План заходів, спрямованих на запобігання
та протидію булінгу (цькуванню) у 2023/2024 навчальному році
№ | Заходи | Терміни виконання | Відповідальний |
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення
попередження насильства та булінгу (цькування) |
|||
1 | Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» | Вересень | Директор закладу |
2 | Підготовка наказу «Про створення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти» | Вересень | Директор закладу |
3 | Затвердження на педраді плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) у 2023/2024 н.р. | Серпень-вересень | Заступник директора з виховної роботи, педколектив |
4 | Наради з питань профілактики булінгу (цькування):з педагогічними працівниками;
· з технічним персоналом. |
Вересень | Директор закладу, заступник з виховної роботи, заступник з адміністративно-господарської роботи |
5 | Обговорення правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочних стендів | Вересень | Класні керівники |
6 | Організація механізмів звернення для повідомлень про випадки булінгу (цькування) | Вересень | ЗДВР,класні керівники |
7 | Поновлення інформації про профілактику булінгу (цькування) на сайті закладу освіти | Жовтень | Адміністрація ,практичний психолог, соціальний педагог |
8 | Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) | Листопад | Заступник директора з виховної роботи |
9 | Участь у акції «16 днів проти насильства» | Грудень | Педколектив закладу |
10 | Виступи на батьківських зборах з профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі | Лютий – квітень | Адміністрація, класні керівники |
Робота з працівниками школи | |||
11 | Проведення навчальних занять для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування на них | Осінні канікули | Адміністрація закладу |
12 | Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти | Зимові канікули |
залучені фахівці |
13 | Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу | За результатами І та ІІ семестрів | Адміністрація закладу |
14 | Консультування класних керівників у разі виникнення проблемних ситуацій | Впродовж навчального року | Адміністрація закладу, практичний психолог, соціальний педагог |
Робота з учнями | |||
15 | Проведення тренінгів для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів | Впродовж року | Класні керівники, запрошені фахівці |
16 | Проведення ранкових зустрічей («Ранкових коло») з метою формування навичок дружних стосунків у класному колективі | Впродовж року | Класні керівники 1-4 кл. |
17 | Імітаційна гра для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають» | Листопад | Класні керівники, вихователі ГПД |
18 | Тиждень толерантності | Листопад |
Класні керівники |
19 | Імітаційна гра для учнів 4-х класів «Насильство – це…» | Грудень | Класні керівники, вихователі ГПД |
20 | Інформаційна акція «16 днів проти насильства» | Листопад – грудень | Педколектив закладу |
21 | Флешмоб «Зупинимо булінг разом!» | Грудень | Педагог-організатор, учнівське самоврядування |
22 | Години спілкування «Булінг: міфи та реальність», «Не допускай насилля над ближнім», «Допоможи другу» тощо | Січень | Класні керівники,, вихователі ГПД |
23 | Уроки відвертого спілкування «Змінюй в собі негативне ставлення до інших», «Як подолати булінг» | Лютий | Класні керівники, вихователі ГПД |
24 | Заняття з елементами тренінгу «Спілкування з однолітками», «Як протистояти тиску однолітків», «Профілактика булінгу в учнівському середовищі», «Вчимося безпечної поведінки в мережі Інтернет». | Впродовж року |
класні керівники, запрошені фахівці |
25 | Виставка малюнків «Ми різні, але рівні» | Квітень | Учитель образотворчого мистецтва, кл.керівники |
26 | Бесіди учнів щодо протидії булінгу (цькуванню) з представниками поліції, соціальної служби тощо | Впродовж року | |
27 | Бібліотечні уроки на базі шкільної та районної бібліотек, виставки літератури, бесіди «Ми – проти булінгу» | Впродовж року | Бібліотекарі, кл.керівники |
Робота з батьками | |||
28 | Тематичні батьківські збори «Протидія булінгу (цькуванню) в учнівському середовищі» | Впродовж року/за потреби | Адміністрація школи, класні керівники |
29 | Підготовка пам’ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям | Листопад | Адміністрація закладу,психолог, соціальний педагог, педагог-організатор |
30 | Тематичні батьківські збори в класах «Безпечна поведінка дітей в мережі Інтернет», «Булінг та кібербулінг» | Впродовж року | Класні керівники |
31 | Проведення консультацій з питань взаємин батьків з дітьми | Впродовж року/за потреби | Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники |
32 | Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей | За потреби | Практичний психолог, соціальний педагог , Класні керівники |
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти | |||
33 | Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності | 2 рази на рік | Адміністрація закладу, колектив закладу |
34 | Анонімне анкетування учнів 4-х класів про випадки булінгу (цькування) у школі | Грудень | Практичний психолог, соціальний педагог |
35 | Анонімне анкетування батьків про безпеку в закладі освіти | Грудень | Адміністрація закладу, класні керівники |
36 | Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів. | Лютий | Практичний психолог, соціальний педагог |
37 | Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти | За потреби | Адміністрація закладу |
38 | Підготовка звіту про виконання плану заходів із запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти | Червень | Заступник директора з виховної роботи |