Поради батькам: розвиваємо пам’ять дитини

Гарна пам’ять у школяра – запорука успіху в процесі навчання. Розвинувши змалку гарну пам’ять дитині не потрібно буде знову і знову перечитувати книжкові параграфи, щоб запам’ятати матеріал – досить буде прочитати тільки раз. Розвивати пам’ять фахівці рекомендують саме в дошкільному віці, щоб до першого класу дитина вміла користуватися всіма хитрощами запам’ятовування, повідомляє “Сегодня”

Одна з таких ефективних методик – ейдетика, запам’ятовування за допомогою образів. Освоївши премудрості ейдетики, дитина зможе вивчати вірші, переказувати тексти або елементарно запам’ятовувати номери телефонів тата і мами без зазубрювання. Запам’ятовувати дитині допомагатимуть образи – яскраві особливості того чи іншого предмета або явища. Як це діє? Все дуже просто: барвисті образи залишаються в пам’яті набагато довше, ніж інформація, прочитана або сприйнята на слух. Потрібно всього лише уявляти собі різні картинки і фантазувати. Додатковим ефектом навчання ейдетиці є розвиток у дитини уяви, творчий підхід до запам’ятовування, стійкість концентрації уваги і, мабуть, найголовніше – інтерес до процесу. Дитина починає розуміти, що вивчити віршик – це не покарання, а весела гра.

Запам’ятовування цифр і чисел

Дата свого дня народження, номер вулиці, код на вхідних дверях – пам’ятати всі ці числа дитині просто необхідно. Щоб легко їх вивчити, необхідно придумати систему образів цифр. Ці образи будуть спливати в пам’яті дитини кожний раз, коли необхідно згадати потрібне число. Систему образів цифр можна створювати на основі їх графічного представлення. Для цього підбираються предмети, зовні схожі на зображення потрібної цифри. Наприклад:
0 – сонце, м’яч, повітряна куля, колесо, компас, годинник;
1 – стовп, ручка, олівець, спис, стріла, цвях, жердина;
2 – гусак, лебідь, шаховий кінь, кобра, вішалка;
3 – серце, чайка, якір, трикутник, світлофор, три богатирі, Змій Горинич з трьома головами;
4 – стілець, вітрильник, прапор, чотири карткові масті;
5 – звивиста дорога, розкрита долоня – п’ятірня;
6 – навісний замок, крапля, скриня з відкритою кришкою, шабля;
7 – коса, сокира, чобіт, літак, ключка, кочерга, крокодил Гена;
8 – сніговик, бінокль, окуляри, пісочний годинник, гітара, гантель;
9 – слон (голова з хоботом), рулетка, свисток, стільниковий телефон, ручка парасольки, ключ.

Вивчіть ці образи з дитиною і підберіть для постійного використання ті, які подобаються найбільше. А потім запам’ятайте разом з чадом номер вашого телефону. Для запам’ятовування придумайте цікаву історію, героями якої стануть образи цифр з номера телефону. Наприклад, ваш номер такий: 063-128-56-32. Історія може звучати таким чином. Сонце (0) стало таким величезним і яскравим, що його довелося сховати в кімнаті, замкненій на замок (6), і навіть посадити поруч Змія Горинича (3), щоб він охороняв. Але не встиг той присісти, як повз нього пролетів спис (1), а потім посипався град з шахових коней (2), якими стріляв сніговик (8). Побігши по звивистій дорозі (5) під краплями дощу (6), Змій Горинич (3) зустрів кобру (2), яка змусила його повернутися на місце. Придумавши таку історію, дитина на все життя запам’ятає номер телефону. Не звертайте уваги на те, що половина вигаданого з дітьми здається вам маячнею, головне, що система працює на 100%! “

Запам’ятовування довільних слів

Ейдетика вчить запам’ятовувати не тільки цифри, але і слова. Потренуйтеся з дитиною на прикладі гри “Як запам’ятати 32 незв’язаних слова?”. Читаючи слова нижче “перегляньте” з чадом незвичайний мультик, сценарій якого тут описаний. Ні в якому разі не намагайтеся нічого запам’ятати! Тільки уявіть!

– Шафа – уявіть шафу (краще власну).
– Хмарка – дверцята шафи відкрилися і випустили білу хмаринку.
– Гніздо – на хмаринці величезне гніздо.
– Кінь – в гнізді зручно влаштувався червоний кінь.
– Капелюх – кінь міряє різнокольорові капелюхи, вибрав синій.
– Люк – на капелюсі відкрився люк.
– Футболіст – з люка вистрибнув футболіст.
– Чайник – футболіст грає у футбол чайником.
– Крила – у чайника виросли крила, як у літака.
– Олівець – крилатий чайник поливає лимонадом олівці.
– Зграя – олівці намокли і, невдоволено фиркаючи, зібралися в зграю.
– Пляж – зграя олівців прилетіла на пляж.
– Сніговик – на пляжі засмагають сніговики.
– Шоколад – сніговики ласують шоколадом і забруднилися, як маленькі діти.
– Школа – з шоколадних плиток побудували школу.
– Індик – у школі вчаться індики.
– Парламент – індики обрали власний парламент.
– Ковбаса – парламентарії голосують, піднімаючи ковбасу.
– Барабан – ковбасою б’ють у барабан.
– Автомобіль – з барабана виїжджає автомобіль: зелений “Мерседес”.
– Ведмідь – за кермом автомобіля сидить ведмідь.
– Сіно – ведмідь із задоволенням їсть сіно.
– Собака – сіном пригощають собаку.
– Ковзани – собака наділу ковзани.
– Олія – ковзають на ковзанах по катку з вершкового масла.
– Телевізор – маслом змащують екран телевізора.
– Корова – з екрана телевізора вистрибує корова.
– Чоботи – корова взуває чоботи.
– Кисіль – чоботи наповнені киселем.
– Яхта – по киселю пливе біла яхта.
– Метелик – замість вітрила на яхті метелик.
– Клоун – веселий клоун літає на метелику.

А тепер разом з дитиною відтворіть 32 слова, уявляючи цю незвичайну історію. Якщо щось “загубилося” в уяві, можна підглянути. Недовге щоденне тренування хоча б з 25-30 словами зробить яскравіше пам’ять і уяву, значно полегшить сприйняття будь-якої інформації в подальшому і поліпшить ставлення дітей до своїх можливостей. Не засмучуйтеся, якщо не все вийде з першого разу (Не оживають образи, не представляються герої) – так буває на початку, але з часом фантазія розіграється.

 

За матеріалами: http://www.osvita.org.ua

Поділитись матеріалом у соціальних мережах:
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter

Коментарі із Facebook

Коментарі

Залишіть коментар