Вчитель: Гринчишин О.Д.
Скачати
Реклама | |
Скачати |
Інтегрований урок з курсу
«Я і Україна» та позакласного читання на тему:
«Весна. Рослини навесні».
В. Сухомлинський «Хлопчик та дзвіночки конвалій»
клас 2
{artsexylightbox autoGenerateThumbs=”true” convertImage=”crop” path=”images/stories/Metodychna_robota/Grynchyshyn/urok_integrovan_ja_i_Ukraina” previewWidth=”100″ previewHeight=”70″}{/artsexylightbox}Цілі: формувати уявлення про різноманітність природи України навесні; про причинно-наслідкові зв’язки поведінки людей і стану природи на основі змісту оповідання В.О Сухомлинського «Хлопчик та дзвіночки конвалій», удосконалювати читацькі уміння; сприяти розвитку мислення і мовлення учнів; закріплювати знання учнів про особливість рослинного світу; розвивати позитивне емоційне ставлення до пізнання навколишнього середовища; виховувати любов до природи і дбайливе ставлення до довкілля.
Обладнання: портрет В.О Сухомлинського , індивідуальні таблиці, ілюстрації весняних квітів , групові картки, малюнки, народні прикмети та вірші про весну, підручники «Я і Україна» та позакласне читання (2 клас).
Хід роботи:
І. Організація учнів.
Учитель: Добрий день, дітвора,
Вітать гостей нам пора!
То ж ми часу не гаймо
І привітатись поспішаймо.
Діти хором: «Добридень, гості дорогі,
Вітання шлемо від душі» (сідають)
Вчитель: Я задавать питання вам почну, старайтесь дати відповідь чітку.
- Що з весною настає? (сніг у полі розтає )
- А чому це так буває? (сонце його пригріває)
- Що ж синіє на землі? (ніжні проліски малі)
- А що пнеться з-під листа? (то травичка вироста)
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
(на екрані картинка природи і тема уроку)
Як ви вже здогадались сьогодні на уроці ми будемо говорити про дуже красиву пору року – весну. А ще спробуємо об’єднати теми з природознавства та позакласного читання. До цього уроку ви готувались заздалегідь, мали певні завдання для творчих груп.
Отож, розпочинаємо.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
а) Пропоную вам ці карточки . Подивіться на них
уважно і прочитайте закодовані слова ( у кожної
групи по 2 )
№1 №2 №3 №4
Хмаринка, Краплинка , Грім , Сонце ,
калюжа. дощик. веселка. струмки .
- Що ці слова об’єднує ? ( Це ознаки та прикмети
весни у неживій природі ) .
б) Бесіда :
Весна , як і будь-яка інша пора року має 3 місяці .
- Хто може їх назвати ? ( Березень , квітень , травень ).
Кожен місяць красивий по-своєму і несе певну користь
та якісь нові зміни у навколишнє середовище . З давніх-
давен люди спостерігали за ними та складали прислів’я ,
приказки та прикмети .
- Подивіться на екран і зараз ми їх декілька зачитаємо .
( Народні прикмети ). Кожне дерево , квітка , травинка –
це частинка природи , рідної землі . На величезних
просторах вони утворюють ліси , степи , луки , сади .
Рослини збагачують повітря киснем , який потрібен
усім живим організмам , роблять його чистішим і
свіжішим . Тому їх ще називають « зеленими легенями»
Землі .
Але де б вони не росли , їм завжди потрібне сонячне
світло і тепло , повітря , грунт , вода , бо без цих складових вони загинуть .
- Пригадайте , які перші весняні квіточки з’являються на
поверхні після затяжної зими ? (пролісок , підсніжники ,
фіалки , ряст . . .). Зараз ми на них подивимося. (ілюстрації квітів )
в) Робота в групах .
1) Прошу лідерів груп представити учнів , що виконували
самостійне завдання і підготували вірші про весняні квіточки з елементами опису . ( Підсніжник , пролісок , конвалія , фіалка ).
- А для того , щоб ви пригадали на які види поділяються
рослини , пропоную вам ще одне завдання .
(Вчитель розповідає усім групам фішки у вигляді квіточки, де літери розміщенні в безладному порядку , потрібно розшифрувати слова і назвати їх)
2) І гр. ІІ гр. ІІІ гр. IV гр.
Дерева: Кущі: Трави: Рослини:
Каоси Ретен Циснар Дункаме
Ленк Бавер Алкафі Сеян
Полято Щілина Гвоказди Лісокпро
Хавіль Русал Пантюль Буд
Безаре Зокбу Сніжникпід Бабакуль
(осика, клен, (терен, ліщина (нарцис, медунка,
тополя, вільха, бузок, аґрус, фіалка, ясен, дуб
береза) верба) тюльпан, кульбаба ,
гвоздика, пролісок)
підсніжник)
IV. Опрацювання матеріалу уроку .
а) Відкрийте підручник « Я і Україна» на сторінці 117 .
Роздивіться малюнки і прочитайте 2 абзац тексту .
- Що цікавого ви дізналися ?
- Які з рослин ростуть у нашій місцевості ?
На сторінці 114 зображено дітей .
- Чим вони займаються ?
- Кому допомагають ? ( дорослим )
- Які зміни побачили у живій природі ?
б) Робота з друкованим зошитом . (с. 38 )
Завдання №4 . Яка рослина « зайва» ?
Поясніть чому , і розмалюйте .
Завдання № 5 . Виберіть і поставте значок там , де на
вашу думку вказано про ті умови , які
потрібні для росту рослин .
V. Фізкультхвилинка . ( з рухами )
Сонечко прокинулось ,
В боки потягнулось ,
Потім весело всміхнулось ,
Кругом себе повернулось ,
Стали квіти оживати ,
І голівки нахиляти
Діти стали танцювати
Миле сонечко вітати . ( сідають )
VI. Закріплення вивченого матеріалу .
а) Бесіда : З роду в рід , з покоління в покоління передавалися знання про рослини : в одних цінне
коріння , в інших – листя , а в третіх – квіти .
Коли я сьогодні поспішала на урок , то сонечко по дорозі мені розповіло дуже цікаву історію . ( слухання казки ) .
- То чим корисна конвалія ?
Сьогодні ми прочитаємо дуже повчальний твір саме про цю квіточку . А написав його для вас В.О. Сухомлинський.
( портрет на екрані ) .
А назва звучить так : « Хлопчик і дзвіночки конвалій».
- Як ви гадаєте про що цей твір ?
- Які ще твори цього автора про природу ви знаєте ?
Прошу ознайомитися з деякими з них . ( список на екрані)
б) Словникова робота (на дошці ) .
Пагін , зворушила , дивовижно , вигулькнула , висловити , зачарований . ( с. 58 ) .
в) Первинне читання вчителем ( учні продовжують ) .
- Що вам сподобалось ?
- Який характер твору ? ( повчальний ) .
- З яким питанням ви б звернулись до хлопчика ?
г) Вибіркове читання .
– Прочитайте , як народилась квітка .
– Знайдіть місце , де йдеться про зустріч хлопчика і квітки.
д) Тести ( робота у парах ) .
VII. Підсумок уроку .
а) Робота в групах (за опорними словами)
І група – поети;
ІІ група – прозаїки;
ІІІ група – ерудити;
ІV група – художники;
(За поданим переліком слів виконати завдання :
- Скласти вірш
- Скласти розповідь
- Скласти загадку
- Намалювати пейзаж.)
б) Складання « асоціативного куща»
Створити Насадж. дерева Садити кущі
парк
Збережи красу природи ! |
Посадити сад Доглядати Сіяти насіння
за рослинами квітів
На домашнє завдання пропоную вам
Скласти розповідь або казочку про улюблену рослину.
в) Молитва (хором)
Боже, хай воля твоя допоможе,
Нам мудрими й добрими стати.
Барвисте й ошатне вбрання,
Берегти для землі хоч щодня.
Бачити кожну стеблину,
А у серці нести Україну!
- Дякую всім за урок.
До побачення.
Додаток:
- Підсніжник
Небаченої дивної краси,
Миліший всіх-простий підсніжник дикий.
Це скромна квітка ранньої весни,
І цвіту свіжого, і першої роси.
Він у лісочку тихо проростає,
І сонечку голівку підставляє.
Всі знають – що зима мине,
Коли підсніжник білий розцвіте.
Пролісок
У нього очі голубі,
Такі як неба синь,
Росте між кленів і дубів,
Любить й сонце, й тінь,
Він пережив зимові сни,
І знов вродивсь на світ.
Це пролісок – вісник весни.
Прекрасний в нього цвіт.
Фіалка
Ллється зранку навкруги,
Знов мелодія весни,
Тиха , гарна, колискова,
То співає цвіт ліловий.
Квітка дуже запашна,
Милує очі ця краса.
Фіалка зачарує подих всім
Початком незабутніх, світлих днів.
Конвалія
Із зеленої сорочки,
Білі дивляться дзвіночки,
Ці квіточки – білосніжні,
Тоненькі, лагідні і ніжні
В них так пахощів багато,
І не треба їх зривати.
Хай конвалії ростуть,
На галявині цвітуть.
Народні прикмети:
- а) Березень часом снігом сіє, часом сонцем гріє.
б) Квітневі струмки землю пробуджують.
в) Якщо початок травня холодний, то кінець – теплий.
В.О. Сухомлинський
«Хлопчик і дзвіночок конвалій»
Тести (робота у парах)
- Яка рослина описується у творі?
а) кульбаба б) тополя в) конвалія
2. Чи є тут елементи казковості?
а) є б) немає в) не знаю
3. Чим пояснити вчинок хлопчика?
а) поганим вихованням;
б) хорошим вихованням;
в) віком;
4. Навіщо автор розповів нам цю історію?
а) щоб діти думали про наслідки своїх вчинків;
б) щоб показати зв’язок між живою і неживою природою;
в) щоб вчити дітей любити й берегти природу;
5. Чи може подібне трапитися з вами?
а) може б) ніколи в) бувало
Leave a Reply
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.