Бінарний урок з української мови і інформатики в 4 класі

Підготували: Заброцька О.Є, Іващишин Г.Б.

 

Скачати

Реклама  
Скачати

 

 

Бінарний урок з української мови і інформатики в 4 класі.
Тема. Складання тексту-розповіді або тексту-опису «Пробудження весняної природи на основі власних спостережень».
Узагальнюючий урок з теми «Графічний редактор Paint»
Мета. Вчити дітей самостійно описувати весняну природу, правильно і влучно висловлювати свої думки. Розвивати образне мислення, мовлення (усне і писемне), творчі і естетичні смаки. Виховувати любов до рідної мови.
Використовувати інструменти і засоби програми Paint для створення малюнків.
Обладнання: мультимедійна дошка, комп’ютери і ілюстрації.
Хід уроку
І.Організаційна частина. (Звучить музика. Заходить дівчина-весна)
Весна: «Я розкажу вам казку…»

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Жив-був король Сонце. Його палац знаходився за найвищими хмарами. Король ніколи не спускався на землю, але посилав до людей своїх доньок – Зиму, Весну, Літо і Осінь. Найбільше король любив наймолодшу – красуню – Весну.
Але, що вона була такою гарною, знав тільки батько, а люди були зайняті своєю роботою й не хотіли цього помічати. І тоді король попросив письменників, художників і поетів допомогти Весні. Вони прихопили з собою олівці, пензлі й фарби і пішли на землю помилуватися красою природи для того,щоб потім розповісти про неї людям.

  • Так ось звідки у письменників такий дар. Чи хотіли б ви стати письменниками , поетами і художниками.
  • Дякуємо тобі, Весно, за цікаву казку. А ми з вами спробуємо поринути в красу весняної природи, прислухатися до весняної симфонії, роздивитися весняні барви, відчути пахощі весни.

Ви спробуєте своє перо, щоб відобразити перші подихи рідної землі. І для того ви поділені на групи: поети і письменники.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Творча робота.
А для того, щоб написати твір або оповідання про весну, треба підібрати такі слова, які допоможуть нам розповісти про цю чарівну пору року.
На мультимедійній дошці – весняна природа.
Добір прикметників
Сонце (яке?) – веселе, усміхнене, яскраве, щире, привітне, тепле…
Небо(яке?) – високе, синє, безмежне, чисте, дивовижне, ясне, бездонне…
Хмарки (які?) – білі, легкі, химерні…
Тепло (яке?) – щире, лагідне, добре, привітне…
День (який?) – довший, світлий, сонячний…
Ніч (яка?) – тиха, тепла, зоряна, місячна…
Струмочки (які?) – ніжні, тендітні…
Дерева (які?) – світлі, весняні…
Трава (яка?) – зелена, росяна, гостренька, духмяна…
Квіти (які?) – запашні, красиві…
Птахи (які?) – співучі, перелітні…
Добір дієслів
Сонце (що зробило?) – зійшло, піднялося, викотилося…
Хмарки (що зробили?) – з’явилися, випливли, розбіглися…
Тепло (що зробило?) – розлилось, огорнуло, оповило…
Струмочки (що зробили?) – побігли, потекли, заспівали, задзюрчали…
Квіти (що зробили?) – проглянули, зацвіли, вигулькнули…
Трава (що зробила?) – пробилась, потяглась…
Дерева (що зробили?) – почали зеленіти, прокинулись…
Птахи (що зробили?) – повернулись, прилетіли, заспівали, взялись до роботи…

  • Складання вірша про весну.

 

А зараз ми будемо колективно складати вірш про весну, добираючи останнє слово другого рядка в риму.
Рима – співзвучні закінчення.
Потрібне слово шукаємо дуже швидко.
Скажіть, яка іде весна?
Чарівна, ніжна, осяйна.
І раді всі міста і села,
Бо йде до нас весна весела.

Летить на сушу і на море
Повітря чисте і прозоре.
У полі теплий вітер віє,
А небо угорі синіє.

Хоч де-не-де ще сніг лежить,
Та вже дзвінкий струмочок біжить.
Веселе сонечко розквітло,
Весна летить прозора й світла.

На трави розсипа росу,
Дарує щастя і красу.
У квіти землю одягає
І пісню радості співає.

А по шляху по весняному
Вертаються пташки додому…
Весні завжди радіють діти,
Летять метелики на квіти.

Іде весна – і все радіє,
Вона серденько наше гріє.
І пташечка весну стрічає,
Веселу пісеньку співає.

Які для весни є слова?
Вона красива і жива,
Тендітна й ніжна, як купава,
Весела, лагідна,ласкава.

І кожен день на ній обнова,
Вона завжди така чудова!
Та й що казати, кожен знає,
Вона ще трепетна буває.

Стає одразу білосніжна,
Як зацвітає вишня ніжна.
Як прилетить зозуля сива,
То особливо вже красива.

Заполоняє щастям світ
Весна не йде, а вже летить!
Ви діти, весну зустрічайте,
А ці слова запам’ятайте.
Мультимедійна дошка – орієнтовний план

  • Перші прикмети весни.
  • Розквітає земля.
  • Перелітні птахи поспішають додому.

План №2 (цитатний)

  • Зима «не спинить буйного ходу весни»
  • «І прокидається все в природі…»
  • «Ласкаво просимо, весно!»

Фізкульт хвилинка
IV. Робота над складанням тексту або казки про пробудження весняної пори. (Учні зачитують в мікрофон)

– Ми змалювали весну словом. А ще можна чим змалювати красу весняної пори? (Олівці, пензлі,фарби).
– Якою програмою користуємося на комп’ютері для створення малюнків? (Paint).
– Якими інструментами користуємося в програмі Paint?
– Яких правил повинні дотримуватись при роботі за комп’ютером?

– Зобразимо весну, намалювавши малюнок.

Підсумок уроку.
– Сьогодні ми з вами спробували бути поетами, письменниками, художниками, щоб показати і описати пробудження весняної природи. З цим завданням ми впоралися.

VI. Домашнє завдання.
– Прочитайте свої вірші і твори батькам і друзям і по електронній пошті привітайте своїх друзів з весною і надішліть їм свій весняний малюнок.

 

Переглянути відео

Частина 1

 

{youtube}hllM4SOd-Rg{/youtube}

 

Частина 2

{youtube}e5N0G8o0Ul4{/youtube}

Поділитись матеріалом у соціальних мережах:
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter

Коментарі із Facebook

Коментарі

Залишіть коментар