Як учневі підвищити мотивацію до навчання

Мотивація до навчання учнівМотивація визначає майже все. Від неї залежить, чи знайдете ви сили сісти за роботу, яку напругу будете здатні витримати, які тактики (трудомісткі чи ні) виберете, яка буде концентрація і, звісно, ваші результати.

Правильні цілі

Психологи вважають, що найбільш мотивуючими є цілі на межі сьогоднішніх можливостей. Бажання зробити майже неможливе змушує працювати старанніше. В той же час, мета повинна бути досяжною, хоча й важкою. Тобто виграють сміливі реалісти. Добре розглядати мету як сходинку до більш високих цілей – роботи мрії або просування в бізнесі. Іноді спрацьовує і негативна мотивація, наприклад, маючи неосвічених батьків, дитина може хотіти отримати вищу освіту і добитися більшого у житті.

Під контролем

До того, як ви почнете працювати, добре вивчіть, що саме і на якому рівні варто освоїти. Часто учні роблять помилку, намагаючись вивчити досконально першу сторінку із заданої глави в тридцять аркушів. Тому до того, як ви приступили до власне освоєння матеріалу, реалістично оцініть свій час і необхідний ступінь зусиль для запропонованої роботи. З перших же днів у старшій школі вчіться визначати необхідне і додаткове. Це дозволить уникнути перевтоми і зменшення мотивації. Намагайтеся надати сенс кожному завданню, навіть якщо для цього доводиться серйозно напружити фантазію.

Сам собі тренер

Шукайте емоційну підтримку близьких і рідних. Але краще навчитися самому себе мотивувати. В ідеалі – опишіть на папері у фарбах кілька випадків, коли ви отримали відмінні оцінки завдяки своїй праці. І кожен раз, коли вчитися не хочеться, переглядайте свою історію успіху. Можна використовувати не тільки навчальний досвід – підійде будь-яке інше життєве досягнення, забезпечене наполегливою працею. Концентрація на позитивному досвіді налаштовує на успіх.

По шматочках

Якщо завдання здається непідйомним, кращий спосіб пережити це – розбити обсяг на частини. Чим нудніше чи складніше справа, тим на більшу кількість шматочків її потрібно розбивати. І зробити собі список на окремому аркуші паперу. По мірі виконання завдання можна викреслювати пункти або ставити галочки навпроти. Спостереження за власним прогресом дозволяє не кинути роботу на півдорозі або близько до фінішу.

Активні техніки

Просто читання мотивує, тільки якщо матеріал хороший. Але в цьому випадку змусити себе легко. А ось що робити, якщо інформація нецікава? Використовуйте методики взаємодії з текстом. Виділяйте кольором, створіть свою систему позначень на полях, спробуйте вгадати питання викладача, робіть виписки, застосовуйте знання на практиці, створюйте картки самоконтролю – реальні або віртуальні. Сам процес роботи з текстом може бути набагато цікавіше нудного читання матеріалу.

Будьте сміливими реалістами, продумуйте технологію роботи до її початку, концентруйтеся на досвіді успіху, діліть на частини, взаємодійте з текстом, – ось секрети досягнення результатів у навчанні. Праці уникнути не вийде, але і працювати потрібно правильно. Не повторюючи чужих помилок.

За матеріалами: http://matem.pp.ua

Поділитись матеріалом у соціальних мережах:
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter

Коментарі із Facebook

Коментарі

Залишіть коментар