Емотивний компонент у навчанні школярів англійської мови

З самого раннього дитинства дитина спілкується зі світом через гру. Для неї гра – спосіб пізнання дійсності, спосіб випробувати себе, спосіб проявити свої емоції. Ігрова діяльність і малювання характерні для дітей будь якого віку, особливо для початкової школи.

Гра супроводжує людину протягом усього життя, протягом усього існування людства. Адже, в якійсь мірі, усе наше життя – це гра. Навіть стаючи дорослими, опиняючись у певних життєвих ситуаціях, ми приміряємо на себе ту чи іншу роль. А для маленької дитини гра – це основний вид діяльності, це засіб взаємодії з навколишнім світом, засіб його пізнання. Недаремно гру називають королевою дитинства.

Перед вчителями англійської мови життя ставить нові вимоги, завдання, проблеми. Серед них і такі, здійснення яких безпосередньо залежить від нас. Досвід педагогічної праці доводить, що якість уроків неможлива без урізноманітнення їхніх форм і методів. Кожен учитель іноземної мови розуміє, наскільки важливо постійно підтримувати інтерес до свого предмета. Ігрова діяльність на уроці, безумовно, зацікавить дітей, надасть уроку більше емоційності, вмотивованості. Рухливі ігри знімуть фізичну втому і емоційну напругу. Тому грати на уроці – справа серйозна.

Сучасний урок іноземної мови немислимий без інтенсивності та потребує від учнів концентрації уваги, напруження сил. Застосування ігор дає змогу зберегти ентузіазм і високу працездатність до останніх хвилин уроку. Тому особливо обґрунтованого підходу на уроці англійської мови у початковій школі потребує пізнавальна гра, яка має велике значення в розвитку активності школярів.
Різновиди ігор які використовую на уроках:
1)Фонетичні ігри
I Hear– I don’t Hear
Who Has the Best Pronunciation?
Wolf and sheep
Гра «Назви слово»
Гра «Один зайвий»
2)Ігри на засвоєння алфавіту
Who Knows the ABC Best?
Five Cards
Guessing game
Letters –Flowers

3)Ігри на засвоєння правил читання та розвиток навичок читання
Can You Read These Combinations of Letters
Read flash cards
Put the Words or Word-Combination in Sentence

4)Ігри для розвитку навичок аудіювання
Who Understand the Text Best?
Listen to the Text and Try to Remember as Many Words as You Can
Listen and Find Pictures

5)Ігри для розвитку мовленнєвих навичок
Greeting
Hot potato
Greeting chain
Ask your friend

6) Лексичні ігри
Good memory
Find the picture
A very long sentence
“What is missing”
Let’s play with a ball
7)Граматичні ігри
To be
What can you do?
Who has the best memory?
Have you… ?

У ході гри сильні учні допомагають слабким, а вчитель керує процесом спілкування: підходить то до однієї, то до іншої дитини, яка потребує допомоги, вносить необхідні корективи в роботу.