

Leave a Reply