Молодь читає, просто по-іншому, – експерт

За результатами липневих досліджень компанії GfK Ukraine, кожен четвертий українець не любить читати. З ними погоджуються фахівці компанії Reserch&Branding group, стверджуючи, що серед молоді таких людей найбільше. Інші експерти, однак, заперечують: молоді українці читають досить багато, просто вони це роблять по-іншому, аніж їхні ровесники десять-двадцять років тому.

 

У 2009 році щодня книжку відкривав 31% людей до 30 років, в 2011 цей показник впав до 26%. Такими є результати цьогорічних досліджень компанії GfK Ukraine. Відповідно до них, кожен четвертий українець взагалі не зараховує читання до кола своїх зацікавлень.

Із ним не погоджується координатор літклубу «Маруся» Дмитро Стретович. На його думку, якщо у цій країні хтось і читає, то це молодь. «Найбільше читають у студентські роки. Окрім того, що за програмою заплановано, є час читати художню літературу, сучасну,

іноземну, класику», – каже Стретович.

 

Літклуб «Маруся» проводить літературні школи для молодих авторів і культурних менеджерів, ініціює різні заходи. Як-от літературний спід-дейтінг із сучасними українськими авторами або проект «Книга за 24 години», коли буквально за добу учасники створюють придатний для видання продукт.

Якщо молодь не купує книжок, це не означає, що вона їх не читає, зауважує керівник рейтингу “Книжка року”, – Костянтин Родик. «Ми бачимо, що багато хто читає із тих самих планшетів чи кишенькових електронних книжок. Але це ніяк не заперечує сьогодні книжку, бо ми нічого не чуємо про обвал ринку паперових книжок у Франкфурті, в Берліні, в Парижі, Лондоні чи Нью-Йорку, тобто там де рівень інформатизації і охоплення інтернетом значно вищий, ніж в Україні», – наголошує він. Інша справа – із розвитком книжкового піратства і намаганням на дурничку скачати собі якусь дорогу книжку. На думку Родика, зараз в Україні гостро постає питання авторського права і матеріальної сторони роботи письменника.

За матеріалами: radiosvoboda.org http://dyvensvit.org

Be the first to comment

Leave a Reply