Відповіді ЗНО 2014 з української мови та літератури (1 сесія)

Правильні відповіді ЗНО 2014 з української мови і літературиОпубліковано правильні відповіді на тести ЗНО 2014 з української мови і літератури (перша сесія).

Тестування першої сесії з української мови і літератури абітурієнти склали у четвер, 5  червня. У цьому році,  учасникам ЗНО було запропоновано 61 завдання, які потрібно було виконати протягом 3 годин.  Останнім завданням було створення власного висловлювання на дискусійну тему, яке оцінювалось  максимально у 20 балів.

Більше інформації про ЗНО 2015 шукайте на веб-сайті www.erudyt.net

 Скачати відповіді ЗНО з української мови і літератури

   {module Реклама 336-280}
Скачати

 

Щоб завантажити офіційні відповіді ЗНО 2014 з української мови і літератури (1 сесія) натисніть кнопку джерело 1, або джерело 2 які знаходяться під кнопкою Скачати

ЗНО 2014 Українська мова і література. Завдання та правильні відповіді на завдання тесту зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури 2014 року (1 сесія). ЗНО з української мови і літератури було проведено 5 червня 2014 року.

На даній сторінці опубліковано:

Тестування відбулось 5 червня 2014 року. Цього року максимально можливий тестовий бал за виконання завдань тесту з української мови та літератури становив 107.

 

ВІДПОВІДІ НА ЗАВДАННЯ ТЕСТІВ ЗНО 2014 З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ 

Частина 1

Українська мова

Завдання 1–10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.

1. М’який знак треба писати на місці обох пропусків у рядку

обчислювал..ний прилад, дон..чине свято

2. Синонімом до слова головний є

чільний

3. Правильно утворено форму кличного відмінка іменників у всіх рядках, ОКРІМ

Олександре, Дмитре, Юріє

4. Другий склад наголошений у слові

обранець

5. Суфікс -ик має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

історик

6. Неправильно побудовано речення

Крим дуже сподобався поетові та присвятив йому багато віршів.

Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.

(1) На картинах неаполітанської школи без кінця старіється післяполудень, немов побачений крізь темну пляшку. (2) Потемніле сонце, здається, в’яне на очах у тих пропащих краєвидах, мов у переддень космічної катастрофи. (3) Старечі світанки, жовті, як пергамент, солодкі від мудрості, як пізні вечори!

(4) Передполудні усміхаються хитро, як пожовклі старі книги. (5) День осінній, той старий пройдисвіт бібліотекар, який лазить у вицвілому халаті по драбинах, і куштує конфітюри всіх віків і культур!

 

7. Стиль тексту –

художній

8. У називному відмінку вжито в тексті іменник

світанки

9. Вставне слово є в реченні

другому

10. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

п’ятому

Завдання 11–23 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.

11. Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка

походжає, щирість, їстоньки

12. Лексичну помилку допущено в рядку

меморіальний пам’ятник

13. Прикметники із суфіксом -ськ- утворяться від усіх іменників у рядку

Карпати, матрос, чех

14. Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

стеж..чка, вер..ховий, тр..мтіти

15. Подвоєні літери на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

від..звеніти, зав..ишки, вікон..иця

16. Префікс з- треба писати в обох словах рядка

[с]сунути, [с]цілювати

17. Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка

скромний, малий, солодкий

18. Прочитайте фрагмент телевізійного анонсу, у якому пропущено окремі слова.

У нашій програмі – цікаво про роботу кожного … української економіки. Сьогодні спілкуємося з… Петренком – експертом з оплати праці. Чи знаєте ви, що багато хто з наших … має право на доплату за стаж, яка різниться в кожній із … господарства?
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

коліщати, Ігорем, співгромадян, галузей

19.  Неправильно утворено форму першої особи однини в рядку

їздити – їзджу

20. Граматично правильне продовження речення «Купуючи мобільний телефон,..» наведено в рядку

не забудьте уточнити термін гарантії.

21. Граматичну помилку допущено в рядку

наслідувати великому піаністу

22. Пряму мову в реченні Іван сказав: «Як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають мої ідеї» правильно передано непрямою мовою в рядку

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, йому важливо знати, що про нього думають інші, як сприймають його ідеї.

23. Прочитайте речення.

Як рожеві птахи (1) зашуміли (2) заспівали примороззю підкучерявлені очерети (3) і їхній пух полетів у святешну далечінь (4) де злегка поскрипував мороз (5) чи земля і на добрий сон вкладалося село.
Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

5

У завданнях 24–28 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, виберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений буквою.

24. Установіть відповідність між фразеологізмом і його значенням.

до сьомого поту – тяжко
на всю губу –  заможно
з притиском –  суворо
на чистоту –  відверто

 25. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Дика груша (1) облита білим молоком, і в тому пахучому молоці, (2) що (3) стиха піниться, бджоли (4) неначе киплять.

займенник –  що 
дієприкметник (форма дієслова) –  облита
прислівник –  стиха 
частка –  неначе 

26. Установіть відповідність між способом вираження підмета та прикладом речення з таким підметом.

іменник – І дивились на мене ті очі, як веселки, з-під маєва брів.
прикметник, що переходить в іменник –  Сміливі завжди мають щастя.
дієприкметник, що переходить в іменник –  І забуте в душі ожива.
словосполучення –  Ішли дві долі різними шляхами.

27. Установіть відповідність між характеристикою речення та прикладом.

складнопідрядне речення – Погода стояла тепла й сонячна, так що шибки на вікнах аж миготіли.
складносурядне речення – Небо вже геть розмерзлося, і тепер його було видно наскрізь.
складне безсполучникове речення – Сонце блищить і горить, гаї зеленіють, садки зацвітають.
складне речення з різними видами зв’язку – Ти до мене прийшла не із казки чи сну, і здалося мені, що стрічаю весну.

28. Установіть відповідність між видом підрядного речення та фрагментом  складного речення.

означальне – Повела стежка в поле, де …
з’ясувальне – Я не маю наміру розповідати, що …
допустове – Ще не прийшла весна, хоч…
наслідку – Було тихо, так що …

Читання й аналіз тексту

Завдання 29–36 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери рядків) і виконайте завдання 29–36.

Степове Ельдорадо

(1-3) Унікальний Великий Рижанівський курган, що на Черкащині, у 1996- 1998роках дослідили археологи. Досвідчені науковці не могли стримати захвату! Шар за шаром земля відкривала таємницю поховання знатного скіфського воїна…

І

(4-13) Славетний грецький герой Геракл на своїй колісниці мандрував неозорими степами Таврії. Якось уночі його коні зникли. У пошуках улюблених скакунів він дійшов аж до витоків Борисфену (так у давнину називали Дніпро). Тут чекала на нього зустріч із володаркою навколишніх земель, напівжінкою-напівзмією. Вона викрала Гераклових коней, аби змусити славетного мужа побратися з нею. У неймовірного подружжя народилися три сини. Лише після цього Діва-змія віддала коней і відпустила чоловіка. Залишаючи сім’ю, Геракл передав дружині свій лук і заповів: той син, який зможе натягнути його, успадкує землі цариці. Старші сини не змогли впоратися й були вигнані на чужину. Лише молодшому це вдалося. Звали його Скіф.

(14, 15) Так оповідав «батько історії» Геродот Галікарнаський. Утім справжня історія скіфського народу була ще цікавішою.

(16-19) Під високим насипом кургану розташована поховальна камера, яка слугувала посмертною домівкою для вождя. Підземне приміщення розділяла навпіл глиняна перегородка. Одна половина камери нагадувала господарську комору, а в другій був похований великий вождь.

II

(20-25) У І тисячолітті до нашої ери на степових просторах Євразії, від Монголії до Дунаю, почався рух – нескінченними шляхами потяглися кибитки, вершники, худоба. У Великому степу з’явилися нові господарі – кочовики скіфи. Спочатку вони мешкали в степах Причорномор’я, Прикубання та Північного Кавказу. Але природжені воїни не могли довго сидіти без діла. Тож скіфів потягло на південь, і в VII столітті до нашої ери вони здійснили низку походів до Ассирії.

(26-29) Поява з півночі хмар озброєних вершників вразила навіть досвідчених ассирійських вояків. Правителі вирішили залучити тисячні скіфські війська на свій бік. І скіфи уклали союз із Ассирією, а через кілька десятиліть просунулись аж до кордонів Єгипту і протягом наступної чверті століття панували в Передній Азії.

(30-33) Панування це закінчилося після того, як Мідія та Вавилон перемогли Ассирію. Похизувавшись своєю силою майже сто років, кочовики вирушили на захід і наприкінці VII століття до нашої ери вторглися на південь України, знищуючи й асимілюючи тамтешніх кімерійців.

(34-40) Зоряним часом Скіфії стало IV століття до нашої ери, коли на просторах Північного Причорномор’я під егідою кочових скіфів склалося могутнє об’єднання різних народів, у тому числі землеробських. На цей час припадає розвиток торгівлі з Грецією та виникнення великих постійних поселень. Могутність скіфської держави багато в чому була пов’язана з ім’ям царя Атея. Він розширив свої володіння на захід і вів тривалі війни з македонським царем Філіпом II, батьком Александра Македонського. Грізний правитель-воїн загинув у кривавому бою 339 року до нашої ери.

ІІІ

(41-49) Скіфи перевозили військові трофеї на батьківщину, а після смерті вождів клали разом із ними в могилу. Якими були багатства тих правителів, можемо уявити, розглядаючи знахідки з курганів. Дослідників вражала величезна кількість золотих виробів у курганах і рівень їх виготовлення. Найдужче скіфи полюбляли зображувати тварин, тому їхнє мистецтво має характерну назву – «звіриний стиль». Однаково реалістично виглядали й земні тварини, і фантастичні – хижі грифони та шляхетні крилаті коні. «Звіриний стиль» – це нескінченна кривава боротьба земних і фантастичних істот, така знайома і близька скіфському серцю постійна жорстока війна.

(50-56) Найвідомішою серед скіфських реліквій є пектораль, знайдена видатним українським археологом Борисом Мозолевським у кургані Товста Могила на Дніпропетровщині. У цій нашийній прикрасі відображена скіфська модель світу: у нижньому ярусі – підземні крилаті тварини, а у верхньому – реальні земні люди, заклопотані буденними справами. У мініатюрних фігурках людей філігранно відтворені обличчя, одяг, м’язи… Можна навіть розгледіти отвір голки в руках кравця! Така майстерність напівдиких кочівників не могла не вражати тогочасні народи.

IV

(57-64) У житті кочівників найбільшою сімейною та родовою цінністю було домашнє вогнище. Саме його мала захищати богиня Табіті – аналог грецької Гес- тії. Її становище було навіть вищим, ніж верховного бога Папая («брат» грецького Зевса), якого кочовики вважали своїм прабатьком. Дружиною Папая була богиня землі Апі – та сама змієнога праматір скіфів, яка оженила на собі неприступного Геракла. Богиня плодючості Аргімпаса – тотожність Афродіти. Особливе місце посідав бог грози і війни Арей. Тільки йому скіфи споруджували спеціальні вівтарі з хмизу, приносили в жертву коней, худобу і полонених.

(65-70) Найвідповідальніша робота археологів починається вже після закінчення розкопок. Ким був знатний небіжчик, похований з почестями й таємничими ритуалами? Комплексне дослідження поховання III століття до нашої ери дало підстави припустити, що тут був похований вождь скіфського об’єднання чи навіть номарх – керівник одного з лісостепових периферійних округів-номів, які з IV століття входили до складу Великої Північнопричорноморської Скіфи.

V

(71-78) Після смерті свого улюбленого царя Атея скіфи розгубилися. У 313 році до нашої ери македонський полководець Лісімах завдав кочовикам нищівного удару. Із заходу на них наступали фракійці й галати, а з-за Дону – сармати. Розміри величезної держави скоротилися до меж Криму та Нижнього Дніпра. Столицею «Малої Скіфії» став Неаполь Скіфський, руїни якого зараз можна відвідати на околиці Сімферополя. У III столітті нашої ери римський флот під командуванням Плавія Сільвана завдав скіфам жорстокої поразки. Справу довершили боспорські царі, алани й готи.

(79-85) Але й це ще не був кінець. Якось мисливці з войовничого племені гунів вистежували дичину на березі Меотійського озера (Азовське море). Раптом вони побачили чудового оленя, який увійшов у воду. Зачаровані, вони вирушили за ним і … перейшли озеро через нинішню Керченську протоку. Так чарівний олень привів мисливців на скіфські землі. Гуни вирішили, що це було божественне провидіння. Більшість полонених скіфів вони принесли в жертву перемозі, а решту обернули в рабство.

(86, 87) Так у 375 році після гунського нашестя завершилася тисячолітня історія величних і грізних скіфів. Владні й жорстокі, вони стали жертвами собі подібних.

За Н. Михайловою, журнал «Міжнародний туризм» 860 слів

29. Відомості про скіфів авторка черпає з писемних джерел

Геродота Галікарнаського

30. Напівжирний шрифт авторка використовує для відокремлення

журналістської оповіді від наукового викладу

31. У тексті немає мікротеми

перемоги скіфів над персами

32. Відповідність грецьких і скіфських богів, згаданих у тексті, є правильною в усіх рядках, ОКРІМ

Арей – Геракл

33. Загальну думку автора про долю скіфів найкраще окреслює крилатий вислів

Хто взяв меч, від меча й загине (Біблія).

34. Беручи до уваги те, що слово «ельдорадо» (El Dorado іспанською – «позолота») означає «фантастично багата місцевість, яку розшукували іспанці, завойовуючи Південну Америку», доречним можна вважати тлумачення заголовка тексту, наведене в рядку

загадкова країна казкових скарбів, яка існувала на території України

35. Прочитайте перелік підзаголовків до частин тексту, пронумерованих римськими цифрами.

Сини Геракла. Скіфські держави. Степові піраміди. Останні століття.
У цьому переліку бракує підзаголовка до частини

IV

36. Запропоноване фото є ілюстрацією до рядків тексту

50-56

Частина 2

Українська література

Завдання 37-56 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний.

37. Героїчну битву козацького війська проти татарських нападників зображено у творі

«Ой Морозе, Морозенку»

38. «Той, в кого совість як чистий кришталь», є ідеалом автора твору

«Всякому місту – звичай і права»

39. Офіційно оформити своє «шляхетне» походження прагне герой твору

«Мартин Боруля»

40. «Красива, розумна, моторна і до всякого діла дотепна, – яке в неї добре серце, як вона поважає матір свою; шанує всіх старших себе; яка трудяща, яка рукодільниця» так схарактеризовано героїню твору

«Наталка Полтавка»

41. Заклик до українців «Обніміться ж, брати мої. / Молю вас, благаю!» є у творі

«І мертвим, і живим, і ненарожденним…»

42. Образ безсмертного волелюбного народного духу, що «тіло рве до бою, / Рве за поступ, щастя й волю», створив

Іван Франко

43. «Зацвіте перша вишня у твоєму садочку, закує сива зозуля – я припливу до тебе, припливу не наймитом – вільним козаком, Kampe!», – каже коханій дівчині герой твору

«Максим Гримач»

44. «По одежі і по сивій бороді, сказать би, піп, а по шаблюці під рясою, по пістолях за поясом і по довгих шрамах на виду – старий козарлюга» – сказано про персонажа

історичного роману

45. На картині зображено головну героїню твору

Тараса Шевченка

46. Прадавні гуцульські звичаї й обряди у своєму творі описав

Михайло Коцюбинський

47. «Пошли мені, доле, сили, уміння, талану, чого хочеш – тільки щоб я хоч що-небудь зробив таке, щоб народ мій у своїм титанічнім труді, у своїх печалях, горестях, роздумах, ваганнях, – щоб народ мій усміхнувся!» – сказав про свої творчі задуми

Остап Вишня

48. У рядках

О панно Інно, панно Інно!
Я – сам. Вікно. Сніги…
Сестру я Вашу так любив –
Дитинно, злотоцінно…

провідним художнім засобом є

асонанс

49. «Прославити завоювання міста українським елементом села» – таке завдання поставив перед собою

Валер’ян Підмогильний

50. «Припливайте до колиски, лебеді, як мрії, / Опустіться, тихі зорі, синові на вії», – співає в колисковій пісні героїня твору

Василя Симоненка

51. Справжнє прізвище автодж твору «Мартин Боруля» –

Тобілевич

52. Дія комедії «Мина Мазайло» розгортається в

Харкові

53. …Шумлять щасливі води,
І грає вітер навкруги,
І голуби ясної вроди

Черкають неба береги… –
  так змальовано образ веселого світу в поезії

«Молюсь і вірю…»

54. Рядки

Усі віки ми чуєм брязкіт зброї,
були боги в нас і були герої,
який нас ворог тільки не терзав!
Але говорять: «Як руїни Трої».
Про Київ так ніхто ще не сказав…

написано

Ліною Костенко

55. Екзотичну природу Уссурійського краю змалював

Іван Багряний

56. Асоціацію українських письменників (АУП) створено в добу

постмодернізму

У завданнях 57–60 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, виберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений буквою.

57. Установіть відповідність між назвами двох творів одного автора.

«О слово рідне, орле скутий!..» – «Чари ночі»
«Енеїда» – «Наталка Полтавка»
«Заповіт» – «До Основ’яненка»
«De libertate» –  «Всякому місту – звичай і права»

58. Установіть відповідність між письменником і висловлюванням про нього.

Леся Українка – «Письменниця революційно-демократичного напряму кінця XIX – початку XX століття, учасниця загальнодержавного визвольного руху, полум’яний пропагандист ідей наукового соціалізму, вона оспівала “нащадків Прометея”, разом з ними своєю творчістю світила “досвітні огні” революції, здобувши від народу величні й славні імена Дочка Прометея і Співачка досвітніх огнів…»
Павло Тичина – «Він став придворним поетом, бо не хотів розділити долю найближчих друзів, які в роки сталінських репресій загинули чи надовго зникли в таборах. Більшовики багато що могли йому нагадати. Хоч би й вірш “Пам’яті тридцяти”…»
Іван Котляревський – «Він урахував те, що біля колиски нової у критської літератури були вічно свіжі джерела – римські класики, яких у нас тоді знали, читали в оригіналах, а бурсаки-семінаристи мали звичай перелицьовувати та пересаджувати їх на український ґрунт…»
Ольга Кобилянська – «Талановита буковинська письменниця внесла в наше письменство новий тон, новий спосіб писання, узятий з новішої німецької літератури та філософії…»

59. Установіть відповідність між жанром і персонажем твору.

комедія – Степан Боруля
балада – Бондарівна
роман – Чіпка
повість – Іван Палійчук

60. Установіть відповідність між персонажами того самого твору.

Мавка – Перелесник
Мартин Пушкар – Галя Вишняківна
Лушня – Чіпка
Леся Черевань – Шрам

Частина З

Власне висловлення

61. Прочитайте наведений текст.

На формування особистості впливає багато чинників.

Дехто впевнений, що особистість формують передусім походження й родинне виховання, сильний вплив чинять на неї також освіта та суспільство. Інші ж твердять, що визначальними в становленні особистості є зусилля самої людини, її здатність до самовдосконалення й повсякчасної внутрішньої роботи над собою.

Які чинники мають переважати у вихованні особистості?

Викладіть Ваш погляд на цю проблему.

Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі аргументи, що найкраще підтвердять Вашу думку. Проілюструйте Ваші міркування посиланнями на приклади з художньої літератури чи інших видів мистецтва (зазначте автора й назву твору, укажіть проблему, порушену митцем, художній образ, через який проблему розкрито, наведіть цитату з твору тощо), історичними фактами або випадками з життя. Не переказуйте змісту художнього твору, не давайте повної характеристики образів. Сформулюйте висновки.

Поділитись матеріалом у соціальних мережах:
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter

Коментарі із Facebook

Коментарі

Залишіть коментар