План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) у 2023/2024 навчальному році

Стоп булінг

План заходів, спрямованих на запобігання

та протидію булінгу (цькуванню) у 2023/2024 навчальному році

Заходи Терміни виконання Відповідальний
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення

попередження насильства та булінгу (цькування)

1 Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» Вересень Директор закладу
2 Підготовка наказу «Про створення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти» Вересень Директор закладу
3 Затвердження на педраді плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) у 2023/2024 н.р. Серпень-вересень Заступник директора з виховної роботи, педколектив
4 Наради з питань профілактики булінгу (цькування):з педагогічними працівниками;

·         з технічним персоналом.

Вересень Директор закладу, заступник з виховної роботи, заступник з адміністративно-господарської роботи
5 Обговорення правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочних стендів Вересень Класні керівники
6 Організація механізмів звернення для повідомлень про випадки булінгу (цькування) Вересень ЗДВР,класні керівники
7 Поновлення інформації про профілактику булінгу (цькування) на сайті закладу освіти Жовтень Адміністрація ,практичний психолог, соціальний педагог
8 Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) Листопад Заступник директора з виховної роботи
9 Участь у акції «16 днів проти насильства» Грудень Педколектив закладу
10 Виступи на батьківських зборах з профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі Лютий – квітень Адміністрація, класні керівники
Робота з працівниками школи
11 Проведення навчальних занять для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування на них Осінні канікули Адміністрація закладу
12 Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти Зимові канікули  

залучені фахівці

13 Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу За результатами І та ІІ семестрів Адміністрація закладу
14 Консультування класних керівників у разі виникнення проблемних ситуацій Впродовж навчального року Адміністрація закладу, практичний психолог, соціальний педагог
Робота з учнями
15 Проведення тренінгів для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів Впродовж року Класні керівники, запрошені фахівці
16 Проведення ранкових зустрічей («Ранкових коло») з метою формування навичок дружних стосунків у класному колективі Впродовж року Класні керівники 1-4 кл.
17 Імітаційна гра для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають» Листопад Класні керівники, вихователі ГПД
18 Тиждень толерантності Листопад  

Класні керівники

19 Імітаційна гра для учнів 4-х класів «Насильство – це…» Грудень Класні керівники, вихователі ГПД
20 Інформаційна акція «16 днів проти насильства» Листопад – грудень Педколектив закладу
21 Флешмоб «Зупинимо булінг разом!» Грудень Педагог-організатор, учнівське самоврядування
22 Години спілкування «Булінг: міфи та реальність», «Не допускай насилля над ближнім», «Допоможи другу» тощо Січень Класні керівники,, вихователі ГПД
23 Уроки відвертого спілкування «Змінюй в собі негативне ставлення до інших», «Як подолати булінг» Лютий Класні керівники, вихователі ГПД
24 Заняття з елементами тренінгу «Спілкування з однолітками», «Як протистояти тиску однолітків», «Профілактика булінгу в учнівському середовищі», «Вчимося безпечної поведінки в мережі Інтернет». Впродовж року  

класні керівники, запрошені фахівці

25 Виставка малюнків «Ми різні, але рівні» Квітень Учитель образотворчого мистецтва, кл.керівники
26 Бесіди учнів щодо протидії булінгу (цькуванню) з представниками поліції, соціальної служби тощо Впродовж року
27 Бібліотечні уроки на базі  шкільної та районної бібліотек, виставки літератури, бесіди «Ми – проти булінгу» Впродовж року Бібліотекарі, кл.керівники
Робота з батьками
28 Тематичні батьківські збори «Протидія булінгу (цькуванню) в учнівському середовищі» Впродовж року/за потреби Адміністрація школи, класні керівники
29 Підготовка пам’ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям Листопад Адміністрація закладу,психолог, соціальний педагог, педагог-організатор
30 Тематичні батьківські збори в класах «Безпечна поведінка дітей в мережі Інтернет», «Булінг та кібербулінг» Впродовж року Класні керівники
31 Проведення консультацій з питань взаємин батьків з дітьми Впродовж року/за потреби Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники
32 Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей За потреби Практичний психолог, соціальний педагог , Класні керівники
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти
33 Самооцінка закладу освіти за показниками  безпеки, комфортності, інклюзивності 2 рази на рік Адміністрація закладу, колектив закладу
34 Анонімне анкетування учнів 4-х класів про випадки булінгу (цькування) у школі Грудень Практичний психолог, соціальний педагог
35 Анонімне анкетування батьків про безпеку в закладі освіти Грудень Адміністрація закладу, класні керівники
36 Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів. Лютий Практичний психолог, соціальний педагог
37 Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти За потреби Адміністрація закладу
38 Підготовка звіту про виконання плану заходів із запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти Червень Заступник директора з виховної роботи