Конспект уроку на тему: “Архітектура історичного міста. «Стара фортеця»

Підготувала: Городецька Н.Р.

Скачати конспект і презентацію на тему: “Архітектура історичного міста. «Стара фортеця»

Мета: визначити рівень засвоєння знань з теми «Архітектура»; продовжити вчити, розпізнавати різні види архітектурних споруд; ознайомити з архітектурними стилями; розширити знання учнів про види архітектури, її художні засоби, ознайомити учнів із зразками архітектури світового рівня,удосконалювати навички роботи з папером в техніці аплікація (колаж) для створення архітектурного образу; розвивати творче мислення; виховувати любов до мистецтва, інтерес до архітектури різних країн світу.

Читати презентацію (дочекайтесь повної загрузки сторінки …)


Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • розрізняти види та стилі архітектури;
  • пояснювати зміст архітектури певного стилю;
  • характеризувати архітектурні споруди;
  • створити колажі архітектурних споруд за власним задумом.

 

Практична робота. Колаж «Стара фортеця».

 

Наочний матеріал: навчальні посібники, фотографії, репродукції з архітектурними памятками, використання мультимедійних пристроїв, презентація «Замки та фортеці», картки з завданнями для груп.

 

Матеріали та інструменти: аркуш білого паперу форматом А3, простий олівець, гумка, кольоровий папір, картон, тканина, тощо; ножиці, клей, фломастери, гелеві та кулькові ручки, фарби.

 

Тип уроку: урок-подорож.

 

 

 

Будівлі – каменя народження друге!

Вежі, будинки, келії, мости…

Архітектура – краси застигла оправа,

І каменя тіло може рости.

Арій

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Розвязування кросворду

По горизонталі:

  1. Споруда, в якій мегаліти розташовані кільцем. (Стоунхендж)
  2. Мистецтво створення споруд. (Архітектура)
  3. Держава, в якій збудована перша ступінчаста піраміда фараона Джосера. (Єгипет)
  4. Споруда стародавнього Риму. (Колізей)
  5. Грецький класичний ордер. (Коринфський)

Ключове слово: стиль

1.с т о у н х е н д ж
2.а р х і т е к т у р а
3.є г и п е т
4.к о л і з е й
5.к о р и н ф с ь к и й

 

ІІІ. Вивчення нової теми , оголошення теми, мети уроку.

     Бесіда

– Що на вашу думку означає слово «стиль»?

Методом «мозкової атаки» учні висловлюють свою думку.

Учитель підводить їх до висновку. Що стиль у мистецтві – це своєрідні. неповторні особливості творчості митця.

– А що містить поняття «стиль архітектури»? (Це мова архітектури. Яка поєднує в собі конструкцію, форму, простір, пропорції і ритм. Світло і колір. Це, з одного боку,  зовнішня форма, художній образ, а з іншого – відбиття певної епохи.)

Розповідь учителя.

– Слово «стиль» походить від грецького «паличка для письма». Гострі палички з кості або металу застосовували для письма на деревяних табличках, вкритих воском. Судячи з цього, слово «стиль» спочатку означало індивідуальну  манеру письма, почерк окремої людини, засіб виявлення помислів.

У галузь мистецтва та архітектури поняття стилю входить у ХУІІІст. і означає  особливості національних форм.

 

Перегляд презентації.

– Оскільки практичним завданням буде колаж «Стара фортеця», пропоную вашій увазі презентацію «Замки та фортеці».

Переглядаючи презентацію вчитель звертає увагу на форми, будову, розміри, колір архітектурних споруд. Особливу увагу звертає на замки рідного краю.

 

ІV. Практична діяльність учнів

Робота в групах.

Учні обєднуються в сім груп. Учитель роздає їм матеріали для опрацювання.

У групах визначають доповідача та учнів, які будуть створювати архітектурний образ з різноманітних матеріалів в техніці колажу.

До початку роботи учні разом з учителем пригадуютьправила безпеки при роботі з ножицями та клеєм..

Учитель обходить робочі місця з метою проведення індивідуального і фронтального інструктажів.

1 група – Романський стиль (латин. – римський) – умовна назва стилю, який, склався в період раннього середньовіччя (Х – ХІІ ст.) в архітектурі країн Західної та центральної Європи.

2 група – Готика (італ. –готський, варварство) – культура та мистецтво країн середньовічнох Європи ХІІ – ХУІ ст.

3 група – Відродження ( з франц. Ренесанс, що означає відродження античної культури) – період розквіту європейської культури, перехід від середньовіччя до нового часу (в Італії – ХІУ – ХУІст., в інших краєнах – кінець ХУ – ХУІст.).

4 група – Бароко (італ. – перлина чудернацької форми) – стиль в архітектурі країн Європи ХУІІ – першої половини ХУІІІст.

5 група – Рококо (франц. – мушля) – стиль французької архітектури першої половини ХУІІІст., що являє собою пізню стадію бароко.

6 група – Класицизм (латин.- зразковий) – стиль європейської архітектури другої половини ХУІІІ – початку ХІХ  ст. Архітектурно-декоративні форми класицизму засновані на мотивах античної архітектури.

7 група – Модерн (франц.- сучасний, новий) – одна з умовних назв стилю світового мистецтва й архітектури кінця ХІХ – початку ХХ ст.; хай-тек (високі технології) – стиль в архітектурі і дизайні останньої чверті ХХ ст.

 

Учні опрацьовують матеріали та при створенні колажів намагаються вкраплювати елементи певного стилю.

Закінчивши роботу доповідачі груп представляють результати перед класом згадуючи про особливості певного стилю.

 

V.Закріплення нових знань.

Метод «Мікрофон».

  1. Що таке стиль архітектури?
  2. Назвіть відомі вам приклади стилів архітектурних споруд.
  3. До якого стилю споруди належить костел?
  4. Чи сподобався урок ?
  5. Що запам’яталося?

 

VІІ. Завершення уроку

Учитель підводить підсумки, оцінює діяльність учнів на уроці, організовує виставку дитячих робіт.

 

Домашнє завдання.

Поділитись у соцмережах:

Коментарі із Facebook

Be the first to comment

Leave a Reply