Читання. Звідки взялися канікули?

Вчитель: Заброцька О.Є

 

 

 

 

Скачати

Реклама  
Скачати

 

ЧИТАННЯ
ТЕМА. Звідки взялися канікули?
Лідія Компанієць «Зимовий вечір».
«Канікули! Канікули! Веселая пора!
За Аллою Коваль.
Мета. Викликати в учнів прагнення до нових знань, до пошуку відповідей на запитання в довідковій літературі, вчити правильно і свідомо читати тексти. Розвивати мовну спостережливість. Виховуючи естетичні почуття.
Обладнання: малюнки до вірша Л. Компанієць «Зимовий вечір», «Новорічна ялинка» – картина, картки зі словами.
Х І Д У Р О К У
І. Організація учнів до уроку.
Білосніжну зиму не можна уявити без снігу, без чарівних сніжинок. Сьогодні, деякі з них, але вирізані на папері, бо такі розтануть, будуть допомагати визначити к-сть правильність ваших відповідей.

  • Зараз ми проведемо невеликий бліц-турнір по перевірці дом. завдання. Кожен ряд відповідає за себе і в кожного ряду є свої сніжинки.

Питання: І ряд:

  • Ким був Едуард Йосипович у цирку? Хто були його помічники?
  • Хто такий Петька?
  • Які у нього подруги?
  • Який номер виконує Петька на арені цирку?
  • Як Петька став «артистом»?
  • Як клоун і півник ставляться один до одного?
  • Який ще «артист» працює з Едуардом Йосиповичем?
  • Хто такий Крошка?
  • Що вмів робити Крошка?
  • Чи вдалося Крошці стати справжнім цирковим артистом?
  • Хто ще виступає з цими веселими артистами?

(За кожну правильну відповідь – сніжинка на дошці. Підсумок, який ряд переміг за к-тю сніжинок на дошці).
ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Гра. «Доповніть речення»
  • Я буду промовляти речення, а ви будете збільшувати його, додаючи по одному слову.
  • Хлопчик слухає.
  • Хлопчик слухає… музику.
  • …… Маленький хлопчик слухає музику.
  • Гра «Знайди зайве слово».
  • Читайте «ланцюжок слів, вибирайте «зайве», підкреслюйте.
  • Метелиця, хуртовина, вітрисько, завірюха.
  • Слухач, музика, слухавка, заслухався
  • Відпочинок, відпочивати, канікули, відпочиваючі.

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

  • На сьогоднішньому уроці ми дізнаємось, цікавого вдалося почути зимового вечора хлопчику і скільки їм років.
  • Опрацювання вірша Л. Компанієць «Зимовий вечір».
  • Читання вірша вчителем.
  • Чим заслухавсь хлопчик у вечірній час?
  • Словникова робота.
  • Під завірюхи
  • Заслухавсь
  • Зачарований
  • Нескінченний
  • Лебедята
  • .
  • Робота в парах:
  • У вас на партах є малюнки. Ми повинні відтворити почуте у картинках сюжетних на дошці. Якщо на картинках є зображене те, про що говориться у вірші підніміть руку.

4.Повторне читання вірша дітьми.
– З яким почуттям хлопчик розповідає про свою сім’ю? Де вони живуть? Що підказало відповідь на це запитання?
– Як поетеса пише про негоду за вікном?
– Поясніть вислів «завірюхи» нескінченний спів».
– Що дивилася сім’я по телевізору? Якою видалася музика хлопчику?
– Прочитайте, як батьки слухали музику.
– За чим шкодував хлопчик?
– Який настрій викликає цей твір?
V 5. Опрацювання твору. «Канікули! Канікули! Веселая пора!» за Аллою Коваль.
Вірш:
В чудеса не вірять діти,
бо відомо всім давно.
Що чудес ніде не стріти.
крім казок і крім кіно.
Але раптом так бува:
у найкращий день зими
чудо в гості завітає,
і повірим в чудо ми.

  • Який день зими, по-вашому, найкращий? Чому?
  • Прочитай слова, пройшовши лабіринт, і дізнайтесь, чия відповідь була правильною.

 

В Н І

Й

О Н К Р

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Руки-вгору, ширше-плечі,
Раз, два, три біжить малеча.
Руки так ми покладемо,
Головою повернемо.
Потім гарно всі присядем
І за парти тихо сядем.

  • Читання твору вчителем.
  • Перевірка первинного сприймання.
  • Словникова робота.
  • Читання тексту учнями вголос.
  • Вибіркове читання.
  • Звідки взялися канікули і скільки їм років?
  • Прочитайте, де і коли прикрасили першу ялинку.
  • Що цікавого дізналися про слово «апельсин»?

Від якого слова походить «мандарин»?

  • Гра «Чи є у тексті такі речення»?
  • Перевірте за текстом, чи правильно наведено речення.
  • А оскільки Новий рік – це свято, то у кожного народу мали бути і святкові страви.
  • Слово канікули, можна сказати, майже зоряного походження.
  • Окрасою новорічного столу в американців є індик.
  • Для наших країв вони – чужинці.
  • Португальці мали в Китаї величезні території – колонії.
  • Робота в зошитах.

VI. Підсумок уроку і д\з.
Д\з: с.144, – виразно читати, с.144-146, читати, переказувати.

  • Які за жанром твори читали?

(Виставляю оцінки, роблю аналіз).

Коментарі із Facebook

Be the first to comment

Leave a Reply