Головні тенденції оновлення освітніх програм 5 – 9 класів

Закінчується робота щодо оновлення освітніх програм базової середньої школи. Нагадаємо, що в попередні роки міністерство освіти оновило навчальні програми для початкової школи, а потім були надруковані нові зошити для 1 класу. Зошити для 2 класу друкувалися у наступному році.
Тепер прийшла черга для учнів 5 – 9 класів. З початку лютого кожен бажаючий може запропонувати свої побажання та думки. По закінченню обговорення фахівці підготували доповідь основних пропозицій громадкості (серед більш ніж 4000). Серед них можна виділити 5 головних тезісів, які на думку фахівціх найбільше заслуговують на увагу.

1. Надмірна кількість навчального матеріалу і обмежена кількість часу для його вивчення. Багато хто з вчителів нарікали на обмежену кількість академічних годин для вивчення всього того, що передбачає нова навчальна програма.
2. Невідповідність нового навчального матеріалу вимогам сучасності та віковій відповідності школярів. Вчителі англійської мови зазначають про недостатність використання тем пов’язаних з інформаційними технологіями. При тому, що новітні технології та інформаційні гаджети, як ніколи ввійшли в наше повсякденне життя.
Нова програма з інформатики навпаки не враховує рівень знань з інформатики учнів середніх класів.
Практично всі школярі вже знають більшість елементарних речей, бо так чи інакше зіткаються з ними у повсякденному житті.
3. Порушені міжпредментні зв’язки. Багато предметів середньої школи споріднені між собою і тому при навчанні школярів впливають одне на одне. Багато тем, які школярі вивчають у 5 чи 6 класі, потребують знать, які вони отримають тільки у наступному році.
4. Надмірна кількість теоретичних матеріалів україни навчальному процесі, і недостатність практичних. За думкою експертів навчання в першу чергу повинно бути направлено на практичні навички та прикладне вивчення предметів.
5.Невідповідність навчальних програм віковим особливостям школярів. Багато хто з вчителів зазначають про не відповідність навчального матеріалу віку та равню підготовки учнів. Це в свою чергу викликає надмірне навантаження та відторження навчального матеріалу учнями.
Нагадаємо, що всеукраїнське обговорення навчальних програм триває за участю всіх бажаючих. На початку лютого почалося онлайн голосування за кращі навчальні програми по кожному навчальному предмету. Завершення обговорення відбудиться на початку квітня.

Be the first to comment

Leave a Reply