У Рахунковій палаті заявили, що високі показники забезпеченості шкіл комп’ютерною технікою не відображають реального стану речей, оскільки близько половини комп’ютерів є застарілими
У Рахунковій палаті, спираючись на висновки проведеного аудиту ефективності використання коштів, виділених у 2010-2012 роках на інформатизацію, комп’ютеризацію та матеріально-технічне оснащення навчальних закладів, повідомили, що Міністерство освіти не забезпечує комплексних підходів у реалізації завдань із впровадження ІКТ у навчальний процес загальноосвітніх шкіл.
Колегія Рахункової вважає, що управлінські рішення щодо поставок комп’ютерної техніки не базуються на реальних потребах і цілях її використання.
“Аудит засвідчив відсутність належної координації в роботі міністерства і підпорядкованого йому Інституту інноваційних технологій і змісту освіти, які мають забезпечувати виконання національних і бюджетних програм з інформатизації”, – йдеться у повідомленні.
Також у Рахунковій палаті зазначили, що несвоєчасне погодження проектів із розробки і впровадження комп’ютерних навчальних програм призвело до того, що 5 млн. грн, передбачених на створення 17 програмних засобів навчання для учнів 10-11 класів, використано на інші цілі.
У 2010 році міністерство не закупило 600 комп’ютерних комплексів, а на придбання такої кількості техніки в 2011 році знадобилося вже у 1,5 рази більше коштів, тобто з держбюджету додатково було витрачено 15,1 млн. гривень.
У 2011 році при закупівлі навчальних комп’ютерних комплексів не дотримано запланованих параметрів їх комплектації (7 машин для учнів при нормативі наповнюваності класів до 30 осіб), що призвело до неефективних і неекономних витрат державного бюджету в сумі 1,3 млн. гривень.
“Рішення МОНмолодьспорту щодо придбання мобільних комп’ютерних комплексів для шкіл-інтернатів і спеціальних шкіл не ґрунтувалися на реальних потребах. А відсутність у придбаній техніці спеціальних навчальних і корекційних програм саме для дітей з особливими потребами знівелювала навчальну функцію цих комп’ютерів. У результаті частина техніки загальною вартістю 2,1 млн. грн у навчальному процесі не використовувалася”, – зазначають у Рахунковій палаті.
Також у відомстві підкреслили, що високий показник забезпеченості шкіл комп’ютерною технікою не відображає реального стану речей, оскільки 12 % комп’ютерів несправні, понад 44 % придбані понад 5 років тому і є морально і технічно застарілими.
Колегія Рахункової палати наголосила: “зосередившись на закупівлях комп’ютерних комплексів, МОНмолодьспорт та Інститут інноваційних технологій і змісту освіти не забезпечили виконання іншої складової програм з інформатизації – створення освітніх порталів, електронних бібліотек, баз даних, методик їх використання у навчальному процесі середньої школи, запровадження ресурсних центрів, які можуть забезпечити дистанційну освіту на рівні загальноосвітнього навчального закладу”.
Варто зазначити, що у Міністерстві освіти висловили задоволення станом справ щодо реалізації Державної цільової програми “Сто відсотків” у 2012 році. Зокрема, директор Інституту інноваційних технологій та змісту освіти Олександр Удод, підбиваючи підсумки роботи зазначив, що шляхом залучення коштів місцевих бюджетів 298 шкіл отримали навчальні комп’ютерні комплекси.
Окрім того, він повідомив, що завдяки гуманітарній допомозі КНР Міністерству освіти вдалося втричі перевищити план забезпечення шкіл комп’ютерною технікою.
“2 тис. 368 шкіл отримали комп’ютерні класи в якості гуманітарної допомоги від Китайської Народної Республіки. Таким чином, у 2012 році комп’ютерними класами забезпечено 2 тис. 666 загальноосвітніх навчальних закладів, що більше ніж у тричі перевищує показники Національного плану дій”, – відзвітував чиновник під час засідання робочої групи з виконання Національного плану дій Президента України на 2012 рік.
За матеріалами: Освіта.ua
Leave a Reply
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.