Конспект уроку на тему: “Стрітення. Живопис”

Автор Городецька Н. Р. 

Скачати конспект, презентацію до бінарного уроку «Стрітення. Живопис» з основ християнської етики та образотворчого мистецтва.

Тема уроку. Стрітення. Живопис.

Мета: розказати про історію виникнення свята Стрітення і традиції, пов’язані з

ним; дати поняття про те, що свічка – це світло Боже, символ життя;

ознайомити з легендою, народними звичаями;

поглибити знання про значення свічки, як одного з символів

християнської етики та оберегу у родині;

довести можливість зустрічі людини з Богом і вказати на умови

такої зустрічі;

виховувати в учнів любов до Бога, повагу до християнських звичаїв і

традицій, почуття любові, людяності, доброти;

вчити сприймати твори мистецтва і відтворювати їх за допомогою

художніх засобів;

розвивати мовлення, асоціативно-образне мислення  та пізнавальну

активність дітей;

Тип уроку: бінарний – основи християнської етики, образотворче мистецтво.

Біблійна Основа:

Біблійна історія: Стрітення Господнє (Лк.2:21-40; Ів.4:42)

Елементи з народознавства.

Міжпредметні зв`язки: українська мова,  історія, природознавство, музичне мистецтво.

Література до уроку:

Біблія або книги Святого Письма Старого й Нового  Заповіту. – Київ: Українське Біблійне товариство, 2007.

Обладнання: для вчителів – стрітенська  свічка, пташки з запитаннями, проектор,

мультимедійна дошка, ноутбук, аудіопрогравач, презентації;

Переглянути презентацію “Стрітення” ОНЛАЙН (дочекайтесь повної загрузки сторінки …)

Переглянути презентацію “Стрітення в творах мистецтва ОНЛАЙН (дочекайтесь повної загрузки сторінки …)                    

     учнів – графітовий олівець, фарби, пензлі, ємність для води,  альбом,

зошит з основ християнської етики.

Практична робота: малюнок фарбами «Стрітення»

Словник понять і термінів:  етика, мораль загальнолюдська, моральні цінності, християнська етика, види образотворчого мистецтва, живопис.

 

 

Структура уроку

 

  1. Організаційний момент.

(Учнів розділено на дві групи).

Молитва. Вітання.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

Вчитель  основ християнської етики

–   Діти, за той час, як ми вивчаємо християнську етику, ви дізналися чимало нового з історії людства, життя Ісуса Христа на Землі.

– Також ми з Вами відсвяткувати цикл Різдвяних свят?

– Згадайте з якими подіями це зв’язано? (Діти відповідають)

– А як ви гадаєте чи може відбутися у кожного з нас зустріч з Богом? (Діти розмірковують, дають свої відповіді).

– Так, складне питання і на нього важко відповісти.

 

  1. Повідомлення теми та завдання уроку.

          Вчитель  основ християнської етики

  • Діти, а які християнські свята ми святкуємо в Лютому?(Діти відповідають)

Після того як учні назвуть свято Стрітення вчитель образотворчого мистецтва відкриває на класній дошці тему С Т Р І Т Е Н Н Я.

   Запис теми у зошит з основ християнської етики: Стрітення Господнє.

 

  1. Теоретичний виклад матеріалу (розповідь)

         Розпочинається показ презентації «Стрітення»

         Розповідь учителя основ християнської етики (паралельно з презентацією)

Легенда

– Послухайте зараз легенду, яка зможе вам трохи допомогти у відповіді на це запитання.

Це було більш, як 2000 років тому назад. Тільки народився маленький Ісус. Жив в ті часи в місті Єрусалимі дуже старий святий чоловік. Звали його Симеон.

Все життя він жив чесно, не робив нічого поганого нікому, любив людей і допомагав їм. Більш за все на світі йому хотілося побачити Ісуса Христа. Але він розумів, що дуже старий, тому боявся, що помре і не побачить його. Але Бог Отець любив Симеона за святе життя і пообіцяв йому, що він не помре поки не побачить Ісуса Христа.

З дня народження Христа минуло вже сорок днів. За тодішніми звичаями новонародженого треба було принести в храм, а разом з ним ягня та голуба. Присвята Богородиця та святий Йосип, земні батьки Ісуса, були бідні, тому змогли принести в храм тільки двох голубів . Голуби – це символ чистоти і миру в душі.

Святий дух допоміг Симеону відчути, що йому треба піти в той храм, бо там відбудеться щось незвичайне. Симеон прийшов до храму, в якому вже були Марія та Йосип з новонародженим Ісусом нашим Спасителем. Симеон взяв немовля на руки  і серце його сповнилось радістю. Відбулась омріяна зустріч. Зустріч, або Стрітення.

Ця легенда не вмерла, пережила багато віків, бо подія, яка в ній розповідається мала велике значення для людей. Для нас християн ця подія стала святом. Свято Стрітення православні християни святкують щорічно 15 лютого. Це є незвичайний день. В цей день люди святять в церкві воду і свічки, які рятують і оберігають від грому та блискавки – громовиці. На Громовицю сонце повертає на літо. Все прокидається-і ведмідь в барлозі, і звірі та птахи лісові. (Розповіді вчителя поступово допомагає перегляд презентації)

Посвячену свічку називають – Стрітенська свічка. А ще цю свічку називають « громична». Вона захищає людей від грому та блискавки, служить людям, як оберіг дому. Вона має цілющу силу, її запалюють вдома коли моляться або хто хворий. Її тримають в хаті цілий рік.

Запалимо свічку, щоб горіло,

Щоб вогняні блискавиці                                                                                                           Щоб гучнії громовиці                                                                                                             Наших осель не спалило

Робота учнів з лабіринтом (в презентації)

За лабіринтом діти вимовляють слова С В І Т Л О  С В І Т У , які викладаються на класній дошці.

Світло світу – учні  вдома мають написати як розуміють це визначення в зошитах.

 

Розповідь вчителя образотворчого мистецтва (продовження презентації)

  • В народі свято Стрітення вважають святом зустрічі зими з весною, щоб поборотися – кому йти вперед, а кому – назад. Існують повір’я, що за погодою на Стрітення можна передбачати погоду на весь рік.
  • Діти , ви мали підготувати народні прикмети та повір’я про Стрітення.

Відповіді учнів.                                                                                                                                                             

Добре, якщо до обіду йде сніг, а після обіду морозно і ясно. Буде добре літо.

 Якщо на Стрітення йде дощ, буде погане літо, а рік – голодним.                                                                                                                                  Якщо до вечора стане тепліше, весна перемогла зиму, а якщо холодніше – то зима весну.

Якщо капає з стріхи не найдеться з літа потіхи.

Якщо на Стрітення мороз буває, то ведмідь свою барлогу розбиває.                             Як на Стрітення півень нап’ється води, то чекай тоді біди.                                      Ясний і тихий день – на хороший врожай.

  1. Сприймання творів мистецтва

         Пояснення вчителя образотворчого мистецтва. Презентація «Стрітення в творах мистецтва».

Вчитель образотворчого мистецтва коментує слайди.

Паралельно проводиться актуалізація знань. Учні пригадують види образотворчого мистецтва, види живопису, живописні техніки та матеріали.

 

  1. Практична робота

Після завершення презентації  учні приступають до виконання практичної роботи під контролем і з допомогою вчителя.

  Під час роботи учнів звучить пісня «Стрітення».

 

  1. Застосування знань

   Запитання з пташками на дереві

Після завершення пісні, групи учнів отримують свої таблички з назвами. Одна група – ЗИМА, друга група – ЛІТО.

Біля дошки стоїть деревце з паперовими пташками двох кольорів з запитаннями. З кожної групи виходять по одному учні, вибирають запитання та відповідають. Кожна правильна відповідь фіксується на дошці. Якщо учень однієї групи відповів неправильно, то учень іншої групи має право дати відповідь і на своє запитання, і на запитання іншої групи, та отримати додатковий бал. За кількістю правильних відповідей визначається хто переміг – ЗИМА чи ЛІТО.

Запитання

  • Як ще називають праведного Симеона? (Богоприїмець)
  • Коли святкують Стрітення? (15 лютого)
  • Яку пожертву принесли Марія та Йосип у Єрусалимський храм? (Двох голубів)
  • Як ще називають Стрітення? (Стрічання, Громиця, Зимобор)
  • Що освячують в церквах на Стрітення? (Воду та свічки)
  • Хто зустрів у храмі Немовля Христа? (Симеон і Анна)
  • Скільки років за переданням жив Симеон? (300 років)
  • На який день приносили у храм своїх первістків? (40 день)
  • Як ще називають Стрітенську свічку? (Громнична)
  • Як використовують Стрітенську свічку? (Як оберіг, під час грози)

 

  1. Підсумок уроку

Вчитель образотворчого мистецтва оцінює роботу учнів на уроці.

     Вчитель основ християнської етики.

  • Якщо ми будемо працелюбними милосердними, щедрими, ввічливими Бог обов’язково увійде в наші душі, зустрінеться з нами і наше життя стане хорошим, щасливим Напередодні Стрітення жінки випікали обрядове печиво у вигляді пташок, жайворонків. За давньою легендою, ця пташка народилась із сонячного жару. Печиво роздали дітям і вони бігли в садок ї закликали весну.
  • Звичайно, що такі свята, благородні свята, гарно впливають на людей. Люди стають кращими та допомагають іншим стати кращими.

 

  1. Домашнє завдання

Домалювати роботи. Принести необхідні матеріали.

Прочитати про Симеона.

Знайти прикмети до Стрітення.

 

Скачати конпект (docx), презентації, аудіозапис

Поділитись у соцмережах:

Коментарі із Facebook

Be the first to comment

Leave a Reply