Підготувала: Заброцька О.Є.
Скачати
|
Тема уроку: Звук (ж), буква же
Мета уроку: ознайомити дітей з новою буквою, її назвою та звуковим значенням. Формувати навички виразного читання, виховувати любов до природи.
Обладнання. предметні малюнки, фішки, ілюстрації.
План – конспект
Звукові аналітико- синтетичні вправи
– чорна ніченько – чарівниченько!
Чом не бачимо твого личенька?
( Ведення в ігровий сюжет уроку. Читає вчитель)
-
- Гра « Ніч»
(з, у, б , т,і,н , к,р,о,к , с,і,л).
(Вчитель називає окремо кожен звук, а учні з’єднують у слова)
- Ранок тільки починається, і хочеться, щоб він був добрим.
- Доброго ранку кожному зичу я. І усміхаються у відповідь люди.
Добрі слова ж бо для кожного любі. ( Запис і малюнок на дошці).
-
- Виразне читання віршика.
( Читає вчитель і більш підготовленні учні).
- Кожен ранок приємно розпочинати з добрих слів.
- Назвати перший і останній звуки.
Добридень, далекий, дарунок, дах, дельфін, дерево, діброва, дощовий, боягуз, дрова, дощик.
(Вчитель називає слова, а учні виділяють і називають перший і останній звуки ( гра проводиться ланцюжком).
Завдання:
а) знайдіть серед цих слів зайве. Чому?
б) згадайте і назвіть найкоротше слово;
(Учні називають зайве слово « боягуз» (відрізняється першим звуком).
-
- Складання схеми зайвого слова.
(Учень працює біля дошки та коментує хід виконання завдання, ішні діти виконують роботу в зошитах з читання)
-
- Індивідуальна робота біля дошки. ( Учень викладає слово з розрізної азбукви).
Запитання:
- скільки букв у цьому слові? Назвіть.
- Скільки звуків? Чому звуків більше?
- Назвіть усі голосні звуки у слові.
- Яких не вистачає?
- Скільки всього голосних звуків в українській мові? ( Учні відповідають на поставленні запитання).
Завдання:
- Вибрати серед записних слів те, яке підходить до цієї схеми:
=0= |
-0 |
малюнок |
дарунок |
коліно |
барвінок |
|
лялька |
( Учні підбирають слово до складеної схеми, перевір’яють, мікрують, доводять свою думку).
- Підготовчі вправи з читання
- Де сьогодні ми знайдемо нову букву? Підемо за нею стежкою. ( На дошці малюнок зі складами. Вчитель веде указкою. Діти в швидкому темпі читають їх. Завдання виконують « слабші» учні).
2.1. читання складової таблиці
|
о |
у |
і |
а |
я |
и |
г |
го |
гу |
гі |
|
гя |
ги |
л |
ло |
лу |
лі |
ла |
|
ли |
в |
во |
ву |
ві |
ва |
вя |
|
н |
но |
ну |
ні |
|
ня |
ни |
( Галявина)
(Діти читають склади, відтворюють пропущені, з яких мають скласти приховане слово).
- Стежка нас вивела на галявину. Кого ми там бачимо? Хто боягуз (Зайчик).
2.2. Читання ( мовчазне) за указкою
но – ви – на ла – ва на-ли-ла ло – ви – ла
( Вчитель показує склади , учні мають їх запам’ятати і скласти в слово).
- Сонячне проміння розбудило Зайчика. Він протер очі ( діти виконують рухи за вчителем), подивився у вікно. По небу пливли хмаринки. (малюнок казкового героя).
2.3. Читання слів на хмаринках. ( Кожна картка- « хмарка» має по слову ( з обох сторін – по складу). Вчитель швидко показує дві сторони «хмарки» – діти мають « упіймати» слово).
- Зайчик потягнувся і солодко позіхнув: « Треба вставати, робити зарядку, одягатись».
Але тут перед вікном з’явився гарний метелик. Зайчик зіскочив з діжка і схопив сачок.
2.4. Індивідуальна робота біля дошки і самостійна робота в зошитах.
– Ой, як хочеться піймати цього метелика! – Сказав Зайчик і побіг за ним так швидко, як тільки міг. Щоб допомогти впіймати метелика, треба скласти схеми слів: «квіти» , «зірка», «дорога»
У зошитах: метелик ( Три учні дошки змінюють по картці ( метелик) і складають схеми до слів).
Перевірка. ( Учні сигнальними картками повідомляють про правильність виконаного завдання).
- А метелик летів все далі і далі. І ось Зайчик опинився біля лісу. Озирнувся, навколо нікого- самі дерева.
2.5. Читання складів. Гра « Падають шишки».
( Вчитель підставляє шишку з написом букви на позначенні голосного праворуч або ліворуч стовбура ( малюнок), на якому написані букви на позначення приголосного. Учні утворюють і читають прямі і обернені склади).
- Метелика вже теж не видно. Ой, як одному страшно! Що тут поробиш. Сів Зайчик на пеньок, гірко заплакав.
Слова, слова, слова, слова, слива, слова
Слива, злива, слива, слива, слива
Трава, трава, трава, трава, дрова.
( Треба швидко, за певний час, очима відшукати серед кількох слів, що повторюються, зайве).
Зайченя злякалось: « Хочу до мами…» Воно зрозуміло, що заблукало.
Але заблукало ще й слово.
2.7. Гра « Слово заблукало».
а) Караюсь, сом, в’юн, борсук, окунь,краснопірка;
б) Матіола, троянда, береза, конвалія, ромашка.
( Діти мають швидко прочитати слова і знайти серед них зайве. Пояснити свій вибір).
2.8. Складання розсипаних слів.
(Використовується таблиця з кишеньками. Учні, підставляючи склади один до одного, складають слова – назви лісових мешканців ( Дятел, сова, їжак).
- Лісові мешканці почали заспокоювати Зайчика. Кожному хотілося сказати щось своє, але вони зчинили галас, що чути було лише окремі звуки.
А який чути найчастіше?
Ознайомлення з новим звуком.
3.1. Виділення найчастіше вживаного звука.
Жив жучок між бур’янами,
Жив без тата і без мами
Жовтим листям ворушив
Жив, і жив і не тужив
Жаба квакнула: « Попався»!
Жук завмер так налякався.
( Учитель читає віршик, учні називають звук, який чули найчастіше).
3.2. Характеристика звука.
3.3.Добір слів з новим звуком.
3.4.Гра « Впізнай звук».
Жук жолудь жоржина вуж жаба
Книжка зошит пиріжок булка коржик
Кажан живіт руки жалити кусати
( Учні оплесками у долоні повідомляють, що вони почули новий звук у слові, названому вчителем, якщо нового звука немає- сидять тихо.
- Зайчик задумався: « Хто зможе показати, яка ж та буква, що позначає цей цікавий звук(ж)? І тут недалеко він побачив велику лопату, зелену жабу. Спробуймо дібратись до неї, але необхідно пройти через болото.
3.5. Швидке читання коротких слів:
День звір грав
Дощ слід
( У прорізі на таблиці вчитель уміщує короткі слова з тексту, який буде читатися на уроці. Спочатку зі словами учні ознайомлюються повільно. Потім учитель швидко показує слово- учні швидко називають).
- але показати букву вона погодилась, якщо ви виконаєте її завдання.
3.6. Складання схем речень.
а)Небо вкрили чорні хмари.
б)Велика хмара завісила небо.
в)Старі дерева вели розмови.
( На картках записано речення. Учні читають їх, Визначають кілька слів складають схему на дошці. Робота проводиться колективно. Всі працюють у зошитах з читання. У перевірці допомагають сигнальними картками).
- Ознайомлення з новою буквою, її назвою
4.1 Відгадування загадки.
Маю шестеро я ніг,
Довгі вуса, як батіх
Чорне тіло, чорний вус,
Ніби справжній сажотрус
4.2 Ознайомлення з великою буквою.
Бо я літера така
Дуже схожа на жука.
Тільки ти жука згадаєш,
Мене одразу упізнаєш.
( Вчитель показує велику букву Ж. Ознайомлює з назвою).
4.3. Зіставлення великої і малої букви.
4.4. Знаходженя букви Ж у тексті.
4.5. «Букви знайомляться».
( у прозі « Млинка» вчитель вставляє нову букву. У віконечку, під час обертання круга, прикріпленого позаду, з’являються букви на позначення голосних. Учні прочитують склади з назвою букваря.
4.6. Робота над віршем ( тренування пам’яті).
Веселі жабки
На ставочку у воді
Грались жабки молоді
Жабкам сонце не пекло
Жабкам весело було.
( Учні працюють над читанням. Учитель поступово витирає по одному слову після кожного причитування, поки всі слова не зникнуть. Вірш запам’ятовують).
а) Самостійне напівголосне читання;
б) читання вголос;
в) читання з «витертими» словами;
г) заучування напам’ять
4.7. Перевірка роботи біля дошки. Оцінювання.
_ Ось яка історія трапилась з Зайчиком. Про нього тепер розповідає увесь ліс.
- Підсумок уроку.
_ Хто був гостем уроку?
_ Що було цікавого?
_ Що було нового?
_Яке значення для вас мають нові знання? Урок закінчимо усмішкою?
Leave a Reply
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.